Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-20, 09:13
Medlem
Hej!

Idag när jag startade upp min laptop märker jag något mycket underligt. Till och börja med tar det nästan 10 minuter för datorn att starta som annars tar 2 minuter. När jag kommer in på skrivbordet så är alla ikoner, bilder och dokument borta. Programmen finns kvar på datorn men alla bilder + dokument har försvunnit Jag har en "emachines" som är runt ett år gammal (Windows Vista). Jag har testat att göra en systemåterställning och jag har inte laddat ner något eller gjort några manuella inställningar. Om inte någon vet problemet så kan jag tänka mig att gära en recovery på datorn. Jag har aldrig gjort en recovery på annat än HP där jag hade HP recovery som var väldigt smidigt. Så jag hade varit tacksam för hjälp om hur man gör en sådan också. Hoppas detta kan hjälpa er att hjälpa mig!
Citera
2011-03-20, 10:08
Medlem
hasenfrasens avatar
Förmodligen är din bärbara dator blivit ovarsamt behandlad/avstängd så att filsystemet har logiska och/eller fysiska fel. Utför en fullständig felkontroll av disken. Funkar inte det, skapa en NY användare så att du kan logga in på den nya användare så att du slipper vara temp-inloggare.
Citera
2011-03-20, 12:20
Medlem
Okej, tack.
Men är det ingen som vet hur man gör en "recovery" på datorn? ;o
Citera
2011-03-21, 16:37
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimoon
Okej, tack.

Du ändrar boot priority till att börja med din optiska läsare (dvd/cd) och startar datorn med en windows 7-skiva (förslagsvis) alternativt den recovery cd som följde med klienten.
Citera
2011-03-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimoon
Okej, tack.

Alt+F10 i början tills det kommer upp att windows laddas. Jag jobbar med skitmärket
Deras recovery rekomenderar jag inte dock, den gör allt slöare.
Senast redigerad av WeRaS 2011-03-21 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in