2011-03-10, 15:00
Medlem
Hej,

Har alltid anslutit min dator till trådlösa nätverk men för tillfället finns inte den möjligheten och när jag sätter in internetkabel i datorn händer verkligen ingenting. Det kan ha stått något om "the device was unsuccessfully installed"

Jag har googlat mig fram en bit och misstänker att Ethernet.porten inte är aktiverad. Hur löser jag det?

Sitter just nu på min kompis laptop som fungerade direkt utan problem. Så det är uppenbarligen min dator det är fel på. Använder f.ö Windows 7.

Kan någon hjälpa?
Citera
2011-03-10, 15:33
Medlem
hedans avatar
Hej, har du kollat i Kontrollpanelen/Enhetshanteraren under Nätverkskort om det finns nåt där.
Ev. saknas drivrutinen för eternetkortet.
Citera
2011-03-10, 17:46
Medlem
Hej,

När jag går in på enhetshanteraren hittar jag fyra flikar under Nätverkskortet. Dessa är:

Bluetooth device (Personal Area)
Bluetooth device (Protocol TDI)
Broadcom 802.11b/g WLAN
Realtek CPIe GBE Family Controller.

Den sista nämnda säger "This device cannot start. (code 10)

När jag jämför med min polares dator har han en flik som heter:

"Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet" som tycks saknas på min dator.

Kan någon vänligen ge råd?
Citera
2011-03-10, 18:06
Medlem
På ikonen för Realtek PCIe GBE Family Controller är det ett utropstecken. Om jag högerklickar på ikonen och väljer Update Driver Software, så går naturligtvis inte detta eftersom att datorn inte är ansluten till internet :/

Panik.
Citera
2011-03-10, 19:37
Medlem
x57s avatar
http://www.ehow.com/how_7311411_upda...windows-7.html

Spara filerna på kompisens dator och kopiera till USB-minne, minneskort, mobil eller vad du nu kan använda för att få över filerna till din dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in