Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-19, 01:57
Medlem
retardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davvo84
Hänger lite på vilket material det handlar om och om skjortan har tryck och/eller är kortärmad.
Är skjortan så lång att röven täcks av tyget ska den alltid vara instoppad. Att stoppa in skjortan i jeans utan bälte ser inte heller bra ut... Kombinera aldrig instoppad skjorta och badshorts!

Har skjortan tryck så bör den självfallet inte bäras varken instoppad eller utanför.
Citera
2011-02-19, 14:08
Medlem
Peripheryys avatar
Beror ju också vad det är för typ av skjorta.
Det finns skjortor som är menade till att ha utanför byxorna.
Citera
2011-02-19, 19:14
Medlem
Molkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Hur ska man egentligen ha sin skjorta?

Innanför byxorna eller utanför? Det ena kan se lite löjligt affärsmannastil, det andra kan se ut överdrivet slappt.

Hur gör du?

Om man har halva skjortan innanför och andra halvan utanför så kanske du slipper ditt stora problem?
Citera
2011-02-19, 19:43
Medlem
Brossys avatar
Tycker det beror på vilka byxor man har till, och vilken typ av skjorta det är. Är det en finare skjorta och du har ett par chinos till bör du ha den instoppad, men då måste du enligt mig ha ett snyggt skärp också. Tycker det kan se riktigt stiligt ut om du har ärmarna uppkavlade också och har en snygg klocka, då blir det inte överdrivet propert som vissa kan tycka, men ändå inte slappt.
Citera
2011-02-19, 22:50
Medlem
Det beror ju helt på vilken typ av skjorta det är samt vilka byxor man väljer till. Överlag ser det dock lite små fjantigt ut med instoppad skjorta utan en kavaj.
Citera
2011-02-20, 00:49
Medlem
pang olufsens avatar
Är skjortan brun så ska den definitivt vara instoppad.
Citera
2011-02-20, 00:54
Medlem
magnusmagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen

Speciellt om man bär den till bruna byxor, svarta höga stövlar och röd armbindel.
Citera
2011-02-20, 01:06
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen

Sturmabteilung i 30-talets Tyskland gjorde detta på bästa manér.

Edit: Hehe.. magnusmagnus var först med referenten.
Senast redigerad av HimmelsBlau 2011-02-20 kl. 01:09.
Citera
2011-04-05, 13:33
Medlem
Är skjortan "lång i midjan" så skall den vara instoppad, finns inget fulare än en skjorta som hänger ned över skinkorna. Denna sorts skjorta använder jag till kostymbyxor.

Kör jag casual (som typ på jobbet) så blir det oftast chinos med skjortan utanför och kavaj. Då använder jag skjortor som är korta i midjan för att slippa råka ut för exempel ovan.
Citera
2013-07-31, 20:53
Medlem
1.1s avatar
Jag tycker det är snyggast med en skjorta utanpå byxorna. Om man stoppar in den blir den ju bara skrynklig.
Citera
2013-07-31, 21:05
Medlem
Har jag enbart skjorta så är den utanför, har jag en tröja ovanpå skjortan är den innanför.
Citera
2013-07-31, 21:54
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Jag tycker det är snyggast med en skjorta utanpå byxorna. Om man stoppar in den blir den ju bara skrynklig.

Vill man uppfattas som välklädd gör man nog bäst i att stoppa i skjortan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in