Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-08, 15:49
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poliskommissarien
Jag heter Poliskommissarien inget annat. Snutar=AFA-uttryck för Poliser. Död åt AFA, länge leve Polisen!

Jag tror ordet snut härstammar långt innan tidigt nittiotal men nu växer AFA mer i mina ögon, förutom att spöa nassar så tillför det nya uttryck till det svenska språket.

Det blir svårt att ta dig seriöst när du skriver inlägg likt denna.
Citera
2011-03-08, 15:54
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Jag heter Poliskommissarien inget annat. Snutar=AFA-uttryck för Poliser. Död åt AFA, länge leve Polisen!
Griskommissarie Nöff...
Citera
2011-03-08, 18:24
Bannlyst
Citat:
Död åt AFA

Verkar som om polisen verkligen gör sitt jobb.
Citera
2011-03-13, 12:44
Medlem
killallthewhitepeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
De enda klippen från Striptease om AFA på nittiotalet jag känner till ligger några inlägg upp, tack vare snutkommissarien eller vad han hette. Ska du kanske ta och kolla på dom, din lök? Riktigt kul klipp, faktiskt. Med den lipande cafekillen från Göteborg som klagar över att hans fik blev restaurerat till originalskick. Död Hona från Uppsala, Nej till EU-matchen och en massa andra fina minnen.

Ja det programmet har jag sett ett par gånger, så?
Och nej det är inte samma program...suck...

Citat:
lägg ut det istället på nätet. jag kom i och för sig in ett par år efter bildandet, men jag skulle kunna räkna upp de allra flesta som var med. Ingen Gardell.

Ta kontakt med dina gamla kamrater och be dom skicka en kopia.
Citera
2011-03-18, 13:31
Medlem
Afa i sverige var en direkt reaktion till dom upptrappade nazistiska våldsamheterna under 90-talet.
Att påstå någonting annat är dumheter.
Citera
2011-04-15, 15:15
Medlem
Hembrennarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreak
Afa i sverige var en direkt reaktion till dom upptrappade nazistiska våldsamheterna under 90-talet.
Att påstå någonting annat är dumheter.
Afa började användas som arbetsnamn tidigt 90-tal. Vad bestod det upptrappade våldet av? För det våld som utövades var ju inte organiserat utan skinheads som gjorde fyllevåldsdåd. Hur skulle Afa stoppa det? Snarare var det så att Afa kom till för extremvänsterns våldsamma grupperingar för att bemöta nationalismens framgångar (som idag framstår som noll och intet i jämförelse med dagens framgångar med SD i riksdagen, presstöd för Nationell Idag, flera organisationer). Afa drogs ju igång av vänsterextremister ur Stoppa Rasismen och diverse extremvänsterorganisationer. De flesta som var med och grundade Afa var födda mitten till sent 60-tal.
Citera
2011-04-25, 17:30
Medlem
Gardell har varit engagerad i "Asatru Folk Assembly". Det är de enda kopplingarna till "AFA" jag vet.
Citera
2011-04-25, 17:50
Medlem
Gardell hade en ide om att återskapa afa enligt den historiska modellen. Han knöt till sig ledande nätverkare främst inom raf romantiker grupperingar. Sedan har det vuxit men det är fortfarande han som bestämmer allt som jag förstått det.
Citera
2011-04-25, 19:23
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av love2
Gardell hade en ide om att återskapa afa enligt den historiska modellen. Han knöt till sig ledande nätverkare främst inom raf romantiker grupperingar. Sedan har det vuxit men det är fortfarande han som bestämmer allt som jag förstått det.

Va?

Vad är raf romantiker grupperingar? Kan du nämna ett par stycken sådana, speciellt intresserad utav de som han knöt till sig.

Du påstår på fullaste allvar att Mattias Gardell styr över AFA, är det AFA Stockholm eller styr han hela Sverige? Gud vad bra insyn du verkar ha, jag hoppas innerligt att nassarna i Sverige har lika bra.
Citera
2011-04-25, 19:24
Medlem
Folkskyggs avatar
Det var väl några ungdomar vars föräldrar inte hade tid för dem och de kände sig orättvist behandlade.
Citera
2011-04-25, 19:46
Medlem
Tobbe hubbinette gjorde grovjobbet med att forma afa som Gardell ville men alla vet ju att det är Gardell som styr afa i Sverige inofficiellt. Dessutom fattar han alla viktiga beslut.
Senast redigerad av love2 2011-04-25 kl. 19:48. Anledning: Felstavning
Citera
2011-04-25, 19:56
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av love2
Tobbe hubbinette gjorde grovjobbet med att forma afa som Gardell ville men alla vet ju att det är Gardell som styr afa i Sverige inofficiellt. Dessutom fattar han alla viktiga beslut.

Vilka är "alla" som vet detta då?
Kan du specificera dessa viktiga beslut han tar, vad för sorts beslut är dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in