2008-11-26, 17:28
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
OBEGRIPLIGT om Timbuktu ställer upp i melodifestivalen.
Hoppas att det bara är en rykte...

Tycker han passar där, hans musik är numera proggigt mossig. Proggigt i dålig bemärkelse. det luktar groddar och koldolmar... inget riktigt progressivt där inte..
Citera
2008-11-26, 17:30
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Jag kan inte säga att det ringer nån klocka när du nämner dom.

Då borde du kolla upp dem.
Citera
2008-11-26, 19:32
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Timbuktu ska INTE vara med i melodifestivalen. Bara ett rykte med andra ord.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2008/article3539561.ab

Bra! Då finns det lite hopp för världen i alla fall.

Det återstår fyra stycken sk "jokrar" som ska vara med i Melodifestivalen men som inte är officiella ännu. Jag tror inte de får säga om de ska vara med eller inte, så det finns en hypotetisk chans att han dyker upp där i vår.
Men när man läser svaret till dig så låter det som han inte ska det, det är ganska rakt på sak och inte så kryptiskt.

Skönt som fan att han inte gör bort sig där.
Citera
2008-11-27, 15:01
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Jag kan inte säga att det ringer nån klocka när du nämner dom.
Personligen så diggar jag bara några låtar av Timbuk men jag gillar snubben starkt ändå, han verkar riktigt skön speciellt att han är ganska öppen med sitt cannabisbruk i en del låtar.

Såg honom i en stormarknad förra sommaren, han gick runt med gipsad fot och hans polare hade exakt samma frilla, skägg och kläder. Lite komiskt faktiskt.

What's up with the gips förresten?
PST/Q, Leo och Seron bildade MBMA (mobbade Barn Med Automatvapen) tillsammans med Organism12 back in the day. Antagligen sveriges främsta hiphopkollektiv någonsin. Tyvärr gav dom inte ut jättemycket tillsammans men medlemmarna har haft en hel del bra sidoprojekt tillsammans med andra artister.
Sebghati är ännu en stockholmsrappare i mängden, dock mycket bättre än de flesta andra men har inte fått så mycket uppmärksamhet som han borde fått. Han var en av grundarna till 165 tillsammans med Ken och några andra snubbar.
Citera
2008-11-29, 16:30
Medlem
Santadunks avatar
Är han dömd för ringa narkotikabrott någon gång? Han röker ju ganska mycket och polisen i Sverige brukar ju få upp ögonen för artister som röker brass och dessutom skriver texter om det.
Citera
2008-11-30, 11:57
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jag sa just att hans farsa kom från USA.

Han har själv sagt att han inte har nån koppling till det, men att han nyligen reste dit.

Nej, hans pappa är en svart amerikan med rötter i Mali så visst har han koppling till det, och därför tog han namnet Timbuktu.
Citera
2008-11-30, 12:21
Medlem
ztapooos avatar
Undra om Timbuktu och Dregen drog koks när dom gjorde tack för kaffet:P

Timbuk verkar vara en jävligt skön snubbe.
Citera
2008-12-02, 23:14
Medlem
JerkZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztapooo
Undra om Timbuktu och Dregen drog koks när dom gjorde tack för kaffet:P

Timbuk verkar vara en jävligt skön snubbe.

Haha, varför tror du det?
Citera
2008-12-09, 17:12
Medlem
Santadunks avatar
Vaddå kör timbuk på kola också? Gräs är han ju öppen med men kokain trodde jag inte. Dregen vet jag ingenting om.
Citera
2008-12-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Bäst var ändå när han var med i Zlatandokumentären innan EM där han försökte bonda med Zlatan för att de var icke-svenskar och påtala att det fanns problem i samhället. Zlatan bröt då av honom och sa att det är möjligt att han blivit annorlunda behandlad men det enbart har sporrat honom till att göra bättre ifrån sig.

Två världsbilder kolliderar; den vänstermarxistiska hos Timbuktu som vill störta samhället och reglera mera och den av individuell utveckling och frihet hos Zlatan.

Så jävla, in-your-face-rödingjävel!

Nu tycker jag du överanalyserar situationen lite...
Citera
2008-12-09, 19:00
Medlem
bängrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Vaddå kör timbuk på kola också? Gräs är han ju öppen med men kokain trodde jag inte. Dregen vet jag ingenting om.

Finns ett filmklipp när Timbuktu drar cox på någon krog toalett och dregen säger i en interjvu med sydamerikans reporter att han gillar cox. Lika barn leka bäst!!!
Citera
2008-12-09, 19:46
Medlem
pwrs avatar
Citat:
En klart begåvad textförfattare. Förmodligen den bästa i sin generation.

frågan är i vilken dimension han är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in