2012-08-17, 10:45
Medlem
Otems avatar
Jag har märkt en konstigt sak ibland. Om t.e.x en person startar en tråd som är helt fullständig och har skrivit ett jättebra första-inlägg och folk börjar diskutera och allt flyter på jättebra, problemet är bara ibland att TS startar i fel forum t.e.x Juridik om det istället skall vara Brott och Brottsbekämpning.
Så istället för att flytta tråden till rätt forum skickas den rakt i papperskorgen utav mod istället för att bara helt enkelt flytta tråden till rätt plats. Detta har säkert tagits upp förut men jag tänker inte sitta och söka igenom tusentals inlägg för min fråga.

Varför gör ni mods såhär? Skall TS skriva om hela trådstarten igen är de tänkt? Förklaring tack!
Citera
2012-08-17, 14:38
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Jag har märkt en konstigt sak ibland. Om t.e.x en person startar en tråd som är helt fullständig och har skrivit ett jättebra första-inlägg och folk börjar diskutera och allt flyter på jättebra, problemet är bara ibland att TS startar i fel forum t.e.x Juridik om det istället skall vara Brott och Brottsbekämpning.
Så istället för att flytta tråden till rätt forum skickas den rakt i papperskorgen utav mod istället för att bara helt enkelt flytta tråden till rätt plats. Detta har säkert tagits upp förut men jag tänker inte sitta och söka igenom tusentals inlägg för min fråga.

Varför gör ni mods såhär? Skall TS skriva om hela trådstarten igen är de tänkt? Förklaring tack!
det räcker att TS kopierar sin gamla trådstart och lägger den i rätt forum.

jag flyttar på trådar ibland eftersom jag vet att det inte alltid är lätt att hitta rätt. samma sak om diskussionen har hunnit komma igång ordentligt, då flyttar jag som regel eftersom andra skribenter inte ska behöva lida för TS' misstag.

i fall där det är uppenbart att TS hade kunnat posta i rätt forum om h*n bara hade tänkt till lite skickar jag dock som regel tråden i papperskorgen. detta har ett pedagogiskt syfte: folk får lära sig att posta rätt själva i stället för att förlita sig på att jag ska göra jobbet åt dem.
Citera
2012-08-18, 16:26
Medlem
CarlHenrikstorkuks avatar
Varför finns det ingen "Den stora whiskeytråden"? Det finns massor av trådar om whiskey men ingen officiell, jag har nämligen några småfrågor om drycken av kännare men det känns inte nödvändigt att starta en helt ny tråd bara för dessa småfrågor som antagligen inte är särskilt intressanta för andra än mig själv.

Varför någon sådan tråd inte idag finns är förstås svårt att veta, men har ni något tips på var jag kan lägga mina frågor så vore det superbra.
Citera
2012-08-18, 16:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlHenrikstorkuk
Varför finns det ingen "Den stora whiskeytråden"? Det finns massor av trådar om whiskey men ingen officiell, jag har nämligen några småfrågor om drycken av kännare men det känns inte nödvändigt att starta en helt ny tråd bara för dessa småfrågor som antagligen inte är särskilt intressanta för andra än mig själv.

Varför någon sådan tråd inte idag finns är förstås svårt att veta, men har ni något tips på var jag kan lägga mina frågor så vore det superbra.

Den här "Nybörjartråden" kanske kan passa herrn..?
https://www.flashback.org/t506830
Citera
2012-08-18, 16:37
Medlem
Varför har jag inte behörighet att skriva i vissa forum för? Har ingen anmälan från moderator/admin på mig eller nåt sånt.. bara undrar så jag slipper skaffa ny användare. (Har testat tidigare med nyreggad och då funkar det)..
Citera
2012-08-18, 16:39
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jollygood
Varför har jag inte behörighet att skriva i vissa forum för? Har ingen anmälan från moderator/admin på mig eller nåt sånt.. bara undrar så jag slipper skaffa ny användare. (Har testat tidigare med nyreggad och då funkar det)..
En del forumsdelar har vissa kriterier på postcount och medlemstid och du kan läsa mer om detta i faq och då under biten, Forumen (2011-03-13)
Citera
2012-08-18, 16:39
Medlem
CarlHenrikstorkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Den här "Nybörjartråden" kanske kan passa herrn..?
https://www.flashback.org/t506830
Ja det gör den, det jag ville veta stod dessutom i de första sidorna. Jag tackar för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Thegn
Tack för ditt svar, micaele!

Min första fetning: Jag vet att du är en gammal välinsatt medlem, men hur vet du med säkerhet det? Är inte de s k supermoderatorerna på Flashback bara en skröna av samma kaliber som "råttan och pizzan"?
Nej då.
https://www.flashback.org/t134671

4 eller 5 stycken hann det bli.
Citera
2012-08-19, 10:18
Medlem
McConfusings avatar
När jag loggar ut kan jag trycka [logga ut] flera gånger utan att logga ut, problemlösning? (:
Citera
2012-08-19, 10:31
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McConfusing
När jag loggar ut kan jag trycka [logga ut] flera gånger utan att logga ut, problemlösning? (:

Testa att rensa dina cookies, eller byt webläsare
Citera
2012-08-19, 10:48
Medlem
McConfusings avatar
Tack! Funkar
Citera
2012-08-20, 21:33
Medlem
Thegns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlHenrikstorkuk
Nej då.
https://www.flashback.org/t134671

4 eller 5 stycken hann det bli.
Den tråden är ju från stenåldern? Alltså finns det inga supermods idag?

Jag är för övrigt superanvändare.
Citera
2012-08-21, 23:45
Medlem
Om en person har grova skrivsvårigheter är det okej för denna person att posta länkar där han talar, tex ett klipp på youtube istället för att skriva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in