2013-03-28, 17:07
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Jag åkte på en varning för en stund sedan på grund av att en moderator tyckte att jag tramsade. Moderatorn i fråga verkade köra den känslomässiga linjen i debatten och inte den logiska. Därför blev jag varnad. Något trams eller offtopic var det aldrig frågan om enligt mig. Om man blir utröstad så blir man. Finns det en chans att man kan bli utröstad därför att en moderator inte klarar av att följa debatten utan istället blir frustrerad? Är det i så fall yttrandefrihet?
https://www.flashback.org/t951568
Citera
2013-03-29, 01:07
Medlem
Troians avatar
Har fått ett mejl som ser ut så här:

Citat:
Hejsan Troian,

[xxxxxxxx] har precis försökt att skicka ett privat meddelande till dig. Men ditt utrymme för meddelanden på Flashback Forum är fullt. För att kunna ta emot fler privata meddelanden måste du radera några meddelanden. Var vänlig och gå tll den här sidan för att göra det:
https://www.flashback.org/private.php

Tack,
Flashback Forum

Användarnamnet är alltså ersatt med xxxxxxxx. Hur skickar jag PM till denna och meddelar att jag nu berett utrymme i min korg? xxxxxxxx är en nollpostare.

(I övrigt kan man ju tycka att mejlet som sådant är lite lamt. "Hejsan", "...försökt att skicka ett privat meddelande till dig. Men ditt..", "tll"..)
Citera
2013-03-29, 01:42
Bannlyst
Varför döps inte detta om till Programvara - Linux?

https://www.flashback.org/f186

Linux har ju blivit så stort och populärt så att Programvara - Mac OS borde heta Programvara - Övriga oprativsystem

Eller hur?
Citera
2013-03-29, 11:08
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Varför döps inte detta om till Programvara - Linux?

https://www.flashback.org/f186

Linux har ju blivit så stort och populärt så att Programvara - Mac OS borde heta Programvara - Övriga oprativsystem

Eller hur?
Varför skulle man byta namn på Mac OS-delen menar du? Sen kan man ju diskutera vad som är Linux eller inte, men faktum är att många Linux-varianter skiljer sig åt och därför är det bättre att kalla avdelningen för Övriga Operativsystem.
Citera
2013-03-29, 11:20
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Varför skulle man byta namn på Mac OS-delen menar du? Sen kan man ju diskutera vad som är Linux eller inte, men faktum är att många Linux-varianter skiljer sig åt och därför är det bättre att kalla avdelningen för Övriga Operativsystem.
Dessutom, var skulle då BSD-varianterna diskuteras? Visst, OS/2, BeOS och alla de andra har väl kanske ett ganska så tveksamt existensberättigande, men det finns absolut andra OS än Linux som är stora nog att förtjäna plats.
Citera
2013-03-29, 11:23
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Dessutom, var skulle då BSD-varianterna diskuteras? Visst, OS/2, BeOS och alla de andra har väl kanske ett ganska så tveksamt existensberättigande, men det finns absolut andra OS än Linux som är stora nog att förtjäna plats.
Jag menar framförallt att Mac OS(oavsett vad det är baserat på för kärna) är ett så pass utbrett OS att det kräver en egen avdelning. Sen är det ju som du säger att mängder av varianter i sin tur behöver en avdelning också. Dessa är dock inte lika stora och kan därmed förhållas i en och samma avdelning.
Citera
2013-03-29, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Linux är ju större än Mac OS och därför borde Linux förtjäna en egen plats här på forumet
Citera
2013-03-29, 19:39
Medlem
Otems avatar
Tjenare, säkert fråga som kommit upp hundratals gånger men kan man på något sätt se hur många läsare en tråd har som inte finns med i aktuella ämnen? Syftar kanske kring 10-15 läsare. T.e.x min tråd ''Hur gick det första gången du övningskörde bil'' brukar postas lite nytt då och då, när jag svarar tillbaka ser jag på Nya Inlägg att den ibland har 3,4,5,6 läsare, så det är någon som läser i tråden nästan hela tiden, men hur ser man det utan att någon postar nytt? Går det på något sätt?

Mvh

Otem
Citera
2013-03-29, 22:22
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Linux är ju större än Mac OS och därför borde Linux förtjäna en egen plats här på forumet
Inte i antal användare. Jag har inga dagsfärska siffror framför mig, men Mac ligger kring 5% och Linux, BSD och övriga besläktade OS landar sammantaget någonstans mellan 1% och 2%.
Citera
2013-03-29, 23:23
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Tjenare, säkert fråga som kommit upp hundratals gånger men kan man på något sätt se hur många läsare en tråd har som inte finns med i aktuella ämnen? Syftar kanske kring 10-15 läsare. T.e.x min tråd ''Hur gick det första gången du övningskörde bil'' brukar postas lite nytt då och då, när jag svarar tillbaka ser jag på Nya Inlägg att den ibland har 3,4,5,6 läsare, så det är någon som läser i tråden nästan hela tiden, men hur ser man det utan att någon postar nytt? Går det på något sätt?

Mvh

Otem

Hur gick det första gången ni övningskörde bil? Otem Idag 21:39 av Tomcat13 46 2 720

Du ser visningar om du är inne i forumet ( https://www.flashback.org/f52 ), inte i tråden.
Citera
2013-03-29, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Hur gick det första gången ni övningskörde bil? Otem Idag 21:39 av Tomcat13 46 2 720

Du ser visningar om du är inne i forumet ( https://www.flashback.org/f52 ), inte i tråden.

Tror att han menar nuvarande läsare, typ för att kunna se hur långt ifrån AÄ den är.

Jag minns att det fanns en liten "mini-HÄ" förr i tiden i varje underforum som gjorde att man såg top5-10 i varje kategori, men nu när den är borttagen så vet jag inte om man som användare kan se det längre.
Senast redigerad av Isei 2013-03-30 kl. 00:25.
Citera
2013-03-30, 00:13
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isei
Tror att han menar nuvarande läsare, typ för att kunna se hur långt ifrån AÄ den är.

Jag minns att det fanns en liten "mini-HÄ" förr i tiden i varje underforum som gjorde att man såg top5-10 i varje kategori, men nu när den är upptagen så vet jag inte om man som användare kan se det längre.
Du tänker rätt. HÄ i avdelningar är borttaget sedan länge. Minns inte när det försvann men det är nog närmare två år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in