2016-08-10, 20:48
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Ska det här rapporteras? och isf som vad? Ny trådstart, i rätt forum men borde postats i befintlig "Stora tråden om..."

0.01 rubrik? 0.00 annat/vet ej?

Det är inte så himla noga egentligen vad du väljer i rullistan. Välj 0.00 om du är osäker och skriv vad det gäller i klartext.
Citera
2016-08-10, 21:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Ska det här rapporteras? och isf som vad? Ny trådstart, i rätt forum men borde postats i befintlig "Stora tråden om..."

0.01 rubrik? 0.00 annat/vet ej?

Enligt tidigare besked från moderator gäller 0.02 Forumval även för trådval.

(FB) Rapportkod parallella trådar?

Något jag personligen alltid tagit för givet vid RP.
Citera
2016-08-11, 21:26
Medlem
Vad finns det för logik bakom vilka trådar som är fetade på ens prenumerationer-sida? Ibland är 2 trådar fetade, ibland 5. Om jag besöker en av dessa försvinner fetningen. Stänger jag sidan och återvänder till siten senare är tråden fetad igen trots inga nya inlägg gjorts.
Citera
2016-08-12, 23:06
Medlem
Fråga 1: Kan mitt konto bli avstängt för att mitt användarnamn är likt en annans? Tänker på användaren Rolf, som var aktiv senast 2002. Hade varit tråkigt.

Fråga 2: Anses min avatar vara olämplig?

/Rolf.
Citera
2016-08-12, 23:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf.
Fråga 1: Kan mitt konto bli avstängt för att mitt användarnamn är likt en annans? Tänker på användaren Rolf, som var aktiv senast 2002. Hade varit tråkigt.

Fråga 2: Anses min avatar vara olämplig?

/Rolf.

2. Det där är inget jag skulle vilja få upp på min förra arbetsplats i alla fall. Skulle helt klart kalla den för olämplig.
Citera
2016-08-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
2. Det där är inget jag skulle vilja få upp på min förra arbetsplats i alla fall. Skulle helt klart kalla den för olämplig.

Okej, vem bestämmer om den ska anses vara olämplig?
Vet du hur det ligger till angående mitt användarnamn?

Fråga 3: Varför har jag ingen ikon som visar när jag citeras?
Tillägg: Såg nu att man ska ha laidbackstatus för den funktionen. Det är dåligt tycker jag.

/Rolf.
Senast redigerad av Rolf. 2016-08-12 kl. 23:50.
Citera
2016-08-12, 23:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Okej, vem bestämmer om den ska anses vara olämplig?
Vet du hur det ligger till angående mitt användarnamn?

Fråga 3: Varför har jag ingen ikon som visar när jag citeras?
Tillägg: Såg nu att man ska ha laidbackstatus för den funktionen. Det är dåligt tycker jag.

/Rolf.
I slutändan är det vi moderatorer som bestämmer om din avatar är att räkna som lämplig eller inte. Jag brukar som synes tänka som så att "går det att visa den här bilden på vilken arbetsplats som helst?" och om svaret blir "nej" så är det anse som olämpligt. Undantag lär finnas men som tumregel duger den.
Citera
2016-08-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I slutändan är det vi moderatorer som bestämmer om din avatar är att räkna som lämplig eller inte. Jag brukar som synes tänka som så att "går det att visa den här bilden på vilken arbetsplats som helst?" och om svaret blir "nej" så är det anse som olämpligt. Undantag lär finnas men som tumregel duger den.

Ok.

Fråga 4: När jag går in på "mina citerade inlägg" så är det massvis med citerade inlägg som andra med "Rolf.någonting" i namnet har fått.

Så ska det väl inte vara?

/Rolf.
Citera
2016-08-13, 00:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ok.

Fråga 4: När jag går in på "mina citerade inlägg" så är det massvis med citerade inlägg som andra med "Rolf.någonting" i namnet har fått.

/Rolf.
Nej, det blir så för att du har en punkt i ditt namn. Det gör så att systemet får lite problem. Ja, det är dumt och dåligt men så är det.
Citera
2016-08-13, 00:26
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ok.

/Rolf.
nej, men så är det.

(FB) "Mina citerade inlägg" citerar även en annan användares inlägg
Citera
2016-08-15, 19:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Vad jag känner till är det väldigt sällan som namn leder till någon aktion från administrationen, är främst namn som liknar admin och mods som lett till åtgärd, öppna medlemslistan och sök på admin så får du lite exempel.
Citera
2016-08-15, 20:31
Medlem
Det står ju i reglerna: (https://www.flashback.org/regler)

"2.04. Användarnamn

Användarnamn som anses vara förväxlingsbara med någon annan medlem, moderator eller admin är förbjudna."

Men det är ju inte lätt att veta när man tänker bli medlem här om något av de drygt en miljon användarnamnen är mycket likt det man tänker ta.
Senast redigerad av jo5h2pe 2016-08-15 kl. 20:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in