2011-03-02, 19:49
Medlem
"Ty såsom ljungelden, när den går ut från öster, synes ända till väster, så skall Människosonens tillkommelse vara."

Varför lyckas jag inte hitta Matteus?
Citera
2011-03-03, 19:13
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
"Ty såsom ljungelden, när den går ut från öster, synes ända till väster, så skall Människosonens tillkommelse vara."

Varför lyckas jag inte hitta Matteus?
Vad är det för översättning och förlag du har då?
Citera
2011-03-03, 22:07
Medlem
Malleusus avatar
för att upprätta detta påstående så är vissa delar av den ursprungliga biblen bortvald pga av att den är för hädisk och beskriver jesus som en vanlig mänsklig. kan bero på detta eller så är det helt enkelt en gammal upplaga du har.
Citera
2011-03-05, 03:18
Medlem
lighteneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malleusu
för att upprätta detta påstående så är vissa delar av den ursprungliga biblen bortvald pga av att den är för hädisk och beskriver jesus som en vanlig mänsklig..

Och hur hade man tänkt sig att folk skulle kunna följa Jesus väg om man inte såg honom som mänsklig? Självklart stod Jesus på en högre andlig nivå än alla andra, men hans fysiska uppenbarelse var likväl en människas och alltså måste han betraktas som en människa. Det är inte hädiskt att se honom som en vanlig människa då människan är skapelsens krona. Jag förstår inte resonemanget alls.
Citera
2011-03-05, 08:20
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lightened
Och hur hade man tänkt sig att folk skulle kunna följa Jesus väg om man inte såg honom som mänsklig? Självklart stod Jesus på en högre andlig nivå än alla andra, men hans fysiska uppenbarelse var likväl en människas och alltså måste han betraktas som en människa. Det är inte hädiskt att se honom som en vanlig människa då människan är skapelsens krona. Jag förstår inte resonemanget alls.

Jag förstår inte ditt resonemang heller när du säger att människan är skapelsens krona? Det är vi själva som har satt oss på den pedistalen för det finns inga som verbalt kan säga emot oss direkt. Just nu passar vi mer in i definitionen av ett virus.
Citera
2011-03-05, 15:07
Medlem
Krappfiskarns avatar
Finns i både Folkbibeln (1917) och Bibel 2000, samt KJV och Vulgata Clementina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in