2011-01-28, 22:51
Medlem
Protesterna har spridit sig till Mauretanien, Tusentals människor i i huvudstaden!!
Citera
2011-01-28, 22:51
Medlem
Länken är säkert postad tusen gånger i tråden, men det går att titta live här: http://english.aljazeera.net/watch_now/

Precis visades bilder på hur högkvarteret för Egyptens största parti brinner i Kairo. Snart kommer talesmannen för Egyptens parlament med ett "viktigt uttalande". Vad är det han ska säga månntro? Parlamentet upplöses och val utlyses?
Citera
2011-01-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu hoppas jag de får igång internet och mobiltelefonin snart...

Jag vill också gärna veta var Mubarak och andra högre tjänstemän befinner sig.

Hur stor tror ni risken är att polisen (Mubaraks "thugs") eller andra lakejer blir lynchade? Jämför med hur folket behandlade Securitate efter att Ceaucescu föll i rumäninen -89.

Dom vanligt anställda polisterna och kravallpoliserna kommer bli förlåtna tror jag eftersom de flesta av dom inte själva trodde att det skulle gå så långt med tanke på att dom bytte sida senare. Däremot dom inhyrda thugsen kommer få det svårt.
Citera
2011-01-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaftoBullar
yes!

falskt larm då =)
Citera
2011-01-28, 22:53
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Israel kan ta över kanalen, skulle nog fungera bättre att ha den under Israelisk kontroll än under en islamistisk diktatur.

Vem skulle finansiera deras kontroll över Suezkanalen?

Ge den till Egyptien så att de får intäkter till att bygga upp en stat som förmår ge dess befolkning en framtid och inte uppmuntra ytterligare invandring till Europa samt i dess vakuum förmå Storisrael att bereda ut sej på vår och arabvärldens bekostnad .

Citera
2011-01-28, 22:53
Medlem
23 :51
Semi-confirmed: The dictator will step down, his family fled the country secretly Ne
Citera
2011-01-28, 22:55
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Han drog till Schweiz, det kan man ju också göra.
Citera
2011-01-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLaTtEn
Vad tror ni att det blir för uttalande?? Får man se självaste Hossni som erkänner sig besegrad?

Inte en chans en talesman kommer dyka upp och säga att presidenten har dragit sig tillbaka. Hosni finns inte i egypten han är antingen död eller utanför gränserna
Citera
2011-01-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigO
Dom vanligt anställda polisterna och kravallpoliserna kommer bli förlåtna tror jag eftersom de flesta av dom inte själva trodde att det skulle gå så långt med tanke på att dom bytte sida senare. Däremot dom inhyrda thugsen kommer få det svårt.
Vilken grupp är det?
Citera
Medlem
bLaTtEns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigO
Inte en chans en talesman kommer dyka upp och säga att presidenten har dragit sig tillbaka. Hosni finns inte i egypten han är antingen död eller utanför gränserna

Vilket land kan tänkas ta emot honom?? Saudi?
Citera
Medlem
Vad är detta för sida? Det enda jag förstår är franskan i länken. Mubarak sägs vara i alperna nu...

http://www.doualia.com/2011/01/28/urgent-des-rapports-non-confirmes-le-depart-du-president-hosni-moubarak-le-pays/
Citera
2011-01-28, 22:57
Medlem
shmuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Han drog till Schweiz, det kan man ju också göra.
Enligt israelisk TV väl? Är det bekräftat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in