2011-04-25, 12:48
Medlem
Ferross avatar
Ekholm petad istället för Rundblad/Erixon, jag undrar hur Mårts tänker?

Tråkigt i alla fall, tror inte att Ekholm gjort bort sig i VM.
Citera
2011-04-25, 12:55
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Ekholm petad istället för Rundblad/Erixon, jag undrar hur Mårts tänker?

Tråkigt i alla fall, tror inte att Ekholm gjort bort sig i VM.

Ekholm har inte varit så bra varken is slutspelet eller i de här matcherna men jag skulle nog hellre ha tagit bort Staffan Kronwall. Han och Erixon bör vara de som ligger sämst till om det skulle komma fler backar från NHL.
Citera
2011-04-25, 13:11
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Ekholm har inte varit så bra varken is slutspelet eller i de här matcherna men jag skulle nog hellre ha tagit bort Staffan Kronwall. Han och Erixon bör vara de som ligger sämst till om det skulle komma fler backar från NHL.

Tycker att Erixon borde ha försvunnit nu, han är helt enkelt den sämsta backen av de som fanns att välja på. Han har egentligen bara ett okej skott, förrutom det så ser jag inte hans "storhet", titta bara på hur virrig han är i egen zon. OEL kan dessutom ta den roll som Rundblad har, fast göra den mycket bättre, därför hade det varit ett uppenbart val också.

Kronwall gjorde ett rätt bra slutspel och jag tycker att han får lite överdrivet mycket skit från folk faktiskt, ser hellre honom än Skellefteå-duon. Kommer Edler in så tror jag att Erixon ryker, dock. Rundblad får nog spela VM, skulle han bli petad vid något tillfälle så var det väl när OEL kom in i truppen. Blir konstigt om Mårts petar honom för t ex Hjalmarsson, som inte fyller samma funktion i laget.
Citera
2011-04-25, 13:27
Medlem
Förra säsongen hade Erixon ett "okej" skott. Nu är "okej" en rätt stor underdrift.
Han har gjort en bra turnering för att vara hans första. Okej i första, bra mot Finland och sedan en sämre insats mot Tjeckien. Jag trodde dock också att han skulle få packa väskan snabbt helt enkelt för att han är så ung och oerfaren.

Rundblad är inte i närheten av samma form som han hade grundserien men har definitivt varit bättre än sin backpartner..
Citera
2011-04-25, 13:38
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Förra säsongen hade Erixon ett "okej" skott. Nu är "okej" en rätt stor underdrift.
Han har gjort en bra turnering för att vara hans första. Okej i första, bra mot Finland och sedan en sämre insats mot Tjeckien. Jag trodde dock också att han skulle få packa väskan snabbt helt enkelt för att han är så ung och oerfaren.

Rundblad är inte i närheten av samma form som han hade grundserien men har definitivt varit bättre än sin backpartner..

På den här nivån så är hans skott inte mer än okej, hade hans skott varit bättre så hade det blivit mer än fem mål på en säsong i Elitserien. Då har han dessutom spelat en hel del i första powerplaykedjan i det lag som var bäst i serien i powerplay.

Nog för att jag förstår att folk vill hypa unga spelare men inbland går ni verkligen till överdrift.
Citera
2011-04-25, 14:10
Medlem
Citat:
På den här nivån så är hans skott inte mer än okej, hade hans skott varit bättre så hade det blivit mer än fem mål på en säsong i Elitserien. Då har han dessutom spelat en hel del i första powerplaykedjan i det lag som var bäst i serien i powerplay.

