Hmm.. Jag har kollat runt lite och kikat på era länkar, det som stör mig är att jag gärna vill ha intelbaserat då det verkar lira bra med musikprogram.
Samtidigt har jag börjat inse att jag faktiskt måste lägga mer pengar på det här, så om jag skulle säga att jag har 12.000:- att röra mig med, kan nog inte klämma in en krona mer än så.
Och om jag då vill ha intel-baserat, med skärm, os(?), externt ljudkort (FW eller USB?), osv, grafikkortet är inte viktigt då bestämt mig för att skita i gaming-biten. Går det att klämma in ett SSD på det där?
Programmen jag främst kommer använda mig av blir FL studio och Cubase, och det blir mest elektronisk musik med midi-klaviatur, om det har någon betydelse.
Jag är extremt ouppdaterad när det gäller datorer idag, och känner mig helt vilsen när det kommer till en studiodator då det verkar väldigt viktigt med rätt komponenter för att det inte ska skära sig, och jag känner att risken är väldigt stor att det går åt helvete om jag själv går in och börjar plocka ihop saker ^^
... Eller ska jag köpa typ en iMac 21"?
Hjälp uppskattas!