Citat:
Ursprungligen postat av kek123
Håll dig borta från Metro då!
Måste man skriva att det är ett exempel för att folk ska förstå? Du har samma problem på Seine och Damavand med.
Citat:
Så du vill att det skall finnas ca. 50 fordorn/bana? "Tanken med spelet är ju att man skall spela på ett slagfält!" och på slagfält finns såvitt jag vet en hel del infanterister. Det är dessutom inte bara massa snipers på varsin sida, har sett max 3-4 på varsin sida på en full 64 server (op firestorm/kharg island), du har 29 andra måltavlor att skjuta på, klaga inte.
Vem har snackat om 50 stycken per bana? Jag säger att jag vill ha fler fordon, se tidigare BF-spel, det har fungerat där. Men då måste man ju göra större banor, vilket är något jag också vill se i spelet. Men visst, banor där det är chokepoints hela tiden är ju skitroliga, verkligen.
Citat:
Håller delvis med dig, vill ha en in-game VOIP. Annars finns TS/Skype/Vent. Använder det själv, även ibland battlelogs voice.
Jo, jag vet att det finns alternativ men det är ändå inte det som är problemet. Hur ska jag komma åt att prata med dig in-game om jag inte känner dig, men jag vill att du ska skjuta på fienden till höger om oss i tanken? Jag måste skriva. Sedan kommer inte denna person joina Skype/TS/vent/vad du vill även om jag så skriver uppgifterna i chatten. Jag vill ha direktkommunikation in-game som fungerar, för det spelar ingen roll om det finns alternativ till VoIP som fungerar med mina polare. Finns ingenting som fungerar på public-servrar om man spelar själv.
Citat:
Du inser väl att trippelt med poäng är en rejälv överdrift? Det finns redan en bonus som får mig att välja squads framför främlingar. 30 poäng/kill också överdrivet, du menar att en sniper skall behöva döda drygt 3 pers för att få samma poäng som någon annan? Eller behöva döda ca 10 pers för att få lika mycket poäng som att reviva sin squadmate (enligt dina trippla poäng)? En sniper är en scout, han spottar, skapar nya spawnpoints åt sin squad, sätter laser på fiende fordon osv osv. Ovärderlig om man spelar honom rätt. Kan dock tycka att det är inte så ofta folk gör det. Men när dom väl gör det vill jag inte att dom skall sluta. Dom borde ge en poängbuff för att använva sin soflam och MAV. TUG-s:en är bra redan, för den behöver man inte aktivt styra för att få sina poäng. Dessutom spelar man inte sniper om man vill ha bra stats, man får kanske 6 kills på en runda där en aktiv spelare får 20.
Varför är det en överdrift egentligen? Vore det SÅ dumt att man gick upp snabbare i level av att samarbeta med sin squad så man klarar av matcherna snabbare? Sedan var det ett exempel, men gör du skillnaden mellan squad och icke-squad med typ 10 poäng, så spelar det i stort sett ingen roll om du jonar en eller inte. Men om du gör skillnaderna större så tenderar folk till att gå till det alternativet som ger mer poäng = squads. Förstår du hur jag tänker?
Samma princip gäller för sniper. 30 poäng/kill var ett exempel (jag gör många sådana så sluta hänga upp dig på det nu), men det skulle defintivt få folk att sluta campa och attackera, vilket ÄR tanken med spelet. Håller med dig om MAV/softlam/etc, det borde verkligen ge mer poäng med tanke på vilken roll de spelar på slagfältet.
Citat:
Nja, visuellt skulle jag vilja ha mer förstöring, men när det sedan har gått en bit in i matchen så är precis varenda jävla hus/träd/skylt jämnat med marken och vad skall man då skydda sig bakom? Då hade ALLA gått över till sniper, så du säger emot dig själv där. Du vill ha bort alla snipers samtidigt som du vill ha en spelstil som lockar fram dom.
Se tidigare post.
Citat:
Tycker det är bra som det är nu, några hus kan bli jämnade med marken när några står kvar. Är det någon som sitter och trycker i ett hus, blås bort väggen då? Inte svårare än så. Och skjuta igenom varenda vägg/tak funkar ju fan inte, vill du att det skall bli som COD? Däremot tycker jag det är lite fjantigt att dom millimetertjocka metallskivorna inte går att skjuta igenom, eller fönster på B2K.
