2006-07-22, 01:00
Medlem
Pappapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
Timbuktu känns mer som att hans namn blivit känt pga media. Angående knarket så håller jag med, ingen vågar stoltsera med det. Kanske för att dom tappar fans? Är en bra anledning till att man kanske säger "aldrig mer"

Fans tappar de nog inte, det är bara politiskt inkorrekt att knarka. Titta på alla utländska grupper, inte fan tappar de i popularitet för att de drar näsa eller puffar. Föräldrarna till kidsen som köper dyngan sätter rödtjutet i halsen, men glömmer/förnekar att de själva rökte holk på 70-talet. Eller lyssnade på grupper som rökte, Beatles är ett praktexempel! Problemet är inte drogerna, de är här för att stanna utan hyckleriet runt omkring.
Var själv på en stor festival -96 i Belgien (Rock verhout) där vi hamnade backstage och jösses vad det rök där. Delade själv en pinne med basisten i Faith No More (kommer inte ihåg vad han heter) och några som lirade med Lenny Kravits (inte Lenny själv). Ingen brydde sig.
Citera
2006-07-22, 01:21
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarsonx
Bra jobbat, men tråkigt tråkigt. Mycket av respekten försvinner när man håller på med såna grejjer...

Snubben sjunger ju om att röka hasch. Trodde du han var en korgosse?
Citera
2006-07-22, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evhaj7
Trodde bara han rökte på? Tar han koks och skit också? Trist värre

asså....

"bara" rökte på?
du får nog knalla in i drogforumet å "läsa" på...

blir så trött på det här!
Citera
2006-07-22, 08:40
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappapeter
Åh fan, sålde han några skivor överhuvudtaget till nån som inte bodde i Rosengård eller Fittja? Eller vilken invandrartät förort som helst...
Kanske finns en anledning till att han har ett kneg på radion, skiten säljer inte..

Det måsta ha varit hans närmaste sörjande så han kunde köpa mer näsa...

Skojar du? Timbuk är väl den mest folkkäre rapparen i Sverige och är knappast stor bland kidsen på Rosengård men relativt stor bland medelålders svenskar. Och jo, "skiten" säljer rätt bra.
Citera
2006-07-22, 08:44
Medlem
SamBams avatar
Nu vet vi att det är han, så nu kan man låsa tråden tycker jag? Eller så får tanterna starta en tråd om Timbuktus ras, födelseort, hans moral... etc....
Citera
2006-07-22, 08:47
Medlem
Om det är sant som ni skriver "jag skall undersöka saken själv nogrant"så kommer jag att bränna hans skivor och uppmana till bojkott gentemot den knarkande artisten.
Citera
2006-07-22, 10:26
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Skojar du? Timbuk är väl den mest folkkäre rapparen i Sverige och är knappast stor bland kidsen på Rosengård men relativt stor bland medelålders svenskar. Och jo, "skiten" säljer rätt bra.
HAHAHA!
Det är då fan vad fansen ska bre på utav bara helvete hela tiden. Nu har han gått och blivit folkkär också.
Den folkkäre rapparen har bland min "medelåderskrets" har inte ett ex i nåns bokhylla, och då är vi alla uppväxta med kulturen. Men det är väl som i kyrkan, tror man bara riktigt ordentligt så...
Citera
2006-07-22, 11:13
Medlem
Pappapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
HAHAHA!
Det är då fan vad fansen ska bre på utav bara helvete hela tiden. Nu har han gått och blivit folkkär också.
Den folkkäre rapparen har bland min "medelåderskrets" har inte ett ex i nåns bokhylla, och då är vi alla uppväxta med kulturen. Men det är väl som i kyrkan, tror man bara riktigt ordentligt så...

Själv fyller jag fyrtio nästa månad och jag har letat och letat, men jag hittade ingen i min samling
Tron kan tydligen försätta berg... Säljer så bra som de säger så är väl förorterna större än vad jag trodde
Citera
2006-07-22, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe

Driver du med mig? Vet du vem Dogge Doggelito är? Timbuktu går hem hos kids och fjun.

Citat:
Ursprungligen postat av Pappapeter
Fans tappar de nog inte, det är bara politiskt inkorrekt att knarka. Titta på alla utländska grupper, inte fan tappar de i popularitet för att de drar näsa eller puffar. Föräldrarna till kidsen som köper dyngan sätter rödtjutet i halsen, men glömmer/förnekar att de själva rökte holk på 70-talet. Eller lyssnade på grupper som rökte, Beatles är ett praktexempel! Problemet är inte drogerna, de är här för att stanna utan hyckleriet runt omkring.
Var själv på en stor festival -96 i Belgien (Rock verhout) där vi hamnade backstage och jösses vad det rök där. Delade själv en pinne med basisten i Faith No More (kommer inte ihåg vad han heter) och några som lirade med Lenny Kravits (inte Lenny själv). Ingen brydde sig.

Utländska band är oftast mycket större internationellt vilket innebär mer fans, speciellt fanatiska Dom bryr sig mer om musiken och personen än vad han sysslar med på fritiden. I Sverige är vi moralpottor som alltid ska gråta när ngn för ngt olagligt. Faith No More är nice, hade en go one-hit-wonder "EPIC"
Citera
2006-07-22, 12:11
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Om det är sant som ni skriver "jag skall undersöka saken själv nogrant"så kommer jag att bränna hans skivor och uppmana till bojkott gentemot den knarkande artisten.

du är en riktigt flöjt och det vet du.... Men du kan börja med att elda upp 90% av dina skivor då för ungefär så många av artisterna använder ngn typ av droger.Att du inte fattat att Timbuktu rökat brass visar ju bara hur intelligent du är....
Citera
2006-07-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
du är en riktigt flöjt och det vet du.... Men du kan börja med att elda upp 90% av dina skivor då för ungefär så många av artisterna använder ngn typ av droger.Att du inte fattat att Timbuktu rökat brass visar ju bara hur intelligent du är....
vad vet du om att mina skivartister är drogmissbrukare? är du knarkpåverkad?verkar så synd för dig Timbuktu får nog kicken från skivbolaget nu
Citera
2006-07-22, 13:14
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
vad vet du om att mina skivartister är drogmissbrukare? är du knarkpåverkad?verkar så synd för dig Timbuktu får nog kicken från skivbolaget nu

hahahha
Tror du på det själv? du kanske ska se till att han får kicken eller?
Och nej jag är inte drogpåverkad av ngt slag....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in