2004-08-16, 17:25
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Såg ett engelskt program om några snubbar som reste runt i Kazakstan för ett tag sedan. De besökte bland annat en stor uttorkad sjö. Har för mig att det var mänsklig påverkan som hade torkat ut den. Där låg till och med massa gamla båtvrak kvar lite här och var. Nån som vet var jag kan hitta lite info och bilder från denna "sjö"?
Citera
2004-08-16, 17:36
Medlem
johanbtks avatar
Jag tror att du pratar om Aralsjön. Sök på google så hittar du nog både bilder och information.
Citera
2004-08-16, 18:10
Medlem
Det finns flera meter långa muterade karpfiskar i Aralsjön. Den blev till stor del uttorkad pågrund av ett sovjetiskt konstbevattningsprojekt, bomull skulle man odla tror jag.
Citera
2004-08-16, 18:41
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Jag tror att du pratar om Aralsjön. Sök på google så hittar du nog både bilder och information.

Visst var det Aralsjön. Tackar!
OT: I programmet så visade de även att hampa växte i vägkanten ungefär i samma utsträckning som brännässlor växer här i Sverige...
Citera
2004-08-16, 19:35
Medlem
nebutsdutss avatar
Ett ufo landade där enligt ett par hundra ögonvittnen , efter det så torkade hela sjön ut.
Citera
2004-08-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebutsduts
Ett ufo landade där enligt ett par hundra ögonvittnen , efter det så torkade hela sjön ut.

Källor?
Citera
2004-08-16, 23:31
Medlem
ahlmans avatar
Jag flyttar denna tråd till Forskning, vetenskap och teknologi, så får den skickas vidare till konspirationer beroende på hur den utvecklas...
Citera
2004-08-17, 01:07
Medlem
Technicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plague
Källor?

Ta inte allt för givet
Citera
2004-08-17, 06:59
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technical
Ta inte allt för givet

Med tanke på hur många som hävdar att Tunguska i själva verket var ett störtande UFO så är inget otroligt.
Citera
2004-08-17, 19:44
Medlem
miklons avatar
Senaste numret av WWF:s medlemstidning innehåller en artikel om Aralsjön och bomullsodlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in