Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-09, 13:49
Medlem
Kustuss avatar
Ut och res med dig så ska du se att du får lite upplevelser eftersom att det verkar vara det du söker
Citera
2011-02-09, 13:51
Medlem
explicitcontents avatar
Du ska veta att det hjälper fan inte att man har vänner och festar och allt det där. Känns ändå otillräckligt och som att livet flyter förbi.
Citera
2011-02-09, 14:00
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Jag känner något liknande faktiskt men fan, det är bara att motivera dig till att kötta på och göra något roligt och dra till krogen någon dag eller ring någon från gamla tider och börja prata med. Skit samma om det blir pinsamt eller inte, man har ju bara ett liv eller?
Citera
2011-02-09, 14:01
Medlem
Tycker du har fel inställning från början. Du ser ditt liv som misslyckat och att det rinner ut ur handen på dig. Ha en bättre inställning istället så ska du se att du kommer må bättre.

Sen så måste du ju våga för att vinna. Man får inte vänner och ett socialt liv gratis. Bjud in dig själv till något roligt som dina klasskompisar gör eller så får du väl fråga dem om dom har lust att hänga med på något roligt efter skolan. Tänk inte heller att jag vågar inte, för om du inte vågar så kommer du ju inte träffa nya vänner heller.
Citera
2011-02-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingklubba
Jag fyller snart 21 och inser att jag bara kastar bort mitt liv men framförallt ungdomen. Jag har inga vänner, jag festar aldrig, har aldrig sex, har ingen flickvän, gör aldrig någonting på helgerna.. Livet bara rinner ut helt enkelt. Jag pluggar på högskola men har bara lärt känna ett fåtal människor som man snackar med lite ytligt. Jag är som ett tomt livlöst skal, som en robot. Jag har ingen personlighet alls, kan inte "connecta" med andra. I skolan spelar jag rolig och trevlig, sen åker jag hem och blir mig själv.
Det mest tragiska är att jag hela tiden går runt och fantiserar om ett helt annat liv, där jag t.ex hämtar min flickvän med bilen, sedan går vi på bio och restaurang osv, eller att jag kanske festar och har skitkul med mina otroligt roliga och sjysta polare, dvs att jag lever ett typiskt liv som en ung människa "ska" göra. Men verkligheten ser annorlunda ut och snart sitter jag där, 30 år, sedan 40 år, och inte ett skit har hänt.

Vet egentligen inte vad som ska diskuteras, någon annan som känner likadant? Skulle kännas "skönt" att veta att man iaf inte är ensam om det.

Jag kanner igen mig i din historia forutom att jag har haft sex manga ggr tyvarr med idioter och har aldrig kannt mig alskad vilket inte gor det enklare direkt Sa gor nagot at det innan det ar forsent.Tiden gar alldeles for snabbt

PS:Jag ar 30
Citera
2011-02-09, 14:50
Medlem
Voltecs avatar
100 spänn på att du kommer bli samlare av nåt,
Citera
2011-02-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kustus
Ut och res med dig så ska du se att du får lite upplevelser eftersom att det verkar vara det du söker

Instämmer i ovanstående. Du har ju inget att förlora eller hur?
Citera
2011-02-09, 14:54
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingklubba
...

Till att börja med; jag hjälper dig gärna.

Testa att lifta! Åk på semester! Testa på "backpacking"! Då jävlar får du livserfarenhet, vare sig du vill det eller inte.

Skoja lite med folk i din omgivning!

Ragga på tjejer!
Citera
2011-02-09, 15:14
Medlem
FEFBGs avatar
plugga färdigt, flytta sedan utomlands. En ny start skulle vara riktigt härligt om du frågar mig
Citera
2011-02-09, 15:23
Medlem
lavidalocas avatar
Lev efter Yes-man principen Pluggar du på högskola brukar det ju alltid finnas massa student-aktiviteter, haka på allt du kan. Inget kul att sitta hemma vilket jag tror "vår" generation tenderar att göra mer och mer, vill man snacka med polare behöver man inte träffa dem utan man kan ju chatta på facebook, men hur kul är det?

Dra och jobba på typ en kibbutz, på såna ställen kommer du träffa ungdomar som har en aptit på ett socialt liv vilket är raka motsatsen till att mögla hemma. Vet av egen erfarenhet hur lätt det är att fastna hemma och drömma sig bort men när jag väl får de känslorna som du beskriver så gör jag något åt det direkt.
Hoppas det går bra för dig TS
Citera
2011-02-09, 15:39
Medlem
Jimbos avatar
Ge dig ut på lite nya saker.
Gärna sådant som du har svårt för.

Utsätt dig själv för något som du tycker är genuint obehagligt och gör saker som du vet är korkade.
Det är när man bryter mot sina egna normer och regler som man lär sig nått och det är då det inträffar spännande saker i livet..
Givetvis bör det inte vara saker som innefattar att skada andra människor. Tämligen kontraproduktivt i sammanhanget.

Gå nån kurs.
Improvisationsteater skulle nog funka bra i sammanhanget.
Då kommer du interagera med en massa människor som du per automatik kommer att få en relation till. Mycket tjejer på såna kurser oxå..
Citera
2011-02-09, 15:42
Medlem
SirFucksalots avatar
Lider med dig TS, är i din ålder och lever livet du söker.

Känns lite som att du måste hitta dig själv, har du några speciella intressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in