Man kan sitta bakom vissa väggar utan att dö eller att väggen går sönder, för att man skjuter på fel ställe. Som sagt, se tidigare post.
Citat:
M320 använder folk väldigt sällan på andra banor än metro så jag tycker den kan få vara kvar. Det är ett bra taktiskt tillval när någon trycker bakom en vägg eller liknande. Mortar/RPG har blivit nerfat, tycker det är bra nu. Var sjukt länge sedan jag dog av något sådant. RPG måste man i princip träffa rakt på för att döda och mortar är otroligt långsam så det är omöjligt att dö från den så länge du inte sitter still och campar på exakt samma ställe hela tiden (vänligen notera min anti-sniper hint här).
Den används (Läs: spammas) på Damavand i tunnlarna. Den är hemsk, oavsett bana. Om någon gömmer sig bakom en vägg så finns C4 om man så vill, RPG/tank eller liknande. M320 är no-skill, därav skittrist att döda med och dödas av.
Mortar/RPG har blivit bättre, men det är fortfarande tradigt. Se tidigare post om det med.
Citat:
Rush är en spelstil vad iallafall jag relaterar till chokepoints. Hett tips är att spela med 24 eller färre spelare eller helt enkelt använd smoke, asgrym. Metro och Siene Crossing är dom enda CQ banorna där det oftast blir en choke. På Siene brukar den dock inte hålla hela matchen. Det enda jag saknar är en snöbana. Annars är jag nöjd med banorna.
Jag skulle vilja se fler banor, gärna i stil med Damavand som har stupet, det är en intressant karta. Skulle kunna ha djungelbanor, grottor och även en snöbana. Det jag vill se mer på kartorna är "alternativa vägar", dvs. en kanske andra/tredje väg som det går att attackera, så man måste sprida ut sig för att skydda baserna. Är man nog bra på att skydda basen efter stupet på Damavand så är det bara att plocka en efter en som hoppar ner, skulle det dock funnits någon annan väg ner skulle det både bli roligare och svårare att skydda basen.
Citat:
Vill du ha en kompis att flyga med, flyg helikopter. Jag tycker att det är skönt att flyga flygplan själv, tänk dig själv när du sitter där med din andrepilot som inte alls gör som du vill, flygplan är det enda fordornet (förutom AA då) där du glider runt själv, du är den ende som beslutar om vad du skall göra. Låt det vara så! Jag vill inte ha en efterbliven gunner som avslöjar min position hela tiden.
Ja, om nu VoIP fanns kunde man säga åt denna "efterblivna gunner" att göra som man vill..
Citat:
Tankens "radar" har samma problem som soflam/MAV. Den ger inte tillräckligt mycket poäng när du aktivt använder den, därför vill publics inte köra med den.
Helt klart, detta måste fixas.
Citat:
Tycker det är otroligt skön spelkänsla i BF3 och kommer fortsätta spela det väldigt länge. Det är så otroligt underbart att köra med ett gäng polare och samarbeta över TS. Tycker också det är roligt att spela själv, finns så mycket man kan variera sig med.
TL;DR: Du har fel, håll tyst!
Hur länge har du spelat BF-serien egentligen? Har du spelat lika länge som mig så kan du klart och tydligt se hur serien börjat falla på vissa bitar, men även bli bättre på andra. Kanske beror på vad man vill ha i ett FPS som spelare, snarare än att spelet i sig är kasst (vilket jag inte heller tycker) Men BF har varit en sandboxlir (1942), sedan ett väldigt bra taktiklir (BF2) men nu? Jag tycker det är mer åt COD-hållet. För det är varken taktik eller sandbox nu.
TL;DR? Haha, vet du ens innebörden av det du skriver?
Fel? Allting är relativt, även åsikter. Vad du tycker eller inte skiter jag fullständigt i. Jag tog upp saker jag stört mig på medans jag spelat för att sedan skriva dom här. Sedan är det upp till andra att debattera det. Men om du säger att jag har fel, på ett subjektivt ämne, så är det nog snarare du som
gör fel.