Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-28, 18:15
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Hur många varningar får man innan en ban?

Från FAQ:n:

Citat:
Q: Hur många varningar kan man dra på sig innan man får en avstängning för ohörsamhet?
A: Tumregeln är mellan tre och sex. Det som avgör är hur tätt inpå varandra de delats ut, om det är för samma sak osv.

Q: Hur många avstängningar kan man dra på sig?
A: Det finns inte längre någon maxgräns. Första avstängningen resulterar i en veckas avstängning. Andra avstängningen resulterar i en månads avstängning. Tredje avstängningen resulterar i en avstängning på 6 månader. Därefter blir det sex månader till så länge inte preskription gör att äldre avstängningar inte längre räknas.
Citera
2024-07-07, 12:19
Medlem
Kan någon yttrandefrihet hatande Moderator hjälpa mig att radera bort min profil?
Citera
2024-07-07, 13:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1990
Kan någon yttrandefrihet hatande Moderator hjälpa mig att radera bort min profil?

Det kan ingen moderator göra.

Från FAQ:

Citat:
Q: Hur gör jag för att avsluta mitt konto?
A: Inga problem. Om du vill avsluta ditt konto så skickar du ett PM till #admin. Du bör dock vara medveten om att eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform, så har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även ifall kontot avslutas. Observera också att ifall du avslutat kontot, så finns det inga möjligheter att senare aktivera kontot.
Citera
2024-07-18, 09:02
Medlem
diseuses avatar
Jag läste om en person på det engelskspråkiga forumet Something Awful som blev bannad i 11 år för att direkt när detta upphörde återvända för att fortsätta precis samma argument.

Källa Tabletop game forumite achieves posting godhood, emerging from the void after 100,000 hour 11 year ban to continue the same argument from 2013

Det fick mig att fundera. Vad är det längsta tidsfristen någon någonsin har blivit bannad på Flashback, för att sen återvända till kontot när den tillfälliga avstängningen upphört?
Citera
2024-07-18, 13:28
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Jag läste om en person på det engelskspråkiga forumet Something Awful som blev bannad i 11 år för att direkt när detta upphörde återvända för att fortsätta precis samma argument.

Källa Tabletop game forumite achieves posting godhood, emerging from the void after 100,000 hour 11 year ban to continue the same argument from 2013

Det fick mig att fundera. Vad är det längsta tidsfristen någon någonsin har blivit bannad på Flashback, för att sen återvända till kontot när den tillfälliga avstängningen upphört?

Det är ytterst få som fått komma tillbaka till sitt konto efter att blivit bannlyst, gissningsvis(av mig) färre än 5.
En bannlysning på Flashback är just en bannlysning, d.v.s, man är aldrig mer välkommen, det finns ingen tidsfrist, man är portad för evigt. Och det krävs extremt goda skäl till att få komma tillbaka för den som blivit bannlyst, Admin5 är den som hanterar sådant, och lär vara den enda som kan tala om hur det ligger till.
Citera
2024-07-18, 13:34
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det är ytterst få som fått komma tillbaka till sitt konto efter att blivit bannlyst, gissningsvis(av mig) färre än 5.
En bannlysning på Flashback är just en bannlysning, d.v.s, man är aldrig mer välkommen, det finns ingen tidsfrist, man är portad för evigt. Och det krävs extremt goda skäl till att få komma tillbaka för den som blivit bannlyst, Admin5 är den som hanterar sådant, och lär vara den enda som kan tala om hur det ligger till.
... och tillfälliga avstängningar? Vad är den längsta tidsbegränsade avstängningen? Sex månader?
Citera
2024-07-18, 13:38
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
... och tillfälliga avstängningar? Vad är den längsta tidsbegränsade avstängningen? Sex månader?

Ja, det är sex månader som är det längsta.
Citera
2024-07-18, 14:54
Avstängd
Får en mod blocka mig från pm?

Om nån user e jobbig o spammar en mod får den då blocka ens pm?

Isåfall hur ska en user kontakta den mod ang varning man fått? Ej hänt mig men bara nyfiken. Tänker att ibland kanske en användare får damp o spammar sönder en mod?

Bara äkta svar tack inga scammers
Citera
2024-07-18, 15:27
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Om nån user e jobbig o spammar en mod får den då blocka ens pm?

Isåfall hur ska en user kontakta den mod ang varning man fått? Ej hänt mig men bara nyfiken. Tänker att ibland kanske en användare får damp o spammar sönder en mod?

Bara äkta svar tack inga scammers
Nej, vi får inte blockera en användare från PM.
Citera
2024-07-18, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nej, vi får inte blockera en användare från PM.

Ok tack för svar morfar så man får potentiellt trakassera er föralltid utan påverkan? O bara skriva konstiga saker?
Citera
2024-07-18, 16:23
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Ok tack för svar morfar så man får potentiellt trakassera er föralltid utan påverkan? O bara skriva konstiga saker?
Nja, regel 1.08 och andra 1.xx gäller även i PM...
Citera
2024-07-21, 15:49
Medlem
Tuvtramps avatar
-Varför tar vissa trådar över min Bluetooth-stereo?
Ser i mitt "notisfält" en ljudfil med samma namn som tråden jag öppnar men inget ljud.
Rätt störigt faktiskt... och sen att det bara gäller vissa, dock flertalet men inte alla får mig också att undra...
/
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in