2011-02-17, 21:41
Medlem
NewDeers avatar
PoP ---> Psykiska Problem

Nästa person som bara skriver smileys i tråden får en tillsägelse /mod
Citera
2011-02-17, 23:34
Medlem
TebbTubbys avatar
du kan ha tvångsyndrom. Har själv det och känner igen mig på punkten och har märkt att det e pågrund av mina tvångssyndrom känner "tvånget". Dock ere bara att tänka på det så går det bort.
Citera
2011-02-17, 23:39
Medlem
Beeenies avatar
Du borde förmodligen prata med en psykolog om saken, men det rör sig förmodligen om OCD obsessive compulsive disorder. Du har förmodligen en mild form av detta...hehe tro mig
Citera
2011-02-18, 13:37
Medlem
zappzapps avatar
Du borde inte prata med en psykolog om det och det rör sig förmodligen inte om ett tvångsbeteende (OCD). Människor får för sig saker, som en dålig vana, du kommer lägga av med det och sen när du går igenom dina prenumerationer här på FB ser du den här tråden och känner dig dum.
Citera
2011-02-18, 18:34
Medlem
Försök stoppa dig själv när du får impulsen och börjar känna frustrationen och tänk på något du ser fram emot, eller som gör dig glad, och fortsätt med det du höll på med. Det är fortfarande svårt men det går lättare då. Och jag vill inte göra det för komplicerat, men t.ex. inför en tjej/kille som du är kär i så kanske du vill undertrycka det här, och samtidigt blir du också glad på tanken av denne. Eller att du ska köpa något roligt, eller göra något skoj och att den här impulsen inte ska ha någon plats i det livet, sen hugger du av och står ut en kort stund trots frustrationen. Sen blir det bättre.
Det är också smart att införvissa sig om att det är trams, om man inte gör det ordentligt så får det makten.

Bildblockera kommer att lösa problemet men det är risk att du får en ny tvångstanke då. Det finns kognitiv terapi mot tvångstankar, alltså praktisk terapi med metoder som ska hjälpa dig direkt och också lära om på djupet, inte hjärnskrynklare. Tvångstankar är inget ovanligt och har funnits i alla tider, handlar mest om hur mycket man låter dom bestämma.
Citera
2011-02-18, 19:22
Medlem
OsnutenUnges avatar
Blir det som att du "tycker synd" om smileysarna om du inte härmar dem? För några år sedan kunde jag t.e.x ta på vissa saker med min högerhand, och "tycka synd" om föremålet om jag inte tog på den med vänsterhanden också. Dock är det borta nu. Kanske du har något liknande?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in