• 7 460 online
  • 1 139 047 medlemmar
  • 59 002 227 inlägg
  • 1
  • 2
2004-08-26, 15:28
Awaiting Email Confirmation
Någon som vet hur de gör tricket.. ja vet att deras polare som står o tittar på och spelar.. men de har 3 muggar och en kula men lyckas ändå lura alla som försöker.. hur gör de?
2004-08-26, 15:35
Medlem
Fingerfärdighet utav bara helvete.
Ibland när två muggar kommer nära varandra så
"skjuter" dom snabbt över kulan från ena muggen till den andra.

Väldigt lätt om man sitter hemma o tränar på det.
Går så snabbt att man inte ens hinner se att dom lyfter lite på på
båda muggarna.
2004-08-26, 15:35
Medlem
de tar bort kulan tror jag sedan lägger de tillbaks den
2004-08-26, 16:44
Medlem
goodfellas avatar
trolleri?
2004-08-26, 16:51
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Är det någon sorts illegalt spel som förekommer mitt på gatan?

Exakt vad är en hustler?
2004-08-26, 17:15
Medlem
eantrs avatar
Det kommer från holländska verbet hutselen, typ att skaka.

Betyder på engelskan ursprungligen att tränga, knö sig mm men även mer slang att hora eller mer generellt att fixa pengar på tvivelaktiga sätt. Vardagsvokabulär i hooden för kränga stöldgods, deala, blåsa folk på stääsh, ja i den stilen.
2004-08-26, 17:21
Avstängd
tavis avatar
Citat:
Exakt vad är en hustler?

Hustler brukar direktöversättas till 'bondfångare'.
Det vill säga en person som lurar folk på pengar på ett eller annat sätt, i detta fall genom att låta folk sätta pengar på var kulan befinner sig (under vilken kopp), i många fall har de något sorts trick för att få folk att satsa på fel kopp, och ibland är de bara så snabba att man tappar bort sig helt enkelt.

Se även min tråd om dominobrickor.
2004-08-26, 17:58
Medlem
ZpetsnaZs avatar
Påminner mig om ett videoklipp jag såg på nätet. En kille som filmade sig själv när han gjorde tricket (för att öva o bli bättre alltså).

Under en omgång slant han lite med en mugg medans han tittade in i kameran och bollen rullade fritt på bordet. Sen råkade han av misstag ställa en mugg över bollen och forsatte tricket. Helt omedveten...

Sen skulle han förklara för kameran var bollen låg...han blev så jXvla förvånad när bollen inte låg där den skulle...han hade ju gjort tricket 100ggr och visste exakt vart bollen skulle vara.... hehe....han fattade noll..... trodde på äkta magi....
2004-08-26, 18:00
Medlem
feldgraus avatar
Det enda positiva med jugoslaverna som utför detta (även i Göteborg) är att det är så jädra roligt när man hostar/skriker "polis" i närheten och ser dem försvinna på fem sekunder.

/feldgrau
2004-08-26, 23:14
Medlem
Brandredskaps avatar
Eftersom att det inte finns något som helst tvång på spelaren i ett sånt här spel, han väljer själv när han vill spela -och satsar bara när han är övertygad. Därför vill de få folk att känna sig helt jävla säkra på nånting och visar därför ganska tydligt var bollen e medan de håller på. Ibland lyckas de slänga över kulan precis innan de visar, men eftersom du inte behöver satsa om du inte verkligen vet, så håller inte det helt.

Nej, den stora delen av det här tricket är precis när de lyfter på locket. Då skyfflar de äver kulan till en annan ask än den annars så uppenbara. Vad du kan göra istället för att bli blåst här är att samtidigt som du hivar upp femhundringen själv lyfta på locket. Då kan de inte komma med sitt vanliga trick, och du kan om du är skicklig tjäna lite. Såg en kille som gjorde detta och han vann ganska överlägset. Men spela bara om du är råsäker.
Själv har jag inte vågat göra det här eftersom fumhundra spänn är en hel jävla del att förlora. Jag är väl helt enkelt inte tillräckligt modig/frikostig, snarare observant.

Vinn dock inte för mycket, det kan nog resultera i vissa oönskade effekter. Någon som överlistat dem? Hör av er i tråden!

<hehe> POLIS, STANNA DÄR NI ÄR! </hehe>
2004-08-27, 01:19
Medlem
prizzes avatar
Jag trodde detta var bluff och att det inte spelade någon roll vilken kopp man valde. Ofta har de kompanjoner som låtsas vara spelare och naturligtvis vinner för att andra ska komma fram och spela.
2004-08-27, 02:06
Medlem
Technicals avatar
Det är ett gäng som givetvis känner varandra. Vi säger att dom kanske har 4000 i omlopp... Det står 4 pers typ runt och satsar. Men egentligen förlorar dom ju inget tack vare att dom arbetar i team.

Dom får det se så jävla simpelt ut, alla vet liksom vart kulan är ändå låtsas dom ta fel för att man ska själv satsa.

Jag såg en kärring stå brevid mig... Det såg ju jätte lätt ut att peka ut muggen med kulan men så fort en "vanlig" satsar pengar blir det genast svårare... Hon satsade 500 rakt av och självklart så tog hon fel.
  • 1
  • 2