Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Läser man ts inlägg ser man att han/hon förlorat jobbet, om det beror på dumhet eller ej vet vi inte. Man kan även genom att läsa inlägget att en del pengar funnits sparade men ett de gått åt då ts uppenbarligen inte har någon inkomst, om pengarna slösats på nöjen vet vi inte.
Vidare upplyser ts även om att lägenheten bytts ut mot en mindre billigare, antar att det inte är det du menar är dumheter. Så vad är det som är dumt? Att ts inte har råd med hyran och riskerar vräkning eller vad? Av dina inlägg att döma verkar du ha saken klar för dig, men ärligt talat vet du ingenting om ts situation, hur den ser ut eller hur den uppstått. Du har inte heller en aning om ts sparande. Ts kan ju faktiskt ha varit riktigt, riktigt ambitiös i sitt sparande men tyvärr inte hunnit med att arbeta någon längre tid.
Det kan även vara anledningen till att han/hon inte får ersättning från a-kassan, för att han/hon helt enkelt inte kvalificerat sig pga för kort tid på arbetsmarknaden. Sedan vad det gäller snålhet att inte vara med i a-kassan undrar jag verkligen vad vitsen är för unga under 30år att vara med? Möjligheterna att få ersättning är trots allt minimala och man lär tjäna på att lägga undan pengarna på ett sparkonto istället.
Fattar inte hur man kan anse att man ska betala en massa i skatt enbart för att hjälpa pundare och annat pack istället för att hjälpa hederliga svenssons när de är i akut behov av hjälp.
Vidare upplyser ts även om att lägenheten bytts ut mot en mindre billigare, antar att det inte är det du menar är dumheter. Så vad är det som är dumt? Att ts inte har råd med hyran och riskerar vräkning eller vad? Av dina inlägg att döma verkar du ha saken klar för dig, men ärligt talat vet du ingenting om ts situation, hur den ser ut eller hur den uppstått. Du har inte heller en aning om ts sparande. Ts kan ju faktiskt ha varit riktigt, riktigt ambitiös i sitt sparande men tyvärr inte hunnit med att arbeta någon längre tid.
Det kan även vara anledningen till att han/hon inte får ersättning från a-kassan, för att han/hon helt enkelt inte kvalificerat sig pga för kort tid på arbetsmarknaden. Sedan vad det gäller snålhet att inte vara med i a-kassan undrar jag verkligen vad vitsen är för unga under 30år att vara med? Möjligheterna att få ersättning är trots allt minimala och man lär tjäna på att lägga undan pengarna på ett sparkonto istället.
Fattar inte hur man kan anse att man ska betala en massa i skatt enbart för att hjälpa pundare och annat pack istället för att hjälpa hederliga svenssons när de är i akut behov av hjälp.
Det jag skriver grundar jag på TS bristfälliga information, är det på ett annat sätt räknar jag med att TS säger det för hur skulle han annars kunna vänta sig hjälp?
Det är korrekt att jag utgår ifrån att TS har jobbat under minst ett halvår/år och jag bedömer att det inte gått någon längre tid sen TS förlorade jobbet och därav borde han om han haft 15-20k sparade klarat sig på dem än. Det är det här som är dumhet enligt mig att då inte ha dessa pengar.
Vad gäller A-kassa så förstår jag inte varför man inte ska vara med om man är under 30? visst du måste jobba minst 6 mån eller vad det är men du bygger ju medlemstid trots att du är arbetslös vilket medför att du kan få ersättning om man inte går arbetslös konstant. Men det är klart är ju lättare att bara gå till soc istället för att jobba.
Detta grundar jag på följande:
Socialen har klara direktiv på när man ska få hjälp och TS når tydligen inte upp till dessa och en vanlig anledning till det är att han hade en såpass stor summa på sitt konto där han skulle kunna leva x antal månader på enligt deras normer och han har då "slösat" dessa på annat. Detta medför att han inet är aktuell för bidrag innan den tiden har gått som dessa pengar skulle ha räckt till.
Många verkar tro att handläggare kan göra lite hur de vill med vilka de hjälper så är inte fallet men som sagt många konspiratoriska slappkukar anser det. Det finns mycket raka och klara regler för när man är berättigad ersättning och tydligen är inte TS det just nu. Alltså håller han information inne skulle jag gissa.
Det är alltså då så att det inte är en hederlig svensson det rör sig om utan en bidragsfuskare. De har jag inga behov av att ge skattepengar till.
Senast redigerad av speedy_83 2011-03-18 kl. 18:34.
Senast redigerad av speedy_83 2011-03-18 kl. 18:34.

.