2011-01-29, 19:38
Medlem
Starobrnos avatar
Hade en bra idé för ditt rökrum, så jag loggade in, men nu har jag glömt ... Jo, soffa och musik samt värme räcker långt. Och se till att du kan sitta där ostört. Regel för dörren, gardiner för fönstren etc.
Citera
2011-01-30, 04:41
Medlem
dino.m3s avatar
Jag håller just på nu att fixa mitt rökrum temat för rummet är så klart att det ska vara ett stukrum
Har massssa planer i huvet på hur ja ska göra allt! =) har generellt en fin touch på inredning, så vänta er ngt riktigt grymt"

Kmr med bilder när allt e färdigt...peace
Citera
2011-01-30, 05:28
Medlem
Aemis avatar
Gör't så du känner dig som hemma!
Med rätt belysning, sköna kuddar, rök en holk så löser det sig Då bör det vara drag i fingrarna om du känner dig "taggad" inför att pimpa upp stugalilla!

Citat:
Ursprungligen postat av dino.m3
Kmr med bilder när allt e färdigt...peace

And the man delivers! Kanske man hittar lite inspiration
Citera
2011-01-30, 05:48
Medlem
Xelozs avatar
Svaga lampor, tv med ps3 eller xbox 360... kan inte bli bättre! Och såklart en dator med internet samt högtalare fall ngn tröttnar på spela och vill se tv eller lyssna på musik
Citera
2011-01-30, 14:34
Medlem
Fina Gubbens avatar
Cannabis -> Cannabiskultur

//Mod
Citera
2011-01-30, 14:47
Medlem
Målarfärg och massor med pennor! Ett bord som ni kan måla på och göra schyssta mönster, om ni har möjlighet att måla på väggarna är det grymt också men kan vara lite jobbigt med alla möbler osv.

Sen håller jag med någon som tidigare nämnde massa olika rökverktyg, helst ofärdiga så ni kan bygga ihop dom själva under tiden man är beng.

En hängmatta är ganska fett också, men kanske kan vara svårt att få plats med.
Citera
2011-01-30, 15:16
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Målarfärg och massor med pennor! Ett bord som ni kan måla på och göra schyssta mönster, om ni har möjlighet att måla på väggarna är det grymt också men kan vara lite jobbigt med alla möbler osv.

Sen håller jag med någon som tidigare nämnde massa olika rökverktyg, helst ofärdiga så ni kan bygga ihop dom själva under tiden man är beng.

En hängmatta är ganska fett också, men kanske kan vara svårt att få plats med.
De där låter mer som en perfekt tjacklya i mina öron

Mitt rökrum skulle ha haft många mörkare tyger uppsatt i tak och på väggar.
svaga men många spotlights, och en stor sängliknande soffa med massor av kuddar och dryckeshållare!
elektronikprylar som tv och stereo är ju en självklarhet.
eller varför inte flipperspel eller liknande istället?
Citera
2011-01-30, 15:22
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentseeker
Har ett litet förråd eller "bod" eller vad man ska kalla det på baksidan av min tomt som tidigare har använts som replokal och "häng-i-gäng" utrymme. Det har nu stått tomt i några år men har kvar två gamla soffor och lite annat skrot där fortfarande.
Farsan ska nu iväg till Indien i en månad och jag har tänkt att jag under tiden ska göra det till ett riktigt mysigt rökrum eller vad man nu vill kalla det.
Passande nog har jag en vän på väg tillbaka från Chris i skrivande stund med en större mängd w med sig.
Är ca 13-15m2 stort, har två gamla soffor där redan. El är givetvis indragen.
Men jag behöver idéer till hur det ska inredas osv för att det ska bli riktigt mysigt!
Givetvis tänkt på lite härlig belysning och en schysst musikanläggning.
Vad har ni för idéer? hur skulle ni inreda ert alldeles egna smokerum?

Varför bygga ett rökrum? Gula Blend motsvarande är väl socialt accepterat att röka utanför ICA eller vart du så önskar bortsett från vissa platser. Att röka exempelvis cannabis är ju olagligt, så alla eventuella tips till dig angående att bygga ett rökrum för annat än tobak kommer är väl detsamma som att vara medhjälpare vid kriminell verksamhet! Men, som sagt, gå ut och rök din tobak på verandan istället så slipper du stöket med att renovera ett särskilt rum.
Citera
2011-01-30, 15:27
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Varför bygga ett rökrum? Gula Blend motsvarande är väl socialt accepterat att röka utanför ICA eller vart du så önskar bortsett från vissa platser. Att röka exempelvis cannabis är ju olagligt, så alla eventuella tips till dig angående att bygga ett rökrum för annat än tobak kommer är väl detsamma som att vara medhjälpare vid kriminell verksamhet! Men, som sagt, gå ut och rök din tobak på verandan istället så slipper du stöket med att renovera ett särskilt rum.

och hur tänkte du då? medhjälp till ringa narkotikabrott?
Citera
2011-01-30, 15:32
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
och hur tänkte du då? medhjälp till ringa narkotikabrott?

Fortfarande kriminellt dock. Eventuellt även medhjälp till förberedelse. Skulle tro att fängelse finns med på straffskalan.
Citera
2011-01-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Fortfarande kriminellt dock. Eventuellt även medhjälp till förberedelse. Skulle tro att fängelse finns med på straffskalan.

Vad yrar ni om?

Skulle TS bli dömd för medhjälp till förberedelse(?!) för att han har inrett sitt uthus så man kan hänga där eller vadå?

Haubits, du tror alltså att han fixar till allting i uthuset bara för att kunna röka och sedan gå in? Han hade ju självklart tänkt att hänga där ute också och röka, inte bara röka och gå in sen.
Citera
2011-01-30, 16:31
Medlem
Kyl, frys och skafferi!!

Man vill ha så nära som möjligt till sina munchies
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in