2011-03-08, 20:11
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Stötte på denna man i lördags kväll, i Nordstan. Han kom fram till mig och mina kompisar och höll fram en förstorad sedel lik tusenkronorssedeln, men det var en enmiljonssedel, med vissa "fel" han ville att vi skulle hitta.
Sedan presenterade han sig och berättade att han var präst och började predika om Jesus, och hur bra på en skala från 0-10 vi ansåg att vi själva var, och vilka som ska komma till helvetet osv.

Efter ett tag ska han hela oss från våra sjukdomar och skador, och han ber en kompis sätta sig ner så han kan bota min kompis ont i ryggen.
Han konstaterar att det ena benet är kortare än det andra (han hade tidigare berättat om hur han sett ben växa både en och två centimeter tidigare), och att han med hjälp utav Jesus skulle förlänga det ena benet och på så sätt befria min kompis från hans smärtor i ryggen.
Jag filmade detta och ska snart ladda upp på youtube för er som vill se.

Hur som helst, han ville även bota mig från mitt ryggont, så det var samma procedur med mig.
Sitta ner, konstatera att det ena benet var längre än det andra osv osv osv.

Han upprepade sin lilla cermoni två gånger då jag sa att jag inte kände någon förbättring.
Sedan började denne man prata om att man faktiskt har botat AIDS på detta sätt, då blev det för mycket för mig och jag och mina kompisar gick därifrån.

Är det någon mer som stött på denna man i Göteborg?
Citera
2011-03-08, 20:20
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessFreedomNow
Naturligtvis en lurendrejare, hade alla sina plånböker kvar?

Det var också min första tanke, tänkte "Fan nu blir vi rånade".
Men jag kom iallafall därifrån med allt i behåll, hade min väska tätt intill kroppen, och kände med jämna mellanrum så att mobil, ipod och plånbok låg kvar i fickorna.

Och ingen av mina vänner har sagt att de blivit av med något.
Citera
2011-03-08, 20:53
Medlem
Låter lite konstigt! En präst jag pratade med från Göteborg sa att han skulle vilja möte sådana präster som du beskriver i en mörk gränd!

Jag tror på Gud, men jag tror inte så mycket på sån här sk "fainthealing"!
Jag tror också på utomjordingar, men när aftonbladet skriver om de nya upptäckterna så har jag svårt att tro på det med!

Hoppas ni förstår mina tankebanor
Citera
2011-03-08, 21:24
Medlem
Vad var det för fel på sedeln och vad skulle det visa?
Citera
2011-03-08, 22:13
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Vad var det för fel på sedeln och vad skulle det visa?

Näsan på Gustav Vasa var konstig, det var en miljonsedel. Antagligen var det bara för att fånga vår uppmärksamhet, och vi svalde ju det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in