2011-01-26, 22:47
Medlem
zizacons avatar
Ska bli intressant att se om det blir någonting av det här i Egypten verkligen. Jag tror inte det ärligt talat. Såvida inte militären får för sig att man är trött på den nuvarande ledningen.
Citera
2011-01-26, 22:57
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ska bli intressant att se om det blir någonting av det här i Egypten verkligen. Jag tror inte det ärligt talat. Såvida inte militären får för sig att man är trött på den nuvarande ledningen.

de flesta har väl trott att om det skulle bli revolution någonstans i Arabvärlden så var det just i Egypten. Detta har potential att styra världshistorien i en helt ny riktning. Israel och USA jobbar just nu för högtryck för att revolutionen ska misslyckas i Egypten.

Förmodligen går Bildts telefon varm också. Sverige vill inte ha revolution i Egypten.
Senast redigerad av cryptome 2011-01-26 kl. 22:59.
Citera
2011-01-26, 23:04
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryptome
de flesta har väl trott att om det skulle bli revolution någonstans i Arabvärlden så var det just i Egypten. Detta har potential att styra världshistorien i en helt ny riktning. Israel och USA jobbar just nu för högtryck för att revolutionen ska misslyckas i Egypten.

Förmodligen går Bildts telefon varm också. Sverige vill inte ha revolution i Egypten.

Problemet är väl mest om den islamiseras. Men jag kan ärligt säga att jag inte har någon vidare koll på hur stor den chansen är.
Citera
2011-01-26, 23:06
Medlem
cryptomes avatar
I Asyut har dussintals pojkar och flickor i 10-15 årsåldern gripits
Citera
2011-01-26, 23:10
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Problemet är väl mest om den islamiseras. Men jag kan ärligt säga att jag inte har någon vidare koll på hur stor den chansen är.

Egyptierna har ett mål med här, att ta kål på regimen Mubarak. Alla grupperingar slåss sida vid sida mot den korrupta terrorregimen. Vad som händer sedan är det ingen som tänker på i nuläget. Det är revolution, folk offrar sina liv för att Egypten ska befrias från tyrannen Mubarak
Citera
2011-01-26, 23:12
Medlem
Detta innebär förhoppningsvis inte att hundratusentals egyptier invandrar till Sverige och får asyl? Det brukar bli så när det är lite oroligheter i arabländer.
Citera
2011-01-26, 23:16
Medlem
cryptomes avatar
Hosni Mubarak gått under jorden fullständigt? Är han ens kvar i Egypten? Gamal Mubarak i London sedan igår enligt arabisk media men Storbritannien kommenterar inte
Citera
2011-01-26, 23:18
Bannlyst
Tror ni dom kommer lyckas störta Mubarak?
Citera
2011-01-26, 23:20
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Tror ni dom kommer lyckas störta Mubarak?

Ja, det är sannolikt. Mubarak kanske redan lämnat landet, ingen vet
Citera
2011-01-26, 23:21
Medlem
cryptomes avatar
Att det kommer ut så lite information tyder på att tredje makt, sannolikt USA hjälper till att lägga locket på
Citera
2011-01-26, 23:29
Medlem
cryptomes avatar
Demonstranter använder coca cola för att skölja ansiktet vid tårgasangrepp
Citera
2011-01-26, 23:39
Medlem
cryptomes avatar
Det ryktas om att USA hjälper den egyptiska regimen att spåra aktivister på facebook, twitter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in