2011-02-09, 11:14
Medlem
Sellapaers avatar
För en oinsatt skulle inte någon kunna skriva ut alla förkortningar? Typ OMC, DA, BMC osv.
Citera
2011-02-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurdoman
Vadå lokalt gäng? Dumhuvud. Om du tänker på när bandidos kom. Då var det massa vänner, gäng + alikhan som knulla ut dem från Göteborg. X team egentligen var det. Medans bandidos sålde deras pojkar.
Jag fattar inte att X team kan vara såna horor.

Asir och alla de nämnda, de är ju folk som springer hit och dit. I slutändan är det skit av alltihop.
BC är också skit, de utnyttjar alla yngre. De är så, alla utnyttjar alla om man inte är familj, det är därför de inte blir så starka.

Tro fan d var ett lokalt gang.... 10 pers fran Gardssten med lite back up av ngra andra grupper..
Senast redigerad av allnighter 2011-02-09 kl. 11:36.
Citera
2011-02-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexz86
Vad fan är MÖ för skit?.Ja klart att det finns galna jävla folk i göteborg. Jag vet för jag känner rätt många albaner där nere som är fett störda. Men dom är ändå inte så pass bra organiserade som HA ,BMC osv är och det är just det hela kategorin Organiserad brottslighet handlar om. Inte Ali och muhammed som bor i gårdsten som skjuter nån kille i benet med en ak47 och som anses vara fett störda. Pundar lasse från tumba kan också vara fett störd. Men han håller inte på med organiserad brottslighet. Spelar ingen roll om en familj i gbg har lite kontakter inom sina turkgäng dom kommer aldrig någonsin vara lika organiserade som dom större MC gängen som finns i Sverige oavsett hur många kärringar HA har spöat på. Finns gamla kärringar som hänger med ryska maffian. Kärringen är inte tung men hon känner folk i en fett stor och farlig organisation. Även om kärringen väger 30 kg och är 80 bast så är hon fett farlig för det. Allt handlar om hur bra allting är organiserat.

Sluta o dromma om Mc Gangen, visst ar d tunga men inte d tyngsta o mest organiserade. D vet alla i dagens Sverige// Flera nya aktorer ar har dykt upp o ingen har varit tvungen att lagga ner sin verksamhet... Ok kanske Top Dogz///
Citera
2011-02-09, 14:21
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexz86
Vad fan är MÖ för skit?.Ja klart att det finns galna jävla folk i göteborg. Jag vet för jag känner rätt många albaner där nere som är fett störda. Men dom är ändå inte så pass bra organiserade som HA ,BMC osv är och det är just det hela kategorin Organiserad brottslighet handlar om. Inte Ali och muhammed som bor i gårdsten som skjuter nån kille i benet med en ak47 och som anses vara fett störda. Pundar lasse från tumba kan också vara fett störd. Men han håller inte på med organiserad brottslighet. Spelar ingen roll om en familj i gbg har lite kontakter inom sina turkgäng dom kommer aldrig någonsin vara lika organiserade som dom större MC gängen som finns i Sverige oavsett hur många kärringar HA har spöat på. Finns gamla kärringar som hänger med ryska maffian. Kärringen är inte tung men hon känner folk i en fett stor och farlig organisation. Även om kärringen väger 30 kg och är 80 bast så är hon fett farlig för det. Allt handlar om hur bra allting är organiserat.
Tyck som du vill, vet iaf att det finns kriminellt organiserade invandrare. Tex BMCs president (kanske inte längre) är iranier. Sen kanske OG också var organiserade en gång i tiden. WL från röda linjen är också enligt mig organiserade.
Citera
2011-02-09, 17:14
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vart.e.alla.guzzar
Aldrig hört talas om några "flempan boys". Men vet att F.B var tunga grabbar på sin tid, nu är de runt 30-40 år och lever ett annat liv skulle jag tro.

Fast det var ändå en före detta Fittja Boys medlem som åkte in i samband med helikopterkuppen. Men han var kanske ett undantag.
Citera
2011-02-09, 17:15
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellapaer
För en oinsatt skulle inte någon kunna skriva ut alla förkortningar? Typ OMC, DA, BMC osv.

BMC - Bandidos
OMC - Outlaws MC
HA -Hells Angels
RWC - Red & White Crew
OG - Original Gangsters
BC - Black Cobra
DA - Dano Acar (OGs ledare)

Det borde vara de vanligaste "gäng förkortningarna".
Citera
2011-02-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Fast det var ändå en före detta Fittja Boys medlem som åkte in i samband med helikopterkuppen. Men han var kanske ett undantag.
Jusste visste att det var någon från norra B men inte att han var fd fittja boys, vet du möjligtvis etnicitet på han?
Citera
2011-02-09, 19:35
Medlem
Citat:
Jusste visste att det var någon från norra B men inte att han var fd fittja boys, vet du möjligtvis etnicitet på han?

Något av namnen kanske känns igen?

Safa Kadhum
Alexander Eriksson
Charbel Charro
Mikael Södergran
Marcus Axelsson
Goran Bojovic
Citera
2011-02-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schultz.
Något av namnen kanske känns igen?

Safa Kadhum
Alexander Eriksson
Charbel Charro
Mikael Södergran
Marcus Axelsson
Goran Bojovic
Charbel är från Norsborg trakterna iaf. Fanns det inte någon Govar Barzani med också?
Citera
2011-02-09, 20:16
Medlem
aceblacks avatar
Goran Bojovic var det som tidigare varit medlem i Fittja Boys. Jag har för mig att någon turk som också varit före detta medlem greps i samband med rånet, men jag vet inte vad som hände med han sen.
Citera
2011-02-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Goran Bojovic var det som tidigare varit medlem i Fittja Boys. Jag har för mig att någon turk som också varit före detta medlem greps i samband med rånet, men jag vet inte vad som hände med han sen.
Låter intressant. Är Safa med i något gäng förresten?

EDIT: Tror du menar Metin Akdag från Enskede. Är det möjligt? Från PI "Han har även suttit häktad misstänkt för medhjälp till grovt rån i det osannolika helikopterrånet i Västberga den 23 september 2009". http://politisktinkorrekt.info/2010/...ed-kopcentrum/
Senast redigerad av vart.e.alla.guzzar 2011-02-09 kl. 20:30.
Citera
2011-02-09, 20:49
Medlem
Citat:
Låter intressant. Är Safa med i något gäng förresten?

EDIT: Tror du menar Metin Akdag från Enskede. Är det möjligt? Från PI "Han har även suttit häktad misstänkt för medhjälp till grovt rån i det osannolika helikopterrånet i Västberga den 23 september 2009". http://politisktinkorrekt.info/2010/...ed-kopcentrum/
SAFA VA MED VÅRBY-BOYS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in