Citat:
Varför är det egentligen så himla hemskt att en mink dör, att djur flås halvt levande osv, att djur överhuvudtaget blir behandlade ohumanistiskt? Det är djur för i helvete.
Om du trampar på en katts svans, visst fan skriker den till. Är inte det bevis nog för att katten (som är ett djur) kan känna smärta? Kan den känna smärta, borde det kunna liknas med vår uppfattning om smärta. Så, fråga dig själv hur det skulle vara att bli flådd halvt levande? Jag tror att du och katten/minken/vafansomhelst skulle känna samma smärta. Det är för fan hemskt att djur ska få lida. Köttindustrin är överhuvudtaget jävligt hemsk, om du frågar mig.
Du verkar uppenbarligen inte dela min syn, men säg såhär: Skulle du kunna flå ett djur medan det fortfarande lever?
Citat:
Ett djur är ett djur, det är inte en människa, inte ens i närheten.
Jassåja. Varför anser man då att grisen, på sikt, skulle kunna vara en
lämplig organdonator till människor?
Citat:
Jag blir så otroligt irriterad på pårökta hippies som ska sitta och värna om djurens rättigheter.
Det är knappast pårökta hippies som utför dessa handlingar. Det är seriösa människor som värnar om djurs välbefinnande. Ibland kanske lite väl seriöst, jag kan inte påstå att jag stödjer allt de gör. Släppa ut främmande djurarter i vårat ekosystem? Inte bra överhuvudtaget. Idiotiskt.
Citat:
Fan vad fjantigt. Ska vi inte upprätta lagar för växternas rättigheter? Eller varför inte mikroorganismernas rättigheter?
Finns det inte redan lagar för "växternas rättigheter"? Syftar då på urskogar.