Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-01, 07:57
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Flashback är ett diskussiinsforum, så att det ska diskuteras faller sig naturligt. Listtrådar blir bara förstörande.

I Laidback är det dock friare. Ta den här som exempel:

(FB) Årets första skjutning. Var inträffar den?

En felplacerad (handlar inte alls om något aktuellt fall) lektråd som staplar gissningar. Tillför inte forumet ett smack.
Det tillför något för de som skriver i tråden. Annars hade de aldrig skrivit. Och sen är det vissa som läser tråden också.
Citera
2020-01-01, 08:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Det tillför något för de som skriver i tråden. Annars hade de aldrig skrivit. Och sen är det vissa som läser tråden också.

Men för det stora flertalet är det enbart störande och förstörande och skall därför hållas borta.
Citera
2020-01-01, 14:14
Medlem
Varför svarar INGEN av moderatorerna som hanterar forumdelen?:
(FB) Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum

Startade en tråd där som inväntar godkännande. Avvaktade ett tag och skickade därefter pm till samtliga mods gällande min trådstart som ska först godkännas innan publicering, men publiceringen av tråden har inte godkänts, och de har ignorerat helt min tråd + pm?

Ledighet?
Senast redigerad av godjulfilmbio 2020-01-01 kl. 14:16.
Citera
2020-01-01, 14:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godjulfilmbio

Startade en tråd där som inväntar godkännande. Avvaktade ett tag och skickade därefter pm till samtliga mods gällande min trådstart som ska först godkännas innan publicering, men publiceringen av tråden har inte godkänts, och de har ignorerat helt min tråd + pm?

Ledighet?

När startade du tråden?

Det är Nyårsdagen ffs.
Citera
2020-01-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
När startade du tråden?

Det är Nyårsdagen ffs.
"Igår, 01:03"

Jo, sant... Stämmer... Kanske borde vänta lite längre. Man har ju blivit så bortskämd av modsens hårda volontärarbete (för forumets överlevnad) tyvärr. Är otroligt tacksam och vill ej klaga, blev lite stissig..
Senast redigerad av godjulfilmbio 2020-01-01 kl. 14:55.
Citera
2020-01-01, 15:35
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:

Jo, sant... Stämmer... Kanske borde vänta lite längre. Man har ju blivit så bortskämd av modsens hårda volontärarbete (för forumets överlevnad) tyvärr. Är otroligt tacksam och vill ej klaga, blev lite stissig..
Nu är den godkänd och flyttad till en lämpligare forumsdel.
(FB) Parabolisk våldseskalering och kaosartade oroligheter = snart ny Breivik?
Citera
2020-01-01, 15:48
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:

Ledighet?
Citat:

Tråden startades 2019-12-31 01:03.
PM skickades 2019-12-31 02:27 dvs 1 timma och 24 minuter efter trådstarten som dessutom postades när de flesta av oss sover.

Dessutom är tråden inte helt lättplacerad vilket gör att frågan lyfts internt var den ska placeras.

Att dessutom skicka PM till samtliga moderatorer i forumet utan att klargöra att så gjorts gör att flera börjar jobba parallellt vilket inte heller snabbar på processen då din tråd inte är den enda vi måste hantera.

Nu har du precis fått svar att tråden är godkänd samt flyttad till korrekt forum men vi har alltså varit åtminstone två som hanterat den samtidigt.
Citera
2020-01-03, 02:36
Medlem
estetiks avatar
Är det 1.06 att skriva typ ”Sveavägen har vaknat till liv”? Dvs man insinuerar att skribenten ifråga jobbar för Socialdemokraterna på Sveavägen 68.

Många som skriver sånt.
Citera
2020-01-03, 08:41
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Är det 1.06 att skriva typ ”Sveavägen har vaknat till liv”? Dvs man insinuerar att skribenten ifråga jobbar för Socialdemokraterna på Sveavägen 68.

Många som skriver sånt.

Ja, det kan det mycket väl anses vara.
Citera
2020-01-03, 21:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nackskottianus
Nån mer som har problem att komma in på sidan ibland? händer flera gånger om dagen att flashback inte svarar.

Samma här så inte fel hos dej.
Citera
2020-01-03, 21:55
Medlem
Kan inte mod. rensa bort trådar där TS länkar till en låst artikel. Jag tycker alldeles för många användare har börjat med detta. Vad fasiken kan man liksom diskutera om en artikel som man bara kan läsa rubriken ifrån? Jag tycker alldeles för ofta brukar man skriva något om typ "vad har hänt?" osv. där man rent förklätt vill ha det till en diskussion, men vill bara få fram vad det står i artikeln gratis.
Citera
2020-01-03, 22:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Kan inte mod. rensa bort trådar där TS länkar till en låst artikel. Jag tycker alldeles för många användare har börjat med detta. Vad fasiken kan man liksom diskutera om en artikel som man bara kan läsa rubriken ifrån? Jag tycker alldeles för ofta brukar man skriva något om typ "vad har hänt?" osv. där man rent förklätt vill ha det till en diskussion, men vill bara få fram vad det står i artikeln gratis.

Rapportera för 0.03 så kan det nog ske.

Dock så låses ofta dessa artiklar upp efter en eller ett par dagar när de svalnat lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in