2011-03-29, 08:41
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmadame

Ot: En bubbellåda är alltså bara att föredra då det är fråga om begränsat utrymme och man inte kan ha en reservar av nån anledning, annars finns det inga speciella skäl, eller? Fast det kanske är effektivare att ha syresatt vatten eller nått?..

Tror bubbellåda ger bättre resultat då växten har fri tillgång till vatten/gödning/luft 24/7. Tycker det ser ut som man får monsterresultat med en bubblare men jag tycker det ser krångligt ut att byta vatten och dylikt. Är ju inte så att man lyfter upp plantan och byter vatten när det ska fluschas och dylikt.
Antar att man har en kran i botten som man kan öppna men det förutsätter att man har en golvbrunn eller dylikt i närheten. Eller? Någon som vet hur man brukar göra?
2011-03-29, 09:06
Medlem
hoppas det går bra med din odling jag tycker därimot att du ska göra en bild dagbok på swecan
2011-03-29, 10:58
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
;Edit: Barnsligt namn!?.. Men jag heter ju Pissmadame! Min moder döpte mig till det, det är mitt irl namn! Är det nått fel på det menar du?!..

OT. Din moder var helt säkert en kufisk kvinna, men jag uppskattar det. Åt helvete med de sociala normerna!
2011-03-29, 11:41
Medlem
Pissmadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte74
Tror bubbellåda ger bättre resultat då växten har fri tillgång till vatten/gödning/luft 24/7. Tycker det ser ut som man får monsterresultat med en bubblare men jag tycker det ser krångligt ut att byta vatten och dylikt. Är ju inte så att man lyfter upp plantan och byter vatten när det ska fluschas och dylikt.
Antar att man har en kran i botten som man kan öppna men det förutsätter att man har en golvbrunn eller dylikt i närheten. Eller? Någon som vet hur man brukar göra?

Nja, jag vet inte.. Men hur gör du när du byter vatten nu då?

Men det gör säkert en liten del om inte annat att du har ett vattenfall i reservaren så att lite luft vaskas in, det kan nog bara göra gott i det stora hela.. fan man blir ju lite fascinerad när man ser den där mr greens odlings-film.. härliga gröna guldnuggets.. Det är nått fascinerande med hampa, vettefan vad det är, dom har en jävla utstrålning dom små skönheterna, ack så gåvobringande plants ..
2011-03-29, 21:03
Medlem
Jonte74s avatar
Jag behöver ju inte lyfta några plantor eller så, lyfter ju bara ur pumpen och bär ut lådan med vatten och byter.
2011-03-29, 21:06
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLAM
hoppas det går bra med din odling jag tycker därimot att du ska göra en bild dagbok på swecan

Tackar!
Nä, trivs bättre här och lukta på CB:n
2011-03-29, 22:51
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Tackar!
Nä, trivs bättre här och lukta på CB:n
Klokt val! Tror knappast att SweCan hade genererat nästan 40.000 visningar i ett så pass tidigt stadie.

Keep on going!
2011-03-30, 02:43
Medlem
Pissmadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Å som du säger - att släpa hem 150kg jord är sådär lagom kul... För att inte snacka om hur omotiverad man är att gå å slänga skiten när man är klar med en odling!

Man kan ju annars dumpa den i nån kompost tillsammans med alla ens andra matavfall, så får man ju jord i all oändlighet.. Men jord kan väll aldrig bli annat än jord..
Konstigt endå.. Vad är egentligen jord? Skorpan på jorden liksom, det vi alla går på, men vad skulle man säga att det är?.. Man skulle nästan kunna säga att man kommit ur jorden själv, man är som en planta själv egentligen, som vuxit ur jorden, vi är spawns av jorden, jorden borde ligga en ganska intimt nära hjärtat, jord är som ens moder egentligen.. Jorden borde vara ens allt..
Jag är jävligt förtjust i jord!.. Jag vill leva nära jord.. Som dom där som lever i trailers i sydvästra usa typ, en låda med ett par hjul, direkt på den där varma lena prärie-jorden..

Angående löjliga namn, så ja, jag tror det kan tänkas ha ett visst samband med canabisplantor och canabisrökning.. Ett gladlynt sinnelag iht tror jag har mycket samverkan med canabis och allt dess brukande.. Det är en jävla god och vacker växt, om du frågar mig, som en varm, god gammal mor nästan.. Men bör behandlas med djupaste respekt..
Men jag skulle nog inte stämma in med påståenden att canabis är en växt som ämnar göra ont, det behöver inte vara dåligt bara för att det är ett gift(för vem kan veta det)..

Den här tråden kommer jag nog kolla in emellanåt, hoppas den aldrig slutar uppdateras.. Hoppas det blir som flashbacks egna prestige-trädgård(fast i källarmiljö)..
Senast redigerad av Pissmadame 2011-03-30 kl. 03:11.
2011-03-30, 03:50
Medlem
TryggYngves avatar
Citat:
Man kan ju annars dumpa den i nån kompost tillsammans med alla ens andra matavfall, så får man ju jord i all oändlighet.. Men jord kan väll aldrig bli annat än jord..
Konstigt endå.. Vad är egentligen jord? Skorpan på jorden liksom, det vi alla går på, men vad skulle man säga att det är?.. Man skulle nästan kunna säga att man kommit ur jorden själv, man är som en planta själv egentligen, som vuxit ur jorden, vi är spawns av jorden, jorden borde ligga en ganska intimt nära hjärtat, jord är som ens moder egentligen.. Jorden borde vara ens allt..
Jag är jävligt förtjust i jord!.. Jag vill leva nära jord.. Som dom där som lever i trailers i sydvästra usa typ, en låda med ett par hjul, direkt på den där varma lena prärie-jorden..

Angående löjliga namn, så ja, jag tror det kan tänkas ha ett visst samband med canabisplantor och canabisrökning.. Ett gladlynt sinnelag iht tror jag har mycket samverkan med canabis och allt dess brukande.. Det är en jävla god och vacker växt, om du frågar mig, som en varm, god gammal mor nästan.. Men bör behandlas med djupaste respekt..
Men jag skulle nog inte stämma in med påståenden att canabis är en växt som ämnar göra ont, det behöver inte vara dåligt bara för att det är ett gift(för vem kan veta det)..

Den här tråden kommer jag nog kolla in emellanåt, hoppas den aldrig slutar uppdateras.. Hoppas det blir som flashbacks egna prestige-trädgård(fast i källarmiljö)..

Haha, kan herr Pissmadame möjligen varit påverkad av cannabis när han skrev detta?
2011-03-30, 08:19
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:

Hahahaha

Trailerfolket är ju också de som ägnar sig i särskilt hög utsträckning åt gyttjebrottning, denna fina och anrika sport.
2011-03-30, 12:57
Medlem
Jonte74s avatar
Killar och tjejer, försök att hålla er till topic så det inte spårar ur totalt.....
2011-03-31, 01:59
Bannlyst
Citat:
Killar och tjejer, försök att hålla er till topic så det inte spårar ur totalt.....

Det är så förbannat många som är dyngblazade när de läser detta med stort engagemang , för vad är inte roligt att göra när man är bäng. Jo kollade på en cannabisoldning där odlaren har tagit tummen ur och vågar de många sitter och drömmer om och nu kommer han få dundergräs "gratis" for as long as he dont get caught.

Jag hejar på dig TS du är min hjälte i motström ! som sagt , PM PM PM (nom nom nom nom nom)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in