Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Beror ju på det också.... vem vet om inte personen är en väktare (civilklädd) i mån att kontrollera så att anställda sköter sig, väldigt vanligt i affärer. DÅ får faktiskt "gästen" bära batong, och det också dolt.
Sedan så hittade ju OV honom med batong INNE i krogen. Där av så kan inte en PL§13 utanför krogen ha giltighet. Och OV skulle dessutom anmäla detta (som en skyldighet) till förman(polis) då det är ett brott mot knivlagen, vilket bergis som vanligt inte har ägt rum.
(ja jag leker djävulens advokat, för att spåna hur detta kommer att lösa sig med folk här som tror att de vet..)
Som du ser nedan, vilket jag också läst tidigare i tråden så var det utanför krogen. Anyway.
Nu pratar vi om TS, inte om civilklädda väktare.
Oavsett om det är inne eller utanför krogen som de påträffar honom med ett vapen så kan de snällt be honom försvinna, om han inte gör det så kan de nyttja Pl13.
Det mer troliga är att TS var stökig utanför krogen, och de bad honom dra. Hade han inte gjort det, så hade han åkt dit för ordningsstörning. Maktmissbruk? Nje, tänjande av lagen? Möjligen.
Citat:
Ursprungligen postat av junkboy
Jag vet inte om de ger något mer men jag vill ändå markera 2 punkter.
Dom tog mig utanför krogen och jag är 99% säker på att det är samma person som är vakt och polis.
Tack.