2011-05-08, 13:44
Medlem
Ersberg är en riktigt bra målvakt. Han gjorde en dålig match mot Norge men jag tror ändå att det är bra att ge honom förtroende igen. Om han bara får vara andramålvakt och sen hoppa in om Fasth spelar dålig/blir skadad så hjälper det nog inte Ersbergs självförtroende så mycket.

Kanske att det vore smartare att låta Fasth stå mot Kanada och Ersberg mot Schweiz, men samtidigt är det nog bra att låta Fasth spela första matchen så att han inte har något uppehåll, dessutom är nog Ersberg bättre än Fasth om han gör en bra match.
Citera
2011-05-08, 13:55
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Goc, Hecht & Sturm är inte mycket att hurra för. Måhända att de tillhör eliten inom tysk hockey men det motsäger inte mitt tidigare påstående (att de knappt skulle vara bäst i div1). Seidenberg är helt okej även om han inte gör något större väsen av sig. NHL är ingen kvalitetsstämpel. Det finns en hel drös av skitspelare där borta, som lever på att sälja ut sig själva (gå ner i lön).
.
Som sagt, det var ju det vi diskuterade....att dom tillhör eliten i tysk hockey
Då är vi alltså överens att Tyskland inte har dom bästa med!
Och som sagt, Seidenberg har mest istid i boston tillsammans mede chara den gångna säsongen.
Du vägrar inse att du har fel va?
Senast redigerad av funeral 2011-05-08 kl. 14:00.
Citera
2011-05-08, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av friggan
ok hehe, var inte säker på vad du menade eftersom div 1 är den tredje högsta divisionen i svensk ishockey.
Lugnt. Jag tar på mig det.
Nu vet du i alla fall vad jag menar (syftar på allsvenskan) så då får du läsa igenom mina tidigare påståenden, med den nya informationen i åtanke.

Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Seidenberg har för övrigt varit den back Bruins helst haft på isen av alla (Chara inkluderat) de senaste matcherna. Antingen så är du ute och cyklar i det fallet eller så är Bruins-organisationen det.
Möjligt att han helt plötsligt blivit bra. Jag går på vad jag sett, och det är främst från tidigare turneringar (VM, OS & Stanley Cup). Får väl ta å spana in Boston i semin då.

Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Som sagt, det var ju det vi diskuterade....att dom tillhör eliten i tysk hockey
Då är vi alltså överens att Tyskland inte har dom bästa med!
Och som sagt, Seidenberg har mest istid i boston tillsammans mede chara den gångna säsongen.
Du vägrar inse att du har fel va?
Kontentan av mitt tidigare inlägg var att Tyskland inte hade mycket att hämta/hoppas på från NHL (undantaget Ehrhoff). Seidenberg är ingen världsback, även om han säkert tillför Tyskland en del.
Majoriteten av Tysklands NHL-proffs ser jag som skitspelare (ja, allt är relativt!). De har ingen spelare som kan vara tungan på vågen mot bättre motstånd (ex. Kanada & Ryssland).
Senast redigerad av Winning 2011-05-08 kl. 14:26.
Citera
2011-05-08, 14:34
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envelope
Kanske att det vore smartare att låta Fasth stå mot Kanada och Ersberg mot Schweiz,.

Fasth skall bara stå mot Can i finalen. Vi skall inte låta dickarna skjuta in sig på Fasth innan.
Citera
2011-05-08, 16:00
Medlem
SpaderSexs avatar
Tror ni det blir en tuff match mot Schweiz?
Citera
2011-05-08, 16:05
Medlem
c^2s avatar
Någon som vet vad "temalåten" till vm 2011 som viasat spelar hela tiden heter? Symfoniaktig låt som spelas i bakgrunden ibland osv.
Citera
2011-05-08, 17:16
Medlem
Är det bara jag som stör sig på att så fort det blir är en jättechans och målvakten blockerar pucken, så blir det reklam. När man väl vill se repriser, då blir det reklam lixom.
Citera
2011-05-08, 17:29
Medlem
Mysig match mellan finland o slovakien igår. Lutar åt att det blir finland sverige i kvarten, men det ska vi försöka undvika...
Citera
2011-05-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friggan
Är det bara jag som stör sig på att så fort det blir är en jättechans och målvakten blockerar pucken, så blir det reklam. När man väl vill se repriser, då blir det reklam lixom.

Jag stör mig mer på att spelet sätter igång innan reklamen är färdig.
Citera
2011-05-08, 19:08
Medlem
Jag svarar här då matchtråden hann låsas.
Citat:
Ursprungligen postat av Talismannen
Du får nog ta ett kliv in i 2020 talet. Schweiz är numera en A nation. Tänk på vår store gud GUS är i den Schweiziska ligan som tränare efter stora framgångar med landslaget.
Jag tror inte att du förstår vad jag menar, om jag säger: "att slå Schweiz i mellanrundan", förstår du då?

Eller menar du att Kanada, Ryssland, USA, Finland mfl. hade skrikit nationalsången så som fransmännen efter dagens match?
Vinner man guld, (kanske även brons) eller lyckas skrälla, då sjunger alla.
Tre Kronor sjöng vid förra årets brons, juniorerna sjöng när de (äntligen) lyckats slå Kanada i JVM.
Citera
2011-05-08, 19:13
Moderator
Gromguttens avatar
En timme till finalen i den rafflande kvalserien. Upplägget är enkelt efter omgång 2: Den som vinner respektive match, om också efter straffar, är kvar. Førloraren hamnar i Div1.

Slovenien vs Vitryssland, Lettland vs Østerrike.

Jävligt ovisst men gutten håller på Slovener och Letter. Slovener før att de verkligen øverraskat positivt spelmässigt i mästerskapet och Letter før att de är "før bra før att åka ur"... Lite som USA i fjor och Slovakien året innan.
Citera
2011-05-08, 19:20
Bannlyst
Hahaha 7 PP och 0 mål. Sveriges PP är verkligen, verkligen uselt.

Tror vi ryker vilka vi än möter i kvarten faktiskt för i 5 mot 5 så ser det skräp ut också.

Tänk att Norge faktiskt har spelat bättre än Sverige i ett VM. Sanslöst pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in