2011-05-16, 13:42
Bannlyst
Spelar ingen roll vad ni fylleskallar säger. Varje gång min polare marko nämner matchen så tänker jag nämna hur många juniorer vi hade med. Har redan fått tyst på han en gång idag.

Hade varit extremt kul att se Finland spela med 7 spelare födda mellan 1990-1991
Citera
2011-05-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorlocK
Samt Calle Johanssons Granlund-sågningar.

Har tappat all respekt för Calle. Han sågning av Granlund efter matchen var patetiskt. Södergren sa att han kanske blir topp 20 i världen. Så stor som Jagr och co. Då lackar Calle ur helt. Så pinsamt att se.
Citera
2011-05-16, 13:44
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen78
HEHE! dagisnivå har det alltid varit

Här har vi nått för alla som lipar.. http://www.iltalehti.fi/mmlatka2011/201105160120036_jm.shtml

Tror inte det är många som är förbannade på att Finland vann, men Sveriges insatts var under all kritik. Som ett representant landslag ska du inte ge upp som de gjorde. Sverige förnedrade sig mer än vad som behövdes.
Citera
2011-05-16, 13:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Spelar ingen roll vad ni fylleskallar säger. Varje gång min polare marko nämner matchen så tänker jag nämna hur många juniorer vi hade med. Har redan fått tyst på han en gång idag.

Hade varit extremt kul att se Finland spela med 7 spelare födda mellan 1990-1991

Ju mer du skriver, desto mer förstår jag vilket enormt värde detta VM-guld har.
Citera
2011-05-16, 13:46
Medlem
camejos avatar
Calle Johansson kan gå och dra något gammalt över sig, ynkligt att han är tvungen att snacka skit om Granlund trots alla hans prestationer i detta VM.

Jag tror inte Finland hade vunnit utan honom, han ligger bakom kvitteringen genom att fixa utvisning och 4-1 målets sargassist var brilljant.

Grattis till en bra turnering Sverige, ni får komma tillbaka nästa år.
Citera
2011-05-16, 13:47
Medlem
virre56s avatar
Citat:

Det är ingen ursäkt alls. äldre, mer rutinerade spelare hade inte gett upp och börja lalla runt som de gjorde.
Citera
Medlem
Citat:

Ja, och Finland tvingade verkligen Sverige att ha med så många junisar. Lägg ner nu. Du är bara pinsam. Det var verkligen fel av Mårts att lita så mycket på sina f.d. JVM-spelare. En backuppsättning med Rundblad, Erixon, Ekman Larsson håller inte defensivt. Det borde han förstått och haft en mer balanserad backuppsättning. Och det är på något vis nu Finlands fel.. Sverige hade all rätt att ta ut vilka spelare som helst.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Har tappat all respekt för Calle. Han sågning av Granlund efter matchen var patetiskt. Södergren sa att han kanske blir topp 20 i världen. Så stor som Jagr och co. Då lackar Calle ur helt. Så pinsamt att se.

Calle tappade helt kontrollen över sin besvikelse. Det fick gå ut över Granlund som han vid flera tillfällen häcklade och gladdes åt när han förlorade pucken.
Citera
2011-05-16, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ju mer du skriver, desto mer förstår jag vilket enormt värde detta VM-guld har.

Du får tro vad du vill. Måste ha varit 8-10 år sedan som man var supertaggad inför ett VM. Nu har det blivit för vanligt och uttjatat.
Citera
2011-05-16, 13:58
Medlem
Citat:
Du får tro vad du vill. Måste ha varit 8-10 år sedan som man var supertaggad inför ett VM. Nu har det blivit för vanligt och uttjatat.

Men du, som finne förstår jag också det. Det är inte samma för mig heller som 95. Men du får det låta som om det inte betyder någonting. Det som gör dig så patetisk. Som om detta var en LG Hockey Games. NÅGOT betyder det ändå, även för dig.

Låt mig förklara varför det är så stort för oss.

Vi vann VM.
Vi vann VM MOT Sverige.
Vi vann VM MOT Sverige med 6-1.
Förstår du inte att allt detta IHOP. Blir till något verkligen STORT.

Börjar mer och mer tro att du verkligen inte är över 18 .. så som du argumenterar.
Citera
2011-05-16, 13:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Finns ingen som med samma frenesi som du gett dig i kast med olika teorier och scenarier kopplat till just detta, enligt dig, ointressanta VM.

Du är inte trovärdig.
Citera
2011-05-16, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Ja, och Finland tvingade verkligen Sverige att ha med så många junisar. Lägg ner nu. Du är bara pinsam. Det var verkligen fel av Mårts att lita så mycket på sina f.d. JVM-spelare. En backuppsättning med Rundblad, Erixon, Ekman Larsson håller inte defensivt. Det borde han förstått och haft en mer balanserad backuppsättning. Och det är på något vis nu Finlands fel.. Sverige hade all rätt att ta ut vilka spelare som helst.

Tim Erixon var kanske vår bästa back i detta VM. Han gjorde knappt ett enda misstag på hela turneringen förutom någon enstaka klantig utvisning.

Oliver Ekman Larsson var riktigt bra också. Är det några som ska ha skit så är det ju Fernholm, Petrasek, de äldre herrarna etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in