Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Niclas
Ta det med en klackspark. Tror inte det fick den önskade genomslagskraft Admin2 önska då de flesta tar det som ett krystat/dolt förolämpningsförsök.
Så farligt är det inte att hamna i denna skara, man kan ju vända på det. Om en användare som anses tillhöra denna skara väl plottrar ihop ett inlägg värt namnet med bra argument osv så blir man snarare så glad att man vill ta extra vara på det.
Kan säga att de som anses höra till gnällmaffian är oftast de som slänger in tykna oneliners endast med avsikt att hetta upp stämningen, alltså inte inlägg som tillför debatten något. Sådana hittar man i de flesta trådarna på detta forum. Det är bara att kolla runt.
Det är inte så svårt att slänga ihop kritik som inte innehåller "dom är helt kassa", "hjärndöd", "maktkåt" osv i varannan mening. Det borde vem som helts klara av oavsett vilken nivå man har på sina svenskakunskaper. Och lyckas man med detta så
kommer administrationen ta den kritiken på allvar, jag kommer iaf att göra det om jag känner att jag omfattas av den.
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Jag tror att det var du som nämnde att vissa har forum som är betydligt tyngre att moderera än andra. Kanske kan det vara ett alternativ att uppväga varje tungt forum med ett lätt och vice versa?
Att utöka moderatorsskaran vet jag inte om det behövs faktiskt. Räcker gott med två mods per forum, det du säger om att alla ska ha en lika stor börda vad gäller forum är inte alls dumt. Det handlar dock mycket om intressen vid val av forum så jag vet inte om det är möjligt heller. Vissa gillar att ha många forum att moderera, andra har bara ett som de sitter och häckar i. Dessutom nämnde jag det i sammanhanget att vissa moderaterer tar fler beslut pga att de har tyngre forum, men det innebär ju faktiskt inte att de tar dåliga beslut.