Citat:
Ursprungligen postat av djgoebbels
Har Obama gjort det? Det senaste jag hörde från Washington var att Obama ville att övergången mellan nuvarande regim och den nya skulle gå så smidigt och säkert som möjligt, så han var väldigt försiktig i sina uttalanden om situationen. Har han gått ut och krävt Mubaraks avgång så är det ett gigantiskt steg fram i denna konflikt, jag kan inte se hur Mubarak kan sitta kvar till september om USA nu också ställt sig emot honom.
Nej, oika varianter på "orderly transition" bla bla. Sen ska man slå knut på sig själv för att tolka vad det betyder. Jag har tröttnat på att tolka. Det är som Ezzelino säger, USA (och många andra för den delen) har våldtagit själva språket.
Idag "day of martyrs". TS är i princip fullt (förutom gräsmattan framför regeringsvyggnade vid TS).
Dessutom har folk ockuperat TV-huset och parlamentet. Svårt att veta hur många de är men troligen så många så att arbetet som ska utföras där blir kraftigt stört.
Det verkar inte vara så många vid presidentpalatset än. Jag följer med spänning utvecklingen just vid presidentpalatset. Den här AJ-reportern är på plats vid palatset och twittrar frekvent:
http://twitter.com/RawyaRageh