2009-12-02, 21:00
Medlem
A.Chigurhs avatar
Hungry like the wolf och klassikern Ordinary world.
Citera
2010-03-08, 16:26
Medlem
DannyButtermans avatar
Come Undone... Lyssnar på den minst fem gånger om dagen. Nu blir ni sura på mig, men den och Ordinary World är de enda låtarna som jag har hört som jag tycker är.... bra (och RIKTIGT jävla bra).

Jag är väl inte tillräckligt inlyssnad på Duran Duran kanske.
Citera
2011-04-17, 14:13
Medlem
Tritecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Sebastian
Är det någon annan här som gillar Duran Duran? Själv tycker det är det bästa popbandet någonsin! Ok, texterna är väl lite sådär lagom fåniga och sexistiska, och skivomslagen har jag slängt i papperskorgen. Men musiken, underbar! Duran Duran är kanske efter Beatles det brittiska band som är populärast i Nordamerika.

Tänkte skriva ihop en 10-toplista. Några av låtarna har jag tröttnat på efter åratal av intensivt lyssnande, men de är fortfarande riktigt bra!

ordinary world

cracks in the pavement

of crime and passion

shadows on your side

the seventh stranger

american science

hold me

meet el presidente

shelter

to whom it may concern

Skriv gärna ihop en lista på era favoritlåtar om ni gillar Duran Duran.

Jag "skakar" om trååååden !
Färskt och bra duRAN duRAN i samarbete med the one and only DAVID LYNCH(Nu kan jag lägga mig ner och dö)
Länka Nuuuuu http://www.youtube.com/user/DuranDuranVEVO#p/u/0/QfgpJSr0xtc
Citera
2011-04-17, 21:13
Medlem
Rembrandtss avatar
A view to a kill
Citera
2011-05-12, 12:46
Medlem
Nu skakar jag liv i den här tråden då det är så otroligt få popband som jag tycker är värda att nämnas nuförtiden. Jag har vetat vilka duran duran är under ganska många år, men det var först någon månad sedan som jag började lyssna lite på dom, efter att ha sett konserten David Lynch redigerade.

Jag anser att duran duran har ett eget intressant sound, bra låtar och dessutom är det extra roligt att lyssna på ett band som inte är mainstream men ändå så okreddiga. Så man kan också se det här inlägget som ett hån mot alla låtsas-indie-robyn hipsters. Så efter att ha lyssnat på dom ett litet tag kommer min top fem lista lista med låtar jag fistpumpar till Dom släppte ny skiva i år och det var galet mycket bra låtar på den. Kan tillägga att det märks att dom är föregångare till The Killers.

-A View to Kill
- Save a Prayer
- Runaway Runaway
- Too Bad You're so Beautiful
-Girl Panic
Citera
2011-06-26, 10:34
Medlem
A view to a kill
Citera
2011-07-19, 06:59
Medlem
Tritecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qpasatiabuena
Nu skakar jag liv i den här tråden då det är så otroligt få popband som jag tycker är värda att nämnas nuförtiden. Jag har vetat vilka duran duran är under ganska många år, men det var först någon månad sedan som jag började lyssna lite på dom, efter att ha sett konserten David Lynch redigerade.

Jag anser att duran duran har ett eget intressant sound, bra låtar och dessutom är det extra roligt att lyssna på ett band som inte är mainstream men ändå så okreddiga. Så man kan också se det här inlägget som ett hån mot alla låtsas-indie-robyn hipsters. Så efter att ha lyssnat på dom ett litet tag kommer min top fem lista lista med låtar jag fistpumpar till Dom släppte ny skiva i år och det var galet mycket bra låtar på den. Kan tillägga att det märks att dom är föregångare till The Killers.

-A View to Kill
- Save a Prayer
- Runaway Runaway
- Too Bad You're so Beautiful
-Girl Panic

GIRL PANIC http://www.youtube.com/watch?v=oIamtltV1cM Färsk Mix 2011
Citera
2011-07-19, 07:15
Medlem
Tritecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Här väcks minnen till liv från tidigt åttiotal när mina systrar plågade en liten kiss-ac/dc-maiden-priestifierad knatte med ett evigt körande av Duran Duran på familjens enda skivspelare. Har för mig att jag ändå kunde uppskatta ''Careless Memories'' på den tiden och vet att jag faktiskt trots metalheadandet några år senare gillade både John Taylors basspel och bandets period med ''The Reflex'', ''Union Of The Snake" och "Wild Boys".

Uppskattade även låten ''Notorious'' och tycker att Arcadias ''Election Day" nästan borde räknas som en Duran Duran-låt. De gjorde ett par bra låtar på nittiotalet också, bl.a ''Come Undone" och "Ordinary World" medan ett par av spåren på coverplattan är det värsta som hörts.

Men det bästa från Duran Duran var ändå Power Stations ''33 1/3''.

http://www.youtube.com/watch?v=alFlaMC2b3c
Citera
2014-09-23, 23:41
Medlem
Jag vill på fullt allvar hävda att skivan All you need is now från 2011 är en av de bästa pop-plattor som gjorts i sin genre. En återgäng till rötterna som trots allt känns väldigt modern. Nästan varje låt är en en fullpoängare
Citera
2017-03-11, 20:48
Medlem
Reserverar för låtar men favoritalbumet blir lätt Notorius. Alla låtar lika starka och så välproducerat. Ljudmattan med Rhodes synt som konstant peakade här!
Citera
2017-03-12, 08:54
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
https://youtu.be/m3a4OTh2Y8w

New Moon On Monday

Den här var lite David Bowie influerad vilket inte var så konstigt då dom hämtat mycket från honom.
David var för övrigt med och skapade "New Romantic" vågen och influerade fler grupper än Duran Duran.
Citera
2017-03-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Jag vill på fullt allvar hävda att skivan All you need is now från 2011 är en av de bästa pop-plattor som gjorts i sin genre. En återgäng till rötterna som trots allt känns väldigt modern. Nästan varje låt är en en fullpoängare

Vad tycker du då om Paper Gods?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in