2011-02-22, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeckoMoria
Ah precis, okänd*

Okey, dock har jag ingen advokat så vitt jag vet :/
Hur kan jag ta reda på om jag har en advokat eller hur jag får tag på en som jag i alla fall kan rådfråga lr dylikt?

Kom på att är det bara böter du fick så får du ingen advokat.
Fråga annars dom på tingsrätten varför du fick så mycket i böter.
Citera
2011-02-23, 12:56
Medlem
GeckoMorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painfree
Kom på att är det bara böter du fick så får du ingen advokat.
Fråga annars dom på tingsrätten varför du fick så mycket i böter.

Okey, ska se ifall jag får tillfälle att ringa i eftermiddag, alternativt skicka mail.

Vad kommer hända med mitt körkort? Jag har behörigheterna BE CE (Bil med släp samt tung lastbil med släp).

Wikipedian:
Citat:
Bedöms narkotikabrottet med hänsyn till arten och mängden narkotika som ringa döms till böter eller fängelse i högst sex månader.[7]

Om brottslingen har körkort kan dessutom Transportstyrelsen kräva att en "missbruksutredning" genomförs. Denna utgörs typiskt av en drogtest i månaden under sex månaders tid och kostar ca 6000 kronor. Om denna inte genomförs dras körkortet in.

Stämmer detta?
Citera
2011-02-23, 14:18
Medlem
namgrebs avatar
Citat:

Stämmer detta?

Ja, så är det här i Sverige, knarka och det kan bli problem med körkortet.

Vad gäller beloppet är det inte så otroligt anmärkningsvärt, senast jag kollade praxis låg väl din mängd cannabis på cirka 50 dagsböter så en tio till är ju inte precis rättsröta. Vad sedan gäller dagsbotsbeloppet verkar inte det heller speciellt konstigt. Om du inte visste att svensk narkotikalagstiftning är skarp så vet du det nu.
Citera
2011-02-23, 14:23
Medlem
Rascalizes avatar
Uäh. får ont i magen över att läsa det här. När snuten närmade sig så skulle du ju sjäääääälvklart ha slängt iväg haschet och sen till det självklara, varför gick du med på att pissa? Du hade mycket väl kunnat komma undan helt och hållet om du hade kört på ett blodprov.

Fan.
Citera
2011-02-23, 16:20
Bannlyst
Citat:
Okey, ska se ifall jag får tillfälle att ringa i eftermiddag, alternativt skicka mail.

Vad kommer hända med mitt körkort? Jag har behörigheterna BE CE (Bil med släp samt tung lastbil med släp).

Wikipedian:

Stämmer detta?

Vet faktiskt inte tror inte det ska påverka. Ring vägverket och fråga dom borde veta.
Citera
2011-02-23, 16:37
Medlem
skoningens avatar
12.000 låter helt rimligt, knappast något konstigt där. Vet de som åkt på bra mkt mer än så för ringa narkotikabrott. Storleken på dina dagsböter baseras på din årsinkomst.
Citera
2011-02-23, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skoningen
12.000 låter helt rimligt, knappast något konstigt där. Vet de som åkt på bra mkt mer än så för ringa narkotikabrott. Storleken på dina dagsböter baseras på din årsinkomst.

12papp e inga böter grabben d e ett stort rån
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in