Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-12, 22:02
Medlem
KurtAktsams avatar
Jag söker och söker, hittar massa resultat på google om DC++ men jag hittar ingenstans att ladda ner det. Finns det fortfarande?

Jag har även sökt på musiknedladdning osv i forumet men det kommer upp resultat om Logic osv.

Om DC inte finns, finns det då något program som är likvärdigt?

Nu åker jag väl på en tillsägelse för en ny tråd igen, för någonstans har ni definitivt skrivit vad det är för program som gäller för musiknedladdning av enskilda låtar, men jag hittar det fan inte.
Citera
2011-02-12, 22:04
Medlem
KurtAktsams avatar
Jag överlistade mig själv"! Hittade en shitload med trådar om DC. Men ni får gärna tipsa om andra program som är likadana för det
Citera
2011-02-12, 22:22
Medlem
Pallemans avatar
Bästa DC-klienten till mac är Shakespeer, enligt mig iaf.
Citera
2011-02-12, 22:25
Medlem
KurtAktsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Bästa DC-klienten till mac är Shakespeer, enligt mig iaf.

Jag fick tag på det programmet, men det kommer inte upp någon hublist, hur ordnar jag detta?
Citera
2011-02-12, 22:50
Medlem
akksel2s avatar
google is your friend
http://www.dchublist.com/
Citera
2011-02-12, 23:06
Medlem
M.Tsvangirais avatar
är noob på detta med. Har anslutit till tankafetthubben, men när jag söker efter nåt så händer ingenting. Det händer heller ingenting när jag försöker bläddra bland någon av de andra användarnas filer.
Citera
2011-02-12, 23:26
Medlem
KurtAktsams avatar
Tack för hublisten! Men jag tror det är porten som strular, är det någon som vet hur jag på enklast vis löser detta? Kanske ta en port som redan är öppen? Det kan ju vara praktiskt..

Edit: En till dum jävla fråga, var skriver jag in nya hublisten? =D
Senast redigerad av KurtAktsam 2011-02-12 kl. 23:31.
Citera
2011-02-12, 23:32
Medlem
KurtAktsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Tsvangirai
är noob på detta med. Har anslutit till tankafetthubben, men när jag söker efter nåt så händer ingenting. Det händer heller ingenting när jag försöker bläddra bland någon av de andra användarnas filer.

Jag är absolut inte säker på vad jag säger nu, men har du gått in under preferenser och delat ut något? Kanske har det något med det att göra, kanske inte alls.
Citera
2011-02-13, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtAktsam
Tack för hublisten! Men jag tror det är porten som strular, är det någon som vet hur jag på enklast vis löser detta? Kanske ta en port som redan är öppen? Det kan ju vara praktiskt..

Edit: En till dum jävla fråga, var skriver jag in nya hublisten? =D
Beror på vilken router du har, kolla upp det och leta efter en guide på tex. http://portforward.com/
Citera
2011-02-17, 15:01
Medlem
KurtAktsams avatar
Okej. Nu har jag fått igång allt. Tror jag.. När jag tidigare frågade om portar så satt jag på en kompis nätverk, nu har jag kommit hem och då verkar jag få upp Hublistan i alla fall som är : http://dchublist.com/hublist.xml.bz2....

Men så fort jag klickar på en hub, vilken som helst, så står det: Invalid port in HUB adress.

Det betyder med andra ord att jag har problem med porten, förstår jag nu. Min router heter Buffalo WBR2-G54..Något gammalt skit! Den i sin tur är kopplad till Telia Gateway via kabel som är nedgrävd ut till ett hus där jag håller till, vi har alltså flera hus på tomten och kör med samma bredband till allt.

Hur meckigt på en skala 1 - 10 är det att lösa detta? Är det för mycket så fortsätter jag mata hela album med Vuze istället.
Citera
2011-10-13, 00:21
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
google is your friend
http://www.dchublist.com/

Det finns inga franska hublistor...

Vad är det för fel på fransmännen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera