Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Å som du säger - att släpa hem 150kg jord är sådär lagom kul... För att inte snacka om hur omotiverad man är att gå å slänga skiten när man är klar med en odling!
Man kan ju annars dumpa den i nån kompost tillsammans med alla ens andra matavfall, så får man ju jord i all oändlighet.. Men jord kan väll aldrig bli annat än jord..
Konstigt endå.. Vad är egentligen jord? Skorpan på jorden liksom, det vi alla går på, men vad skulle man säga att det är?.. Man skulle nästan kunna säga att man kommit ur jorden själv, man är som en planta själv egentligen, som vuxit ur jorden, vi är spawns av jorden, jorden borde ligga en ganska intimt nära hjärtat, jord är som ens moder egentligen.. Jorden borde vara ens allt..
Jag är jävligt förtjust i jord!.. Jag vill leva nära jord.. Som dom där som lever i trailers i sydvästra usa typ, en låda med ett par hjul, direkt på den där varma lena prärie-jorden..
Angående löjliga namn, så ja, jag tror det kan tänkas ha ett visst samband med canabisplantor och canabisrökning.. Ett gladlynt sinnelag iht tror jag har mycket samverkan med canabis och allt dess brukande.. Det är en jävla god och vacker växt, om du frågar mig, som en varm, god gammal mor nästan.. Men bör behandlas med djupaste respekt..
Men jag skulle nog inte stämma in med påståenden att canabis är en växt som ämnar göra ont, det behöver inte vara dåligt bara för att det är ett gift

(för vem kan veta det)..
Den här tråden kommer jag nog kolla in emellanåt, hoppas den aldrig slutar uppdateras.. Hoppas det blir som flashbacks egna prestige-trädgård(fast i källarmiljö)..