Nog för att jag förstår att folk vill hypa unga spelare men inbland går ni verkligen till överdrift.
Jeez. Så jag hypar Tim Erixon genom att säga att hans skott är bättre än "okej"? Det handlar om att ställa er som hackar obefogat på dem till rätta.
Erixon har det bästa slagskottet i Skellefteå AIK och mest troligt ett av de bästa i denna trupp, det är fakta. Om han sedan bara har ett "okej" i jämförelse med spelare i de andra lagen har jag faktiskt ingen aning om.
Citera
2011-04-25, 14:14
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Jeez. Så jag hypar Tim Erixon genom att säga att hans skott är bättre än "okej"? Det handlar om att ställa er som hackar obefogat på dem till rätta.
Erixon har det bästa slagskottet i Skellefteå AIK och mest troligt ett av de bästa i denna trupp, det är fakta. Om han sedan bara har ett "okej" i jämförelse med spelare i de andra lagen har jag faktiskt ingen aning om.

Det som är intressant är att det tydligen bara är Skellefteåsupportrar som kan se dessa spelare på ett objektivt sätt, alla andra som pekar ut bristerna i deras spel är uppenbarligen personer som knappt sett en match hockey spelas och mest troligt avundsjuka..
Citera
2011-04-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det som är intressant är att det tydligen bara är Skellefteåsupportrar som kan se dessa spelare på ett objektivt sätt, alla andra som pekar ut bristerna i deras spel är uppenbarligen personer som knappt sett en match hockey spelas och mest troligt avundsjuka..
Säger du: "Rundblad suger defensivt" är det nog inte många Skellefteåsupportrar som säger emot.
Säger du: "Rundblad suger" får du räkna med att folk försvarar honom.

Och kollar du in trådar om Rundblad/Larsson/Erixon på skellefteåforum märker du nog att det oftast är mer ris än ros..
Senast redigerad av atreyeri 2011-04-25 kl. 14:21.
Citera
2011-04-25, 14:47
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Han har inte spelat så mycket i powerplay. Skellefteås powepaly var dock som bäst då han spelade.

Citat:
Säger du: "Rundblad suger defensivt" är det nog inte många Skellefteåsupportrar som säger emot.
Säger du: "Rundblad suger" får du räkna med att folk försvarar honom.

Och kollar du in trådar om Rundblad/Larsson/Erixon på skellefteåforum märker du nog att det oftast är mer ris än ros..

Särskilt Tim har ju varit säsongens hackkyckling.
Citera
2011-04-25, 15:02
Medlem
Citat:
Han har inte spelat så mycket i powerplay. Skellefteås powepaly var dock som bäst då han spelade.

Särskilt Tim har ju varit säsongens hackkyckling.
Att komma ihåg är att flera av hans assist är från gånger som han skjutit men den styrts på någon. Skottstyrkan var där efter sommaren men jag tycker inte att träffsäkerheten fanns där till en början, vilket också kan vara en förklaring till varför han oftast stod i andra backparet i PP. Både det och hans spel överlag förbättrades dock över säsongen.

Jo precis som Rundblad förra året var Tim hackkyckligen för min familj i år, iaf fram tills jul. "Nä nu ligger Tim och simmar igen.."
Citera
2011-04-25, 16:28
Medlem
Citat:
Preliminära VM-truppen
...

Har Sverige verkligen ingen i laget som kan spela fysiskt på VM-nivå? Möjligen Grossman men annars ser jag ingen om jag inte missat nån. Clutterbuck kommer ju kunna härja som han vill om Sverige möter Kanada.
Jämtin, Kåberg, Ledin och liknande är fysiska på elitserienivå men det är i en lägre division än vad som krävs för gå långt i ett VM.
Skulle vilja ha en spelare i laget vars uppgift enbart är att lira i fjärdelinan och smälla på. Det saknar vi defintivt.
Citera
2011-04-25, 20:56
Medlem
Hampe7s avatar
Hur stor chans är det att Sedinarna kommer till VM om Canucks skulle åka ut nu i åttondelen? När man läser på aftonbladet så verkar det som skribenterna är väldigt optimistiska. Själv tror jag på ynka 5-10% chans att dom kommer över med tanke på att Daniel har en nyfödd dotter osv. Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in