Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIDSS
Förutom Felipe Melo och de Rossi, dvs. här tycker jag du greppar ganska tunna halmstrån, kan en diskussion föras huruvida vem som är bäst av de fem återstående och Busken.

I min värld är Cambiasso och Essien helt överlägsna en Busquets även i sin bästa form. Tycker de ligger på en annan nivå.
Citera
2011-03-22, 16:41
Bannlyst
Citat:
Förutom Felipe Melo och de Rossi, dvs. här tycker jag du greppar ganska tunna halmstrån, kan en diskussion föras huruvida vem som är bäst av de fem återstående och Busken. Med det sagt tycker jag att Busken är en av världens fem bästa DM, att definiera bäst är en alltför komplex uppgift. I Barcelona har iallafall Busken presterat bättre än Yaya och Masch som DM (de som kommer med katalanargumentet kan tvivelöst inte sett många av Barças matcher senaste två säsongerna). Därmed inte sagt att han är bättre än Yaya och Masch, utan enbart bättre i Barças komplexa system.

Hur kan en världsspelare kunna fungera bara med en spelsystem om du kallar nån för världens bästa så ska han även prestera i Sudans landslag.
Citera
2011-03-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Hur kan en världsspelare kunna fungera bara med en spelsystem om du kallar nån för världens bästa så ska han även prestera i Sudans landslag.
Jag har bara sett Busken fungera i två system (förvisso ganska lika), Barças och Spaniens. Där har hans spel hållt världsklass som DM, sett till nivån han spelat på: nutidens kanske bästa klubblag och världens bästa landslag. Skulle Busken få den osannolika möjligheten att prestera i Sudans landslag tror jag inte han skulle missa chansen, men detta är en hypotetisk fråga.
Citera
2011-03-22, 17:31
Medlem
Newbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macbookish
Lucas har inte gjort mål i år.. Sedan är det sjukt hur Lucas kan gå före spelare som Ramires, Alex & Ganso i landslaget ..

Jo det har han http://www.youtube.com/watch?v=1uWkAvC2zIQ

Och vad snackar du om? vadå går före? De du nämner är väl offensiva mittfältare?

Lucas är defensivmittfältare det är inte ens samma position.
Citera
2011-03-22, 19:48
Medlem
Mandic!s avatar
Emile Heskey är inte så bra tycker jag.
Citera
2011-03-22, 21:22
Medlem
macbookishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newbi
Jo det har han http://www.youtube.com/watch?v=1uWkAvC2zIQ

Och vad snackar du om? vadå går före? De du nämner är väl offensiva mittfältare?

Lucas är defensivmittfältare det är inte ens samma position.

Oj, jag tänkte bara på ligan nu, men loosers league räknas inte

Ramires och Ganso har väl en väldigt central roll vilket Lucas också har?
Citera
2011-03-22, 22:18
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Att man ens tar upp Karim Benzemas namn i detta sammanhang är för mig fånigt. Killen har helt klart gjort bra ifrån sig. Det ska samtidigt kommas ihåg att killen enbart är 23 år och han kan mycket väl slå igenom riktigt ordentligt nästa säsong. Alla vi som har sett vad han gjorde i den franska ligan med sitt Lyon vet att han kan spela fotboll. Perez skulle inte slängt iväg ca 35 € miljoner Euro på fransmannen ifall han inte var en bra spelare. Killen besitter en enorm potential.

För att spinna vidare på Barcas "stjärnspelare" Busquets så har jag aldrig riktigt fattat vad han fyller för funktion. Barca skulle vara minst lika bra utan killen om inte bättre. Som många andra varit inne på så finns det enormt många spelare idag som lirar på samma position som Busquets som är betydligt bättre.

För att avsluta det hela så vill jag bara säga att Bentdner är ett skämt rakt igenom på alla plan. För mig är det en gåta hur han kan spela på den nivån som han gör idag.
Senast redigerad av GunnersAreRunners 2011-03-22 kl. 22:21.
Citera
2011-03-22, 22:25
Medlem
irkens avatar
Benzema har ju minst sagt börjat prestera nu. Det hade ju varit en annan sak om han var 27 år, eller något sånt och inte började prestera förens nu, i den här tiden på säsongen. Men han är ju 23 år bara så jag skulle inte räkna han till dem som inte presterar.
Citera
2011-03-22, 22:30
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Felpost
Citera
2011-03-23, 00:13
Medlem
Newbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macbookish
Oj, jag tänkte bara på ligan nu, men loosers league räknas inte

Ramires och Ganso har väl en väldigt central roll vilket Lucas också har?

Ja det har dom väl men det är väl ändå rätt stor skillnad på deras roll jämfört med Lucas roll?
Citera
2011-03-23, 01:48
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Bra motargument. Det är bara att göra din subjektiva lista på DM som du anser vara bättre passningsspelare än Busken.

Listan kan variera lite. Vad tycker du Busquets är för spelare? Renodlad defensiv, balasspelare eller en defensiv speluppläggare? Har lite olika listor beroende på spelartyp.
Citera
2011-03-23, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Listan kan variera lite. Vad tycker du Busquets är för spelare? Renodlad defensiv, balasspelare eller en defensiv speluppläggare? Har lite olika listor beroende på spelartyp.
Han är mer en Guardiola än en Sissokho, dvs. han är en defensiv speluppläggare. Du får jättegärna posta en lista, den visar ju subjektivitet vilket var det jag ville komma till. Du kommer ha Busken kanske som nr 25 och jag kanske har honom som nr 1, det säger så otroligt lite. Men denna tråd handlar inte om världens bästa DM, utan Spelare som får spela men inte presterar. För där tycker jag det är väldigt lustigt hur folk kan placera honom där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in