Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Jag har märkt en konstigt sak ibland. Om t.e.x en person startar en tråd som är helt fullständig och har skrivit ett jättebra första-inlägg och folk börjar diskutera och allt flyter på jättebra, problemet är bara ibland att TS startar i fel forum t.e.x Juridik om det istället skall vara Brott och Brottsbekämpning.
Så istället för att flytta tråden till rätt forum skickas den rakt i papperskorgen utav mod istället för att bara helt enkelt flytta tråden till rätt plats. Detta har säkert tagits upp förut men jag tänker inte sitta och söka igenom tusentals inlägg för min fråga.
Varför gör ni mods såhär? Skall TS skriva om hela trådstarten igen är de tänkt? Förklaring tack!
det räcker att TS kopierar sin gamla trådstart och lägger den i rätt forum.
jag flyttar på trådar ibland eftersom jag vet att det inte alltid är lätt att hitta rätt. samma sak om diskussionen har hunnit komma igång ordentligt, då flyttar jag som regel eftersom andra skribenter inte ska behöva lida för TS' misstag.
i fall där det är uppenbart att TS hade kunnat posta i rätt forum om h*n bara hade tänkt till lite skickar jag dock som regel tråden i papperskorgen. detta har ett pedagogiskt syfte: folk får lära sig att posta rätt själva i stället för att förlita sig på att jag ska göra jobbet åt dem.