2011-03-14, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
PETA är ingen tillförlitlig källa fanskapen kidnappar och stjäl djur som de sedan avlivar om de inte hittar hem till dem.

Deras video som dom släppte är en ytterst tillförlitlig källa, jag vet vad jag såg i den. Många här på flashback har sett samma video.
Citera
2011-03-14, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Deras video som dom släppte är en ytterst tillförlitlig källa, jag vet vad jag såg i den. Många här på flashback har sett samma video.

Det kvittar hur många som har sett något som är falskt det blir inte mer sant för det kolla bara bibeln och Koranen. Men nu menade jag snarare att de har förbrukat sitt förtroende. Jag betvivlar inte för en sekund att det som är filmat är på riktigt, jag betvivlar inte heller att djurhållningen på många ställen är under all kritik. Men jag kan inte lita på att en film från PETA framhåller de förhållanden som gäller på en generell bondgård/slakteri.
Citera
2011-03-14, 01:45
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladBasarab
Varför är det egentligen så himla hemskt att en mink dör, att djur flås halvt levande osv, att djur överhuvudtaget blir behandlade ohumanistiskt? Det är djur för i helvete.

Min personliga ståndpunkt är att jag tycker att det är otroligt fjantigt och barnsligt att sitta och gråta över att en ex. mink dör. Varför? Ett djur är ett djur, det är inte en människa, inte ens i närheten. Jag blir så otroligt irriterad på pårökta hippies som ska sitta och värna om djurens rättigheter. Fan vad fjantigt. Ska vi inte upprätta lagar för växternas rättigheter? Eller varför inte mikroorganismernas rättigheter?

Låt höra.

Edit: slarv.
Sorgligt.. Inte värt att försöka förklara för du skulle aldrig förstå. Jag hoppas du är i en ålder där dina empatiska förmågor inte är fullt utvecklade än, för din egen skull.

PS. Människor är också i allra högsta grad djur.
Citera
2011-03-14, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Det kvittar hur många som har sett något som är falskt det blir inte mer sant för det kolla bara bibeln och Koranen. Men nu menade jag snarare att de har förbrukat sitt förtroende. Jag betvivlar inte för en sekund att det som är filmat är på riktigt, jag betvivlar inte heller att djurhållningen på många ställen är under all kritik. Men jag kan inte lita på att en film från PETA framhåller de förhållanden som gäller på en generell bondgård/slakteri.

Nej, filmen framhåller absolut inte förhållanden som gäller på en generell bondgård/slakteri. Jag menade bara mer på att filmens äkthet inte blir mindre trovärdig bara för att den kommer från PETA.
Citera
2011-03-14, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Nej, filmen framhåller absolut inte förhållanden som gäller på en generell bondgård/slakteri. Jag menade bara mer på att filmens äkthet inte blir mindre trovärdig bara för att den kommer från PETA.

Ja och jag menar att man ska vara extra försiktig med allting som kommer från PETA eftersom deras trovärdighet är nära noll. Men men dumt att bråka om. Vi är ju överens om att det som har filmats är sant men att dessa förhållanden inte kan anses som representativa för hela branschen. Men där det är så är det oacceptabelt.
Citera
2011-03-14, 14:28
Medlem
LZais avatar
Citat:
Varför är det egentligen så himla hemskt att en mink dör, att djur flås halvt levande osv, att djur överhuvudtaget blir behandlade ohumanistiskt? Det är djur för i helvete.

Om du trampar på en katts svans, visst fan skriker den till. Är inte det bevis nog för att katten (som är ett djur) kan känna smärta? Kan den känna smärta, borde det kunna liknas med vår uppfattning om smärta. Så, fråga dig själv hur det skulle vara att bli flådd halvt levande? Jag tror att du och katten/minken/vafansomhelst skulle känna samma smärta. Det är för fan hemskt att djur ska få lida. Köttindustrin är överhuvudtaget jävligt hemsk, om du frågar mig.

Du verkar uppenbarligen inte dela min syn, men säg såhär: Skulle du kunna flå ett djur medan det fortfarande lever?

Citat:
Ett djur är ett djur, det är inte en människa, inte ens i närheten.

Jassåja. Varför anser man då att grisen, på sikt, skulle kunna vara en lämplig organdonator till människor?

Citat:
Jag blir så otroligt irriterad på pårökta hippies som ska sitta och värna om djurens rättigheter.

Det är knappast pårökta hippies som utför dessa handlingar. Det är seriösa människor som värnar om djurs välbefinnande. Ibland kanske lite väl seriöst, jag kan inte påstå att jag stödjer allt de gör. Släppa ut främmande djurarter i vårat ekosystem? Inte bra överhuvudtaget. Idiotiskt.

Citat:
Fan vad fjantigt. Ska vi inte upprätta lagar för växternas rättigheter? Eller varför inte mikroorganismernas rättigheter?

Finns det inte redan lagar för "växternas rättigheter"? Syftar då på urskogar.
Senast redigerad av LZai 2011-03-14 kl. 15:01.
Citera
2011-03-14, 17:58
Medlem
unsungs avatar
OT raderat.
Diskussioner om vilka ämnen som ska placeras var tas med fördel i Flashbackdelen.
Jag får motvilligt godkänna trådstarter som behandlar djurrättsaktivism i denna forumdel då forumledningen bestämt att så är fallet.
Nog om detta.

// moderator
Citera
2011-03-14, 18:23
Medlem
mytologis avatar
Vilket jävla svin du är .. inga djur ska behöva lida eller må dåligt, presis lika dant som att ina mäniskor ska behöva lida elr må dåligt.

Jag är ingen djuraktivist bara en helt vanlig jägare..
Citera
2011-03-14, 19:35
Bannlyst
Jag har inte heller direkt några problem med att se människor torteras och mördas då jag är uppväxt med internet men har också svårare att se djur skadas. Kolla på pälsindustrin tex., helt onödigt lidande!

Om vi ska ta nåt helt random exempel, http://www.youtube.com/watch?v=apXs4eHWKy0
Citera
2011-03-14, 20:03
Medlem
saagverks avatar
Så kallade militanta djurrättsaktivister är pack av den sort man inte ens vill höra talas om. Förvirrade snorungar som i sina desperata försök av lika delar missriktad välvilja som törst efter uppmärksamhet ger sig på oskyldiga med helt rättsvidriga och bottenlöst fega metoder.
Det är terrorister och de ska behandlas därefter.
Det vi ser är resultatet av några decenniers politik som daltat sönder människor till en grad ingen kunde föreställas sig ett par generationer tillbaka.
Citera
2011-03-15, 07:27
Medlem
StealthKillers avatar
Jag hyser stor respekt för djurrättsaktivister.
Om det är ngt som kan få mig att skaka av ilska och ligga sömnlös så är det fan när jag sett ett djur fara illa.
Och då jag redan är uppe i massa annat så har jag tyvärr inte tid att hjälpa dessa "terrorister", men min sympati har dom fullt ut, DBF, Djurens rätt, PETA osv osv.
Sen det här med pälsindustrin begriper jag inte. Såg ett klipp för ett par år sen från en marknad när dom flår minkar levande för att göra minkpälsar på beställning, höll fan på att spy av ilska.
'

Och ja, jag äter kött. Men förhoppningsvis så var det avlivat innan det styckades.
Citera
2011-03-16, 22:31
Medlem
Kaktusmelons avatar
Orkar inte läsa allt, men säger bara fy fan för de som inte bryr sej om djur och tror att vi människor har rätt att behandla dem hur fan vi vill och utnyttja dem och tortera dem för vårt nöjes och glädjes skull.
Ni hör inte hemma i vår värld...hoppas ni förgås!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in