(börjar först med att säga att jag använt den underbara sökfunktionen på diverse sökord i detta sammanhang men tycker inte jag hittar det jag söker)
Problem: Kan ej komma åt Externa USB-hdd i nätverket från andra datorer. Hur gör jag så andra i nätverkat får behörighet till hårddisken?
Bakgrund: Jag har två datorer anslutna till nätverk idag. En stationär ansluten via sladd och en bärbar ansluten trådlöst.
Båda är i samma hemgrupp. Båda Windows 7.
Har en extern hdd ansluten till min stationära och vill komma åt den med min bärbara. Jag kan dela ut hårddisken och bockar för att alla ska ha behörighet men det hjälper inte.
Jag kan se den hddn i nätverket med min bärbara men har ingen behörighet att gå in i den.
(börjar först med att säga att jag använt den underbara sökfunktionen på diverse sökord i detta sammanhang men tycker inte jag hittar det jag söker)
Problem: Kan ej komma åt Externa USB-hdd i nätverket från andra datorer. Hur gör jag så andra i nätverkat får behörighet till hårddisken?
Bakgrund: Jag har två datorer anslutna till nätverk idag. En stationär ansluten via sladd och en bärbar ansluten trådlöst.
Båda är i samma hemgrupp. Båda Windows 7.
Har en extern hdd ansluten till min stationära och vill komma åt den med min bärbara. Jag kan dela ut hårddisken och bockar för att alla ska ha behörighet men det hjälper inte.
Jag kan se den hddn i nätverket med min bärbara men har ingen behörighet att gå in i den.
Bugar och bockar om ni tar er tid!
Du måste lägga till den användare som du har på laptopen i behörighetsinställningarna på utdelningen av disken.
Precis vad jag tänkte och försökte göra men där jag delar ut kan jag välja vilka som ska ha tillgång men ser inte den bärbara som ett alternativ.
Även om båda datorerna ser varandra i nätverket annars.
Är jag efterbliven eller finns det något jag kan göra?
Det var så jobbigt att jag inte är säker att jag kan förklara det. I värsta fall så finns det flera filmer på Youtube som förklarar.
Måste du logga in i Windows också när du startar datorn eller kan du tänka dig att ta bort lösenordet?
Kontrollpanelen / Nätverk och delningscenter / Välj hemgrupp och delningsalternativ / Finns flera alternativ här men som kan intressera dig men jag gick till "Ändra avancerade delningsinställningar".
EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=JPRpkDDl1hc
Ska testa detta när jag kommer hem. Man ska tydligen skriva in "everyone" i fältet nedan också och sen arbeta lite i secuity också.
Senast redigerad av Yollo 2011-03-18 kl. 15:40.