• 1
  • 2
2011-02-07, 14:29
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Inte så säkert, jag kör också helkrypterad systemdisk men har låst mitt bios till att bara boota från systemdisken. Det betyder att för att kunna formatera min dator så måste bios nollställas eller hårddisken tas ut och formateras externt. Inte helt lätt på en netbook om man inte har lite hårdvarukunskaper...
Fast så är det inte i detta fallet. Ingen systemadministratör på ett företag skulle någonsin orka ha det så. Tänk dig när maskinerna ska tankas på nytt, ska man behöva nollställa BIOS på alla datorer hela tiden?

Men jag förstår hur du menar.
Citera
2011-02-07, 14:52
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Jag tror du får läsa mitt inlägg en gång till....

Bara ta ut batteriet i 1 min (BIOS batteriet) så är det löst, TC är mycket svårt men om man vill ta bort det kan man köra DBAN så det kommer räcka, men får läsa lite detaljerat nästa gång!
Citera
2011-02-07, 15:00
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Bara ta ut batteriet i 1 min (BIOS batteriet) så är det löst, TC är mycket svårt men om man vill ta bort det kan man köra DBAN så det kommer räcka, men får läsa lite detaljerat nästa gång!
Men det var ju det jag skrev, det kräver vissa kunskaper att skruva isär en netbook för att hitta batteriet till bios, inget som den normale tjuven klarar.
Citera
2011-02-07, 16:56
Medlem
christerys avatar
Åttonde elller sjunde budordet, du skall icke stjäla bitlocker diskar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in