2011-02-26, 11:43
Medlem
Hirvis avatar
Handlar om att lära folk språket och ge dom möjligheter till utbildning så att dom kan tillföra samhället med egna kvaliteer. Att "sprida ut" invandringen så att inte alla hamnar i förorter.
Och snälla rara flashbackare kan ni sluta med idiotiska rasistiska oneliners, tillför verkligen ingenting.
Citera
2011-02-26, 11:45
Medlem
groces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Handlar om att lära folk språket och ge dom möjligheter till utbildning så att dom kan tillföra samhället med egna kvaliteer.
Menar du att detta inte redan sker idag?
Citera
2011-02-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Ta bort ALLA bidrag. Invadrare så är här enbart för bidrag sticker då och de som vill arbeta blir kvar.

Hahahaha, ja gör det men börja inte gråta om några år att kriminaliteten osv. är på alarmerade nivåer och att det kostar mycket mer än att betala bidragen.
Nej, jag tror inte det är lösningen. Sänka bidrag tror jag på däremot.

Du har två år på dig att bli godkänd på SFI annars sänks bidragen med XXX kronor i månaden eller något.
Sänk bidragen lite så att jobba blir lönsammare.
Påverka gettobildning genom att sänka bidrag för människor som bosätter sig i invandrartäta områden.
Satsa ännu mer på utbildning och språk.

Men man borde se upp så att barn inte blir offren för föräldrarnas 'fel'.
Citera
2011-02-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Handlar om att lära folk språket och ge dom möjligheter till utbildning så att dom kan tillföra samhället med egna kvaliteer. Att "sprida ut" invandringen så att inte alla hamnar i förorter.
Och snälla rara flashbackare kan ni sluta med idiotiska rasistiska oneliners, tillför verkligen ingenting.

Snälla rara du, sluta med dina naiva mångkulturalistfloskler, de tillför verkligen ingenting.
Citera
2011-02-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag vill inte ha någon ytterligare klagotråd likt så gott som alla andra i I&I blir utan en konstruktiv diskussion. För nog finns det invandrare som faktiskt bidrar i högre utsträckning än andra, det är jag liksom er andra medvetna om. Men vad är det som behövs för att de som idag kostar pengar istället ska generera pengar åt Sverige? Vilka åtgärder anser ni skulle sätta idag kostsamma människor med invandrarbakgrund i Sverige i arbete?

Jag syftar alltså på de grupper som kommit till Sverige och får stanna här permanent. Så svar i stil med att skicka tillbaka dem är inte vad jag söker.
Jag tror inte att det är möjligt för invandare att verkligen bidra till sverige, det har kommit för många. Så invandrarnas närvaro här kommer oavsett vad de gör och oavsett vad svenskarna gör att skapa konflikter, statens upplösning, misstänksamhet, korruption och fientlighet. Detta är inte invandrarnas fel, det är bara så som vi människor är skapta. Vi har mycket starka nedärvda tendenser att gruppera oss etniskt. Precis som vi har mycket starka tendenser att se till vår egen familj först.

Jag antar att SDs ide att pusha svensk nationalism och kulturell svenskhet är värt ett försök. Det kanske skulle kunna skapa en "vi" känsla i sverige igen. Men jag är mycket skeptisk.

Att som mångkulturalisterna vill göra, att skapa en mindre, fattigare, mer konflikttyngd och ledsnare version av USA tror jag inte alls på. Mångkulturalisterna saknar dessutom samlande ide, något som USA har i sin declaration of independence. Och en annan nackdel sverige har gentemot USA är att sverige är svenskarnas gamla nationalstat, vi hamnar ovillkorligen i en situation där invandrarna uppfattas som kolonisatörer och en invasion.
Senast redigerad av kanulus 2011-02-26 kl. 13:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in