2011-01-26, 17:48
Medlem
Undulatbajss avatar
Tjena. Skrev det här till kompletts support men har inte fått svar ännu så tänkte fråga här också:
"Hej! I September köpte jag den här datorn:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=599233
När jag startar den nu så får jag meddelandet "Windows Failed tos tart. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:
1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your langauge settings and the click "next"
3. Click "Repair your computer"

Fick ju inte med nån installations-cd eftersom det är förinstallerat. Vad ska jag göra? Testade bränna ut en reparations-grej jag hittade online och lyckades få igång själva reparationsmekanismen men den hittade inget att reparera. Ursäkta lekmansspråket, men är lite nybörjare.

Vad ska jag göra?"

Även testat installera nytt windows efter att jag delade C-disken (finns säkert nåt finare ord för det) men det funkade inte heller. Har Home Premium btw.
Citera
2011-01-26, 17:57
Medlem
Du kan ringa Acer efter sådana där skivor, det kostar 300:- inklusive frakt och moms.
Då löser det sig i 99% av fallen.

Vad har Komplett sagt till dig då?
Citera
2011-01-26, 18:01
Medlem
Undulatbajss avatar
Okej. Finns det inte piratversion av det då?
Dessutom borde det väl gå på garantin va?
Citera
2011-01-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undulatbajs
Okej. Finns det inte piratversion av det då?
Dessutom borde det väl gå på garantin va?

För mig gjorde det inte det, dom sa att man hade möjlighet att göra egna sådana när man startade datorn? Men det var så lite pengar tyckte jag. Det finns säkert pirat versioner men det är något som jag inte rekommenderar eftersom Windows kan upptäcka att ens dator är en pirat version och helt enkelt stänger ner systemet successivt.
Senast redigerad av Karvozhort 2011-01-26 kl. 18:17.
Citera
2011-01-26, 18:17
Medlem
Undulatbajss avatar
Aa jo, hade också den möjligheten. Men det sket jag i eftersom jag tänkte "whatever".
Drar iväg ett mail till deras support också och hör mig för.
Tack tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in