2011-05-16, 20:21
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler

Firar vid sergel i Sverige är för svenskar. Resten kan fira i sina hemländer eller så ska de vara glada över landet de bor i.

Är inte Sergels Torg allmän plats?
Citera
2011-05-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Eftersom din läskunnighet är bristfällig hjälper jag dig att tolka tabellen.
Totalt har Sverige 8 os medaljer i hockey. Varav 2 guld, 2 silver, 4 brons.

Finland har 0 Guld, 2 silver, 2 brons. Vilket ger 4 os medaljer.

'Nuff said

Alltså OS utan några NHL-spelare alls(allt före 1998) är inte blåbärsturneringar?

Lillehammer '94 var ju mycket mer blåbärsturnering än VM 2011. Fan vilken idiot du är.....
Senast redigerad av Jellie 2011-05-16 kl. 20:28.
Citera
2011-05-16, 20:23
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Förövrigt så är det bara att stänga ner den här tråden igen då den verkar samla alla mentala kalhyggen - svenskar som Sverigefinländare.
Citera
2011-05-16, 20:28
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jellie
Alltså OS utan några NHL-spelare alls(allt före 1998) är inte blåbärsturneringar?
Bara os som räknas
Citera
2011-05-16, 20:29
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Har för mig att tråden stängdes igår p.g.a låg nivå. Men det som utspelats sig under dagen från massa avundsjuka svenskar är i särklass det lägsta och mest pinsamma jag läst under mina 9 år på flashback.
Moderator va i helvete håller du på med?

Den enda moderatorn jag väntar mig på att göra något åt detta är Gromgrutten, för att han är norsk helt enkelt.
Citera
2011-05-16, 20:30
Medlem
Citat:
Bara os som räknas

Vad fan är det för logik?

Det här är laget ni vann i OS finalen '94:

* Head coach: Tom Renney
* Mark Astley
* Adrian Aucoin
* David Harlock
* Corey Hirsch
* Todd Hlushko
* Greg Johnson
* Fabian Joseph
* Paul Kariya
* Chris Kontos
* Manny Legacé
* Ken Lovsin
* Derek Mayer
* Petr Nedvěd
* Dwayne Norris
* Greg Parks
* Allain Roy
* Jean-Yves Roy
* Brian Savage
* Brad Schlegel
* Wally Schreiber
* Chris Therien
* Todd Warriner
* Brad Werenka

Det är ju nästan som en All-Star trupp från NHL
Citera
2011-05-16, 20:33
Medlem
funerals avatar
Citat:
Bara os som räknas
Även fast os före -98 inte innehöll ettenda nhl proffs. Kanada och usa exempelvis ställde enbart upp med spelare utanför nhl.Ungefär som om Sverige enbart ställde upp med div 6 spelare. Men det hade väl inte du nån aning om
Citera
2011-05-16, 20:39
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binjo
Svennarna e så dåliga förlorare och det ser man på AB, expressen m.fl. Skriver en massa skit att VM e ett B - turnering, kalanka osv. och att sverige hade knappt några NHL proffs utan att halva laget var 90-talister

En sak kan jag seja er och det är att VM är Hockeys näst största turnering efter OS och Finland hade heller inte sina nhl proffs med, dem saknade Saku Koivu, Temuu selänne, Kappanen, Ruotto, Neminen mfl.

Sverige gjorde faktiskt en helt hyffsad turnering fram tills 3e perioden i finalen då dom kollapsade totalt men samtidigt så hade bara sverige mött Kanada som dom la sig emot förr slippa möta Ryssland som dom hade fått spö av. Så det enda sverige gjorde riktigt bra det var i semi mot tjeckerna.

Finland hade en betydligt svårare grupp fram till slutspelet + att man pisskade både ryssarna och gav svennarna en duktig förnedring som kommer aldrig att glömmas

Sverige har inte tatt guld sen 06 och finnarna e VM mästare

och jag är inte från Soumi, utan att finnarna förtjänade den här vinsten

Ni som snackar skit om målvakten Fasth kan suga kuk då det var han som var enda anledningen sverige lyckade nå en final och det var ju backarna som inte hjälpte till efter 4 -1 målet

Sverige är fan patetiska, så jävla dåliga förlorare att det knappt kan beskrivas

Det ska dock påpekas att det var en stark prestation av såväl Finland som Sverige.
För Sveriges del var det att överhuvudtaget ta sig så långt som man gjorde.
Sen svider det extra mycket när det är mot Finland man torskar.

Finland ska ha all creed för deras prestation.
Tror personligen att matchen skulle sett annorlunda ut ifall inte Sverige klanta till sig 3-1 målet.
Som för övrigt var snyggt avslutat.

Sverige föll på sin orutin och sin oförmåga att arbeta som ett lag.
Finland vann helt och hållet på sin kämpar glöd och sitt lagarbete.

Bara att ta ny tag inför nästa turnering och kanske låta Finland bli krossade denna gång.

-Until next time-
Citera
2011-05-16, 20:44
Bannlyst
Eftersom det går utmärkt för finnarna att gå tillbaks 1995 hela tiden

Så visar statistik Sverige ÄR bättre än kaxiga och skrytiga finnar dom senaste 10 åren

INKLUSIVE vm och os samma år! Som sagt, ni kan ryta till när ni börjar bli stora "lillebror"

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldsm%C3%A4sterskapet_i_ishockey_f%C3%B6r_h errar

Finland: 8 medaljer

Sverige: 12 medaljer

Inte illa att varit i semi 12 av 15 senaste åren, skitland vi är?

Så att kaxiga finnar vinner 2 ggr mot just hatlandet sverige är ju inte så stora precis
Citera
2011-05-16, 20:46
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Men det hade väl inte du nån aning om
Vilken fin attityd du har. Kan en hel del som du vet ett någe om. Tönt
Senast redigerad av Nintendokid 2011-05-16 kl. 20:49.
Citera
2011-05-16, 20:47
Medlem
Jag är själv finne och bor i Finland men önskade att Sverige skulle ta guldet. Nu tror alla finländare att de är bäst i världen bara för att de vann ett hockey-VM. Jag är trött på mina landsmän och skäms över att de ska håna svenskarna. Man har ju lust att fly till Sverige bara för att slippa se alla självgoda finnar.
Citera
2011-05-16, 20:48
Medlem
Jag är finne och vill ännu komma med några kommentarer.

Ja det känns jävligt bra att vinna över Sverige, betydligt bättre än om det skulle ha varit Kanada eller Ryssland emot oss.Sverige matcherna drar alltid intresse oavsett vad det är för match.Jag såg ingen bränna flaggor eller ens kommentera Sverige negativt men det finns massor av finska idioter som tycks hata Sverige av nån jävlig orsak, tror faktiskt att det långt grundar sig på historiska saker men det är jävligt lågt beteende.Sen är Kjellkaramells kommentarer om hur Finlands skulle klarar sig med 10 st 18 åringar i laget och att VM är en skit turnering helt onödigt.Vem fan bryr sig, Sverige skulle ha tagit äldre spelare om det är orsaken till förlusten.Sen angående att VM är fjanteri håller jag inte med.Visst, många tackar nej men jag tycker att Ryssland,Tjeckien och Slovakien ofta lyckas locka med massor av spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in