Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-14, 20:30
Medlem
Psil0Xs avatar
Har efter många om och men fått igång min nya dator, nu har jag ett nytt problem.
Har tagit disken från min gamla dator med en XP installation, i bios lyser musen och t-bordet och fungerar bra men när xp går igång så blir båda svarta och jag kan inte göra något.
Hade tänkt installera win 7 (Windows 7 ULTIMATE x86 x64 Fully Activated August 2010-CHR)
Men den verkar inte kunna bootas (Can't find BOOTMGR får jag som meddelande när jag försöker) och jag kan inte gå windowsvägen eftersom mus å t-bord inte fungerar, kan inte heller köra moderkortets drivisar så mus å t-bord går igång eftersom mus och t-bord INTE går igång.
Ett jävla dilemma, vad ska jag ta mig till?
Citera
2011-02-14, 20:32
Medlem
Prova att stoppa tillbaka disken i din gamla dator och rensa den därifrån, sen stoppar du tillbaka den tomma i den nya och bootar från CD-skivan med windows 7.
Citera
2011-02-14, 20:34
Medlem
Psil0Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kelloxz
Prova att stoppa tillbaka disken i din gamla dator och rensa den därifrån, sen stoppar du tillbaka den tomma i den nya och bootar från CD-skivan med windows 7.

Osch, ja det är en idé, problemet är att den gamla burken är halvslaktad :S
Citera
2011-02-14, 20:39
Medlem
Bledsaters avatar
Kanske fattade fel men kan du inte gå in i bios och kolla om mus/tangentbord är avstängt där eller har du sånt där mysko bios där USB är avstängt från början så man måste ha gammal PS/2 tangentbord för att få igång USB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in