2011-03-11, 21:11
Medlem
apan76s avatar
Oj, vart ska man börja?

Det är väldigt många parametrar som avgör hur ditt rus kommer att vara: vad du har för röka, hur mycket du har rökt, hur du är som person, vilket humör du är på osv.

Personligen blir jag oftast (om jag har rökt mycket) sänkt som fan och tycker att allting är väldigt vackert(musik, omgivning osv). Kan ibland få en känsla av att allting är "gjort" för att upplevas beng. Dvs man känner smaker som man inte har känt nykter, "skämt" i filmer som man bara fattar när man har rökt och liknande.

Brukar också börja tänka väldigt mycket och utveckla teorier om allt mellan himmel och jord. Om det är bra teorier eller inte vet jag inte då jag oftast glömmer bort vad jag tänkte på för 10 sekunder sen

Det är väldigt svårt att förklara ruset för nån som aldrig har känt det så du får helt enkelt testa och se själv

Är lite småstekt nu så det kanske blev ett flummigt inlägg
Citera
2011-03-11, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av derex10
Mitt röka brukar alltid lukta himmelskt, vad röker du
grönt?
Citera
2011-03-11, 23:12
Medlem
två simpla svar till två simpla frågor
1: Gott
2: man mår helt enkelt jävligt bra
Citera
2011-03-11, 23:22
Medlem
Skönt rus, mycket skönare än alkohol. Du blir snurrig i huvudet, men inte lika svårt att gå om man jämför med alkohol. Du blir kåt.
Citera
2011-03-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WER138
+1, det är som att skala bort ett antal år och skicka en tillbaka till sandlådeåldern. Jävligt angenämt!

haha det har jag tänkt flera ggr när jag har rökt, oftast med riktigt bra gräs. Man känner sig som 5-6åring som tycker allt är intressant och roligt på ett eller annat sett. Mycket uppskattat rus må jag säga..
Citera
2011-03-11, 23:50
Medlem
ChurtZ.DiggeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SdirtsA
Hur smakar cannabis egentligen? och hur känns ruset?

Cannabis = lät det bästa du kommer att göra och du kommer älska det det svär jag på
Citera
2011-03-12, 00:37
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKAtrollet
grönt?

Jag är ledsen att behöva säga det här, men jag tror din kran behöver psykisk vård.

Och du behöver rensa lungorna.
Citera
2011-03-12, 13:57
Medlem
alllyos avatar
Som många andra har sagt så finns det en del saker som spelar in.
Hur bra ditt röka är, vad du röker, hur du är som person (i nyktert tillstånd) din set/settings (+ vilka du röker med, om du inte puffar själv)

Lukten kan variera, då det finns ett x antal olika strains, men de flesta brukar oftast säga "Det luktar gott!" - Och det gör det också!
När du luktar i påsen känner du troligen att det luktar skog(tallbarr), syrligt och helt underbart!

Känslan som inträffar, efter man rökt, kan knappt beskrivas. Många som har varit inne på att man känner sig som ett barn, allt blir intressant, musiken och filmer blir bättre och skönare.
En del blir riktigt sänkta, som jag, och sitter i soffan och skrattar, men de deltar även i diverse konversationer som utspelar sig under "rusets gång"
Sedan finns det dem som blir lite speedade, de vill inte sitta still, men det beror på vad man har rökt, om man har tagit något annat och hur man är som person.

Jag önskar dig lycka till, när du väl ska röka din första feting!
(Efter du har rökt, så vet du direkt hur det luktar och dess fina effekter)
Citera
2011-03-12, 14:05
Medlem
Tänk dig en cigarett som smakar grönska och gör dig lullig.
Citera
2011-03-12, 15:15
Medlem
ChurtZ.DiggeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SdirtsA
Hur smakar cannabis egentligen? och hur känns ruset?

Hur CB smakar: jo jag skulle tro att det smakar lite det som du dricker/äter första gången du testar.

Och russet kan oxå bero på hur din första gång var tex om du blev jagad eller inte tycket det va helt soft så kommer du nog bli lite nojig när du röker men man kan träna bort det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in