2011-02-15, 04:34
Bannlyst
Ska du ha den som vardagsbil så är ju BMWn det enda valet egentligen.. Kan tänka mig att om du främst vill busköra/banköra så är nog Mazdan roligare men det är nog inte riktigt värt det.. Sen vet jag inte hur gammal du är och hur det ser ut med försäkring, men jag kan tänka mig att ung kille + Mazda RX8 = Dyrt.
Citera
2011-02-15, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
BMW såklart!
Varför spela i korpen när du kan spela i elitserien?

Ett högst osant uttalande. Dessutom varför köpa en 7 år gammal bil när du kan köpa en som är 4 år? Bara där blir RX-8 ett säkrare köp. Sen är japanska bilar kända för en sak och det är att vara hållbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Ska du ha den som vardagsbil så är ju BMWn det enda valet egentligen.. Kan tänka mig att om du främst vill busköra/banköra så är nog Mazdan roligare men det är nog inte riktigt värt det.. Sen vet jag inte hur gammal du är och hur det ser ut med försäkring, men jag kan tänka mig att ung kille + Mazda RX8 = Dyrt.

Jag tycker att RX-8 funkar bra som vardags bil om man inte har barn och grejer eller bor på landet och ska dra hästtransporter och dyl. Visst Mazdan är lite trängre men den har trots allt fyra dörrar. Vad gäller försäkring brukar BMW 330 ligga högt den med.
Citera
2011-02-15, 14:32
Medlem
RX8an var helt galet prissatt när den kom till Sverige, sen är fragan var du bor, finns det bra BMW eller Mazda mekar i närheten?
Citera
2011-02-15, 23:39
Medlem
FreddeDs avatar
Kanske finns en anledning varför Mazdan är billigare? Jag skulle ha köpt BMW:n bara för att jag tycker att den är 10 resor snyggare än Mazdan.
Citera
2011-03-09, 13:58
Medlem
Jättebra tråd tycker jag, mest med tanke på att jag sitter i exakt samma fundering själv.

De rx8orna jag kollat på ligger väl runt 135k~ minst för att få något bra, eller kan man hitta billigare någonstans?

Är det någon idé att åka ner till tyskland och importera en bil? Har ganska dålig koll på detta så vore jättetacksam om någon insatt kunde berätta lite hur det funkar.

Mvh

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in