2011-03-12, 13:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Du kan använda i princip vad du vill och det var vanligt för några år sedan. Dessa två sorter finns som godis och det är bara att blanda efter egen smak och tycke. Fritt ur minnet lär du använda minst en påse per 50 cl, men det kan lika gärna vara två påsar eftersom jag inte kommer ihåg...
  • Vicks blå
  • Turkisk peppar
Citera
2011-03-12, 14:07
Medlem
unknown325s avatar
Annars funkar polkagrisar väldigt bra, blir dessutom väldigt gott också.
Citera
2011-03-12, 14:07
Medlem
parkråttas avatar
Ferarri-bilar (sådana röda som finns bland lösviktsgodiset) är en höjdare.
Citera
2011-03-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobhead
Pröva med en Snickers!
Haha Det blir nog svårt..

OnT: Kan man inte skära upp lite frukt och lägga i vodkan? Tex. äpplen, plommon, russin eller vad fan som helst.
Citera
2011-03-12, 15:17
Medlem
KaptenHadocks avatar
testa valfritt gele godis sen kan man ju alltid testa piggelin om man gillaar det
Citera
2011-03-12, 15:32
Medlem
Queen-Obscences avatar
Cola med bacardi grand melon funkar utan att man tar ut den goda cola smaken.. blir bara att man får en melonsmak efteråt men det är det ju inte alla som tycker om. Eftersom att vodka kan påminna om salmiak skulle jag kunna tänka mig att något med lakrits skulle kunna passa t.ex lakrits/hallon skallar..
Citera
2011-03-12, 16:26
Medlem
porterpottys avatar
provade att smaksätta mitt hemgjorda vin med bilar (hatar vin, därför jag försökte smaksätta). Det smakade neger arsle! fy fan! men vodka ska funka med bilar har jag hört.
Citera
2011-03-12, 16:57
Medlem
VidkunQuislings avatar
Fler tips får gärna rulla in, alltid kul att kunna prova flera olika grejer
Ni kanske vet något annat enkelt och gott sätt att smaksätta vodkan med, eller kanske varna oss för mindre lyckade smaksättningar/blandningar
Är tacksam för alla svar, nu är det bara att låta det rulla på så får vi se vad man prövar ikväll och de kommande helgerna
Citera
2011-03-12, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VidkunQuisling
Fler tips får gärna rulla in, alltid kul att kunna prova flera olika grejer
Ni kanske vet något annat enkelt och gott sätt att smaksätta vodkan med, eller kanske varna oss för mindre lyckade smaksättningar/blandningar
Är tacksam för alla svar, nu är det bara att låta det rulla på så får vi se vad man prövar ikväll och de kommande helgerna
Turkiskpeppar måste du ju testa! Det är en klassiker!
Citera
2011-03-20, 16:52
Medlem
notnaantons avatar
Har gjort på Ahlgrens Bilar en gång och det smakade inget vidare + att man fick nåt mjöligt på tänderna. Inget att rekommendera
Citera
2011-03-20, 18:51
Medlem
Zahles avatar
Köp smaksatt vodka eller likör istället för att förpesta den ädla drycken vodka genom att försöka dölja smaken med godis.

Minttu
Seamen's shot
Dooleys
Baileys
Xante

Där har ni alkohol med smak som påminner om godis
Citera
2011-03-20, 18:54
Medlem
Herkulesbigs avatar
Brukade slänga in turkisk peppar, vicksblå, viol, lakrits och vaniljstänger. Men de var förr ej nuförtiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in