2011-03-17, 18:18
Medlem
Tänker köpa en Alfa romeo 159, som kommer å bli min första bil nånsin.

Vad är det för extra utrustning som är värt å betala extra för?
Citera
2011-03-17, 18:21
Medlem
Du ska väl inte köpa en fabriksny??
Citera
2011-03-17, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darrenp82
Tänker köpa en Alfa romeo 159, som kommer å bli min första bil nånsin.

Vad är det för extra utrustning som är värt å betala extra för?

Kanske off topic, men kolla efter rost. Modellen fick tyvärr kritik för dåligt rostskydd. Som de flesta Alfor dock. Störtskön vagn är det förstås. Kolla Vi bilägares sida för mer info. Lycka till med din Alfa.
Citera
2011-03-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirafiori
Kanske off topic, men kolla efter rost. Modellen fick tyvärr kritik för dåligt rostskydd. Som de flesta Alfor dock. Störtskön vagn är det förstås. Kolla Vi bilägares sida för mer info. Lycka till med din Alfa.

Tack!

Har alla 159 modellerna problem med rost?

Bilen verkar se exakt likadan ut från årsmodell 2005 till 2011. Vet du vilka förbättringar har man gjort på de senare årsmodellerna?
Citera
2011-03-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Du ska väl inte köpa en fabriksny??

Nej, jag ska inte köpa ny. Det blir ju mycket dyrt med en fabriksny. Däremot funderar jag på att hämta en som är två eller tre år gammal från tyskland.

Vad tycker du? Vad ska man tänka på när det gäller utrustning på bilen?
Citera
2011-03-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darrenp82
Nej, jag ska inte köpa ny. Det blir ju mycket dyrt med en fabriksny. Däremot funderar jag på att hämta en som är två eller tre år gammal från tyskland.

Vad tycker du? Vad ska man tänka på när det gäller utrustning på bilen?

Känns som 159or sällan är snikutrustade så de flesta exemplaren borde vara bra.

Jag skulle nog försöka hitta någon med snygg färgkombinarion på lack och inredning och med bra historik och inte lägga för stor vikt på utrustning. Skinnklädsel är i princip det enda måstet för mig personligen.
Citera
2011-03-18, 01:24
Medlem
serbers avatar
Har för mig dom brukar vara hyggligt utrustade från början.

Älskar Alfor men att köpa ny då måste man ha slagit i huvudet då man får en fin tysk för samma pengar men värdeminskningen är större så en som gått lite kan man få till bra pris.
Att köpa en Alfa som är annat än röd eller möjligtvis vit/svart är helt uteslutet för mig i alla fall, skulle inte ens kunna tänka mig en 159a i blått och då är det favoritfärgen.
Citera
2011-03-20, 17:58
Avslutad
Kolla styrväxeln på 159:an.Är ett känt problem på den bilmodellen läste jag häromdagen.Har hänt att dom fått byta redan efter 6000 mil.Rosten är inte så farlig,inte sämre än ngn annan japan iaf.Man började med att få bukt med rosten i början av 90-talet.Märkligt att detta rykte ska hänga sig kvar. / M.N
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in