Citat:
Ursprungligen postat av Roland.Pettersson
Tyvärr så är det nog så som Egyptens folk ser på begreppet demokrati - att följa Koranen är den högsta formen av "demokrati".
Egyptien och dess revolution verkade vara i helt i avsaknad av religösa slagord och floskler.
Demostranterna uppträdde värdigt,stolt och trots provokatörer så urartade detta inte i våldsorgier.
Detta är ändå araber vi talar om.
Inte ännu i alla fall,men det återstår att se hur den förra regimens medlöpare behandlas.
En spontan folklig resning för FRIHET.
Egyptien är mer sekulärt och de har ju erfarenhet och sett hur muslimska fundamentalister härjat i Palestina och Iran,så jag hoppas dessa exempel avskräcker.
Problemen med arbetslöshet och snabb befolkningstillväxt lär ju kvarstå oavsett och frågan är hur en ny regim ska bemästra detta. En ny köpt regim som subventioneras av USA?
Den förra regimen var köpt av sionister,så jag förstår att Israel våndas nu när folkets genuina inställning till dem nu ska skärskådas.
Snart lär det komma sionistiska falska smygrapporter om hur fundamentalistiska grupperingar försöker ta makten i Egyptien för att förmå oss i väst (USA) att göra överilade aktioner mot Egyptien.
Israel lär fortfarande tro att det är bättre med bra vapen än bra grannrelationer, så de lär inte bemöda sej med en PR-turné bland det egyptiska folket för fred och bra grannrelationer utan tror snarare på repression.
Ärligt,så tror jag att det sista egyptierna tänker på nu är sina relationer med Israel utan främst är berusat lyckliga över sin frihet,men förpassas snart in såsom antisionister just p g a framtida överilade aktioner från just Israel genom dess inflytande över USA.
Ännu lyser radikala muslimer med sin frånvaro, annat än genom paranoid sionistisk media.
Glöm inte att landet varit muslimsk i över 1000 år redan.