2011-05-05, 16:56
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Nja, det hjälper väl inte så länge Ryssland spelar europeiskt (not!).
Var är alla transatlant-jihadister nu?

Ha ha! Som att Ryssland skulle skita i Ove. Knappast troligt.

Tror fortfarande Canada vinner. Eller vad menar du?
Citera
2011-05-05, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Tror fortfarande Canada vinner. Eller vad menar du?
Det tror jag med. Men det beror på att Kanada har bäst spelare, snarare än vilket spelsystem de kör med. Det har ju inte direkt gått lysande för Slovakien & USA.
Senast redigerad av Winning 2011-05-05 kl. 17:03.
Citera
2011-05-05, 17:01
Medlem
David_Villas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Ovechkin har spelat i 6 av de senaste 7 turnéringarna, jag skulle säga att han gillar att spela i landslagströjan.
När man kollar på Kovalchuk så har han dragit på sig landslagströjan varje år sedan 99, i minst en turnéring. Sedan 02-03 har han bara missat en VM-turnering och det var 2006 (han spelade dock OS det året).

Jag är rätt säker på att ryssarna har en helt annan syn på att representera landslaget än svenskarna.

Kovalchuks säsonger tar nästan alltid slut efter sista grundseriematchen i NHL så han åker väl till VM i brist på annat Han har inte varit speciellt bra de VMturneringarna jag har sett.

Citat:
Nja, det hjälper väl inte så länge Ryssland spelar europeiskt (not!).
Var är alla transatlant-jihadister nu?

Ha ha! Som att Ryssland skulle skita i Ove. Knappast troligt.

Jag tänkte tvärtom Sverige skiter väl knappast i Lundqvist. Han har gjort 1 VMturnering sedan han började spela i NHL och det var i Kanada som får räknas som den mest prestigefyllda VM turneringen på länge.
Citera
2011-05-05, 17:14
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_Villa
Kovalchuks säsonger tar nästan alltid slut efter sista grundseriematchen i NHL så han åker väl till VM i brist på annat Han har inte varit speciellt bra de VMturneringarna jag har sett.

.
Inte speciellt bra??? Vilka krav har du egentligen?
2010: 12 poäng på 9 matcher
2009:14 poäng på 9 matcher
2008 8 poäng på 8 matcher
Citera
2011-05-05, 17:21
Bannlyst
Citat:
Jag tänkte tvärtom Sverige skiter väl knappast i Lundqvist. Han har gjort 1 VMturnering sedan han började spela i NHL och det var i Kanada som får räknas som den mest prestigefyllda VM turneringen på länge.
Inget lag skiter i sina bästa spelare (oavsett anledning).

Bäckis nobbar VM (enligt radiosporten).
http://hockey.expressen.se/trekronor/1.2426240/uppgifter-backstrom-tackar-nej-till-vm
Senast redigerad av Winning 2011-05-05 kl. 17:24.
Citera
2011-05-05, 17:24
Medlem
David_Villas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Inte speciellt bra??? Vilka krav har du egentligen?
2010: 12 poäng på 9 matcher
2009:14 poäng på 9 matcher
2008 8 poäng på 8 matcher

2008: Väldigt osynlig fram tills finalen där han gjorde kvitteringsmålet + ett megastort mål i OT. Just då kändes det som allt var förlåtet för man satt ju och skrek hemma när han pepprade in avgörande målet men i efterhand så var det inte en bra turnering han gjorde.

2009: Där får jag ge mig, han var ju inte dålig och inte superbra. Han höll den klassen man kan tycka att han ska göra.

2010: Nja, han får ju godkänt men det var ju inte en toppenturnering. Såg väldigt loj ut vissa matche

Citat:
Inget lag skiter i sina bästa spelare (oavsett anledning).
Det jag menar är att de ryska storstjärnorna inte kan tacka nej utan en vettig anledning är för att inte riskera att bråka med landslagsledningen inför OS i Sotji.
Senast redigerad av David_Villa 2011-05-05 kl. 17:29.
Citera
2011-05-05, 17:39
Medlem
De blir ännu farligare nu Ryssarna med Ovechkin och troligtvis Datsyuk.. Kul för VM
Citera
2011-05-05, 17:54
Medlem
funerals avatar
Citat:
2008: Väldigt osynlig fram tills finalen där han gjorde kvitteringsmålet + ett megastort mål i OT. Just då kändes det som allt var förlåtet för man satt ju och skrek hemma när han pepprade in avgörande målet men i efterhand så var det inte en bra turnering han gjorde.

2009: Där får jag ge mig, han var ju inte dålig och inte superbra. Han höll den klassen man kan tycka att han ska göra.

2010: Nja, han får ju godkänt men det var ju inte en toppenturnering. Såg väldigt loj ut vissa matche

Det jag menar är att de ryska storstjärnorna inte kan tacka nej utan en vettig anledning är för att inte riskera att bråka med landslagsledningen inför OS i Sotji.
2009: Tvåa i poängligan och utsedd till vms bästa spelare.
2010: Vinnare av poängligan.

Sen att han kan se loj ut är ju något av hans spelstil. Han är ju inte spelaren som är svettigast efter en match. Lite zlatan över det hela
Citera
2011-05-05, 18:00
Bannlyst
Citat:
Det må så vara men när det kommer till kritan så tror jag ändå inte att deras coach/GM skulle våga kicka Ove, eller någon annan storstjärna, i OS. Framtiden får väl visa hur det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av kekanho
De blir ännu farligare nu Ryssarna med Ovechkin och troligtvis Datsyuk.. Kul för VM
Exakt!
Senast redigerad av Winning 2011-05-05 kl. 18:03.
Citera
2011-05-05, 18:39
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envelope
Sverige har väl bara plats för 2 till från NHL?

Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Ja, det stämmer om vi två har räknat rätt.

Lär bli Bäckström om han vill komma och Kronwall/Ericsson.

Man får ha max 25 spelare anmälda och Sverige har nu 22. Således kant det komma till 3 spelare från NHL.
Citera
2011-05-05, 18:51
Medlem
persiflages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
En Bäckström vars form är katastrof och självförtroendet är nere på noll. Han skulle floppa i detta VM.

Bättre att vi tar med en hungrig 20 åring som har MYCKET bättre självförtroende än Bäckström just nu.

Ja, eller ännu bättre vi avvaktar med Bäckström och Johansson för att vänta på backar från Detroit vid en eventuell förlust i 4:e matchen. Vi har duktiga centerspelare som jag trivs med. Ordentliga backar som spelar rejält och inte kladdar eller puttar pucken mellan lagspelare.
Citera
2011-05-05, 18:58
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persiflage
Ja, eller ännu bättre vi avvaktar med Bäckström och Johansson för att vänta på backar från Detroit vid en eventuell förlust i 4:e matchen. Vi har duktiga centerspelare som jag trivs med. Ordentliga backar som spelar rejält och inte kladdar eller puttar pucken mellan lagspelare.

Tycker de borde ta in Enroth som målvakt. Fasth känns inte som de stora matchernas man.

Rundblad skulle in på backen. En back som 9 gånger av 10 får till ett bra uppspel som gör att laget snabbt kan gå till anfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in