2011-03-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deprecation
Nej ok.
Sen när måste man ta körlektioner för att cykla?

Vem har pratat om körlektioner för att cykla?
Citera
2011-03-11, 16:55
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjödalsvägen
Vem har pratat om körlektioner för att cykla?

Det var just det han skrev, om cykling.

Synd att du betalade. Sånt där ska man aldrig gå med på för att någon äldre gubbjävel säger si och så. Han tror att han har rätt och hoppas att de yngre ska lyssna på honom. Skamligt.
Citera
2011-03-11, 17:44
Medlem
deprecations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Det var just det han skrev, om cykling.

Synd att du betalade. Sånt där ska man aldrig gå med på för att någon äldre gubbjävel säger si och så. Han tror att han har rätt och hoppas att de yngre ska lyssna på honom. Skamligt.

Hehe så sant som det är sagt.
Gamla tror att dom är visa, och ser ner på dom yngre.
Citera
2011-03-11, 17:48
Medlem
b.marleys avatar
Körskolan, Lärde även ut att man inte ska ställa sej för nära bilen framför också.
-Just för att den kan rulla bakåt.

Synd ts att du betalade Men nog lätt att göra i stridens hetta.
Citera
2011-03-11, 18:18
Medlem
B. Mystics avatar
Jag hade väl bara sagt något i stil med att han kanske borde tänka sig för innan han ställer sig i häcken på en skitbil med sitt fina fordon nästa gång.
Citera
2011-03-11, 23:35
Medlem
Citat:
Vad skulle ni ha gjort?

"Hej - ok jaha det var ju synd att du tycker så. Såna här saker skall ju försäkringsbolagen bedömma dock. Ta fram dina skadeanmälanspapper så fyller vi i dom och så skickar vi in"

Ungefär mitt i ovanstående mening så antingen har "offret" åkt därifrån alt så står dom o viftar med händerna o ber förtvivlat om att man inte skall ta upp det med f-bolaget.
Det är vattentätt.
Citera
2011-03-11, 23:55
Medlem
Citat:
Grinar inte.
VEM som helst fattar ju att man inte ställer så nära som han gjorde.
Spela roll om jag är långsam eller inte ..
Nej, det är inte alltid den rörande parten som är vållande.

Skulle du stå felparkerad i stan, det kommer en cyklist, det är halt ute. Han kör på din bil, ramlar och skadar sig. Går han vidare med detta och stämmer dig, kommer du GARANTERAT att åka dit. Eftersom du är DU som står FELPARKERAD. Har hänt flertal gånger här i Sverige, han ingen direkt källa på det men .. Tror alla har hört talas om detta.

Visa ett fall där det scenariot har hänt. Däremot kommer du få stå för självrisken på bilskadorna själv i det fallet. Att du står felparkerad är av noll betydelse. Cyklister räknas dessutom som oskyddade trafikanter och då är alltid fordonsföraren skyldig vid en eventuell kollision.
Citera
2011-03-12, 00:07
Medlem
deprecations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggen
Visa ett fall där det scenariot har hänt. Däremot kommer du få stå för självrisken på bilskadorna själv i det fallet. Att du står felparkerad är av noll betydelse. Cyklister räknas dessutom som oskyddade trafikanter och då är alltid fordonsföraren skyldig vid en eventuell kollision.

Hade du läst ordentligt så hade du sätt att det stod "Har ingen källa på det" ..
Dock så har min dåvarande lärare sagt att detta har inträffat (Gick Transport, dvs fordon)
Och hur kan du säga att en felparkering inte har betydelse?

Skulle du stå felparkerad så att tex, ambulans, brandbil, eller polis inte skulle kunna ta sig till Olyckan/rån ja .. du förstår .. Vad tror du skulle hända då? Så jag tror att det SPELAR ROLL vart och hur man står parkerad.
Citera
2011-03-12, 00:13
Medlem
John.Does avatar
Sure han borde självklart inte ha ställt sig i häcken på dig, men nog fan ska du väl klara av att köra därifrån utan att backa/rulla in i honom. Självklart var det inte mer än rätt att du fick stå för skylten. Att du dessutom kör därifrån trots att du märker att du backat/rullat in i honom är verkligen inte klyftigt.
Shit happends, men att starta tråd och gnälla på fb för att du inte kan hantera bilen är väl sådär.
Citera
2011-03-12, 01:25
Medlem
deprecations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Doe
Sure han borde självklart inte ha ställt sig i häcken på dig, men nog fan ska du väl klara av att köra därifrån utan att backa/rulla in i honom. Självklart var det inte mer än rätt att du fick stå för skylten. Att du dessutom kör därifrån trots att du märker att du backat/rullat in i honom är verkligen inte klyftigt.
Shit happends, men att starta tråd och gnälla på fb för att du inte kan hantera bilen är väl sådär.

Så under dina år av erfarenhet så har du ALDRIG NÅGONSIN rullat bakåt 10cm? Om du nu ens har nån erfarenhet dvs.
Jag är inte helt oskyldig i dramat, MEN det var mer hans fel än mitt.
Nu var det ju inte riktigt så det gick till herrn, grejen är att jag knappt kände att jag nuddade honom, Men jag stannade upp en stund och tänkte efter, Sedan ser jag gubbjäveln stå och vifta bakom och då förstod jag ..

Hur fan har det här kommit in på att jag inte kan hantera en bil om jag får fråga?
Är det nån som kan hantera en bil är det väl gubbjäveln som ställer sig så nära. Om man har en snutta vett i huvudet så fattar man väl att man inte ställer sig så nära framförvarande bil, Eller?

Men men Mr "Bil-Hanterings-Experten" haha
Citera
2011-03-12, 02:05
Medlem
Citat:
Så under dina år av erfarenhet så har du ALDRIG NÅGONSIN rullat bakåt 10cm? Om du nu ens har nån erfarenhet dvs.
Jag är inte helt oskyldig i dramat, MEN det var mer hans fel än mitt.
Nu var det ju inte riktigt så det gick till herrn, grejen är att jag knappt kände att jag nuddade honom, Men jag stannade upp en stund och tänkte efter, Sedan ser jag gubbjäveln stå och vifta bakom och då förstod jag ..

Hur fan har det här kommit in på att jag inte kan hantera en bil om jag får fråga?
Är det nån som kan hantera en bil är det väl gubbjäveln som ställer sig så nära. Om man har en snutta vett i huvudet så fattar man väl att man inte ställer sig så nära framförvarande bil, Eller?

Men men Mr "Bil-Hanterings-Experten" haha

Men nu får du väl ta och förstå att det var DU som rullade in i bilen och därför är vållande, och helt och hållet ditt fel.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in