2011-02-07, 15:39
Medlem
mercredis avatar
Jag har en hund på tre år som har haft en rätt speciell uppväxt där hon i sitt tidigare hem blev uppfostrad till att kissa på handdukar på golvet... Men jag har haft hand om henne i drygt ett halvår och i början (när hon nu för första gången i sitt liv får regelbundna promenader) så slutade hon helt att kissa inne.
Men nu gör hon alltså det igen, och det kan vara så kort som fem minuter efter att vi varit ute på promenad! Som mest har hon gjort det tre gånger på ett dygn.
Hon verkar vara medveten om att det är förbjudet eftersom att hon går iväg och gömmer sig efter att hon gjort det. Vill tillägga att jag inte skäller på henne eftersom jag hört att det inte hjälper, att det bara kommer göra henne rädd för mig.

Vad ska jag göra?

Åh, förresten, hon kissar bara hemma hos min pojkvän (där jag bor större delen av tiden). Hemma hos mig kissar hon inte inne alls. Då går hon till dörren och gnäller när hon behöver kissa.
Vill hon jävlas eller vadfan är grejen?
Citera
2011-02-07, 15:42
Medlem
Shaampos avatar
Om hon kissade på en handduk innan kanske hon känner sig bekväm med det, pröva att ta med en handduk ut i trädgården och obeservera!
Citera
2011-02-07, 15:44
Medlem
AdoRebels avatar
Hej. Jobbigt!

Kan det vara att hon inte trivs hos din pojkvän? Har ni andra hundar där eller något?
Tar du med något hemifrån dig som kan vara till hjälp? Så hon känner igen den "trygga" miljön?

Vad för hundras är det?
Citera
2011-02-07, 15:50
Medlem
charkovs avatar
Hunden är otrygg hos din pojkvän och vill inte vara där, därför pissar den inne. Det begriper du väl. ...
Citera
2011-02-07, 16:09
Medlem
mercredis avatar
Som sagt så bor vi större delen av tiden hos min pojkvän, hälsar endast på hemma hos mig någon dag i veckan. Alltså är "hemma" även för henne hos min pojkvän.
Inga andra hundar finns här, däremot en katt fast den brukar hålla sig undan för det mesta. De ryker ihop kanske en gång i månaden ifall katten försöker hoppa upp i vår säng (vilket är hundens "revir" )

Hon är en yorkshire terrier.
Citera
2011-02-07, 16:11
Medlem
mercredis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaampo
Om hon kissade på en handduk innan kanske hon känner sig bekväm med det, pröva att ta med en handduk ut i trädgården och obeservera!

Varför har jag inte tänkt på det? Det lät ju riktigt